Pop-up namen bij personen op foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

barobert

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Ben begonnen met een familie-website met veel oude foto's waar mensen op staan.
Zoek een methode om op een simpele en elegante manier de namen weer te geven die bij die personen horen.
Ik kan een stel hotspots aanmaken op zo'n foto, maar dan?
Een gewone Text-Pop-Up vind ik lelijk en onpraktisch.
Ik zoek de weergave van de naam in een kleine ballon die bijvoorbeeld even opspringt bij MouseOver. Het balonnetje moet uit zichzelf verdwijnen met een timer of bij MouseOut.
Een mooi voorbeeld is op dit forum: elke thread geeft bij MouseOver een korte inhoud in een geel blokje. Zoiets wil ik nu ook maken.
Ben Mac-gebruiker (OS X 10.5).
Alvast diepe dank voor een suggestie.

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar dat zoek ik niet. Ik zoek simpele tekstblokjes of ballonnetjes die opspringen als je met de muis over een hotspot heengaat. Het gaat om vele honderden persoonsnamen die elk zo'n ballonnetje moeten krijgen.

Net zoals bij deze website? Als je bijvoorbeeld met je muis over quote heen gaat?

Net zoals bij deze website? Als je bijvoorbeeld met je muis over quote heen gaat?

Ja, en ik heb zonet ontdekt hoe ik het moet aanpakken. Van de foto een Image Map maken en daarin Hotspots plaatsen. Per Hotspot in de code de Title een naam geven. De fout die ik menigmaal op het Web zag was dat velen denken al klaar te zijn door alleen de Alt te benoemen, maar sommige browsers laten dan geen Tooltip zien. Het werkt in ieder geval goed nu, met die Title. En dat met een simpel regeltje dat de coödinaten aangeeft van de Hotspot, zoals hier:

<area shape="circle" coords="351,499,17" title="Waag" />

Voor een 'gewone' image werkt het ook. Dan alleen die Title plus benaming achter de Image zetten.

Niks lange ingewikkelde scripts. Eenvoud, daar was ik naar op zoek en... gevonden.

Evengoed bedankt voor je moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan