Pop up venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

JacobCats

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2014
Octa,

Betreft: Formulier,

Ik heb een formulier gemaakt met invoer velden en knoppen.
Als ik met de muis op bijvoorbeeld de knop record toevoegen ga staan verschijnt er
een pop-up veld met de tekst "Record invoegen"

Is het mogelijk om een pop-up tekst te krijgen bij een invoerveld?
Hier kan ik dan extra info aangeven over o.a. wat in te vullen.

Als dit kan, hoe kan ik dat dan aanpakken

Groet van
Jacob

Ik voel me vereerd dat je mij persoonlijk toespreekt, maar het forum is uiteraard voor algemeen gebruik en ik zou niet willen dat mensen andere helpers al op voorhand uitsluiten :).
Om op je vraag terug te komen: dat kan op een aantal manieren. Je kunt bijvoorbeeld een Statusbalkbericht zetten bij de betreffende tekstvakken; die tekst zie je dan als je op het tekstvak staat. Of je plaatst (met VBA) een Label naast het tekstvak dat de beschrijving toont, en weer verdwijnt als je naar de volgende gaat. Zelf gebruik ik dan één label dat ik 'meeschuif' met alle tekstvakken waar ik aanvullende info wil laten zien. Dat is dan géén 'popup' formulier, maar een label dat je al dan niet zichtbaar maakt.
Er is nu ook een draadje gaande om m.b.v. MouseOver acties een Tip te laten zien, maar ik krijg dat niet aan de praat. Jij misschien wel :).

Wil hier wel even naar kijken, maar dan heb ik wel de database nodig.

OctaFish, waarom krijg je dat niet aan de praat?

Laatst bewerkt:
Vooralsnog opgelost door bij de eigenschappen knopinfo de tekst in te vullen. Opgepikt uit het forum.

Ik heb geen ervaring met VBA
Wellicht kan iemand mij aan de formule hiervoor helpen zodat ik hem kan invoeren.

Enkele draadjes van MouseOver gevonden maar hebben niet geholpen.
Jacob

OctaFish, waarom krijg je dat niet aan de praat?
D'r gebeurt niks :). Ook niet in de oorspronkelijke db trouwens, en dus ook niet in de twee varianten van jou. Ik heb een Class module gemaakt die met opdrachtknoppen werkt, en dat gaat prima. Maar dan pas je 'live' de caption aan, en daar heb ik ook al geen Klassemodule voor nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan