• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pop up voor (reeds) vervallen producten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morriske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Hoi iedereen

mijn vraag is als volgt: ik zou graag een popup laten verschijnen ( via een macro wrs)
wanneer de vervaldatum(maturity date) is bereikt/overschreden, dit van ELK product afzonderlijk (en elke keer opnieuw zolang de vervaldatum niet wordt aangepast)

Dit is volgens mij te doen via een (wrs) vrij gemakkelijke macro.
Doch heb ik reeds 2 forums volledig doorzocht, en toch zijn het altijd net iets andere VBA-codes ( die van verjaardagspop-up-, die van na 1 jaar verstreken te zijn om te hoeven bellen, ...)

Vermits ik een leek ben in deze materie (Sportkotter van opleiding:p) kan ik die codes niet aanpassen (alhoewel ik al gans de dag ( en bijna nacht) bezig ben geweest het toch te proberen :((kwestie van proberen bij te leren).

Ik weet dat de meesten onder jullie zullen afkomen met een 'voorwaardelijke opmaak' , en dit heb ik dan ook reeds gedaan in mijn echte bestand ( met 3 verschillende kleuren naarmate de vervaldata dichter kwamen)

In bijlage mijn vereenvoudigd bestand

Alvast bedankt indien je me op de juiste weg kan zetten. :thumb:

Bijlagen

Morriske, waarom wil je van ieder product waarvan de datum bereikt/overschreden is een pop-up laten verschijnen?? Hoeveel producten heb je dan wel niet, dus hoeveel keren moet een gebruiker een scherm wegklikken?

Mijn ervaring is dat gebruikers die pop-ups binnen de kortste keren allemaal wegklikken, tenzij ze gedwongen worden de datum aan te passen (of een andere aktie te doen) in dezelfde pop-up. En dan bereik je denk ik niet wat je wil.

Ik heb een eenvoudig voorbeeld gemaakt, gebaseerd op het voorbeeld in de Help van VBA.

Zie bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt Gert

Stel dat het gaat om immens veel producten, dan moet je constant heel u sheet doorbladeren op zoek naar een rode cel ( via vw opmaak)

nu kan je tenminste ineens naar daargaan (en vermits je geen vervallen producten mag verkopen, moet je dit direct verwijderen nietwaar zodat de pop-up weg gaat

ENORM !!! Dank voor de moeite, kga het direct eens uitprobere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan