pop-ups door niet-vinden van foto´s op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
ik had ooit enkele foto´s op het bureaublad geplaatst, met een snelkoppeling denk ik. Nu zijn die foto´s weg uit mijn bestanden en er verschijnt iedere keer bij opstarten: windows explorer kan het pad niet vinden van deze foto, en dan het pad.

er staat een witte rechthoek op het bureaublad. die kan ik wel klein maken maar niet verwijderen. dat meot van de verdwenen foto´s zijn, denk ik.achter de rechtermuisknop zit niets in dat witte vlak, klikken geeft geen informatie.

hoe kom ik eraf, beste wizzards?

Een Registry repair tooltje lost dit probleem denk ik wel op. Ik dacht dat zo'n tooltje in Crapcleaner zit (voor het geval u niet over een registry repair tool beschikt).

erg bedankt voor je reactie, je bent toch de enige die er iets over weet blijkbaar. hoe kom ik nu verder ajb?

Probeer het eens met de tool van Microsoft. rechtermuisknop op bureaublad-->Pictogrammen schikken op--> De wizard Bureaublad opriumen starten. En zo de snelkoppelingen selecteren.

bedankt Jeff, voor je reactie maar het lukt niet, de snelkoppelingen staan niet op het lijstje . (dat lijstje geeft alleen programmakoppelingen, niet naar mappen of zo)

dus nu met een registrytool, wie kan me zoiets dan opgeven?

net ccleaner geprobeerd. het helpt niet helaas, Ron.

ik ben wel al mijn vastgelegde inlogcodes kwijt, ik moet er nog enthousiast over worden, over ccleaner!

Het pad is niet makkelijk te herstellen, ik heb dat allang anders ingedeeld.

nog een idee?

nu heb ik iets bereikt, ik heb het pad weten te herstellen - het was eenvoudiger dan ik dacht. nu kan Explorer de foto weer vinden, staat de foto er weer en de popups blijven weg. dat is mooi en zo kan ik er best mee leven.

nu zou ik die foto wel weg willen halen, maar via remuisknop kan ik wel selecteren maar niet verwijderen. het vreemde is dat de foto zich niet op de lijst van bureaublad laat zien, de rest staat er wel op. blijkbaar een verborgen bestand - hoe maak je dat bestand zichtbaar, of beter, hoe kom ik van de foto af?

weet iemand hoe je zo´n verborgen bestand op Bureaublad zichtbaar kunt maken - - en kunt verwijderen, want daar gaat het om natuurlijk?

Al geprobeerd via Deze Computer-Extra-Mapopties-Weergave en dan aanvinken: De inhoud van systeemmappen weergeven, Verborgen bestanden en mappen weergeven.
De vink weghalen bij: Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen.
Eens kijken of die dan zichtbaar wordt.

ik heb het zo gedaan als je zei, maar helaas, het laat zich niet zien. Terwijl er dus wel een foto met een bekende snelkoppeling naar een fotobestand staat.

mischien weeet je nog wat - anders moet ik er maar mee leven. ik had dus eerst pop-ups met kannietvinden, maar dat is opgelost. nu is er nog een minihoekje waar ik de foto verbannen heb. ik moet alleen oppassen dat ik de foto zelf niet weggooi want dan heb ik weer de popup met kannietvinden.

maar bedankt in ieder geval vast voor je denkwerk!

Nog een probeersel:
via Start-Uitvoeren daar CMD intikken en enter dan komt ie in DOS-mode en als het goed is staat ie in het DOS-scherm al in de juiste map. Dan intikken CD Bureaublad en op Enter drukken, dan komt ie de map bureaublad. En dan intikken Dir en op Enter drukken, dat geeft een overzicht van de inhoud van de map Bureaublad. Kijk eens of ie daar te zien is. Zo ja, probeer hem dan eens te verwijderen met de opdracht DEL naam-van-het-te-verwijderen+extentie gevolgd door Enter.

nou, het helpt niet, er staat niets anders dan op het gewone windows-bureaublad.

ik leer wel nieuwe kunstjes van je en ik waardeer dat je inderdaad deze dingen aftoetst, zo moet het wel.

het is alleen vreemd dat de snelkoppeling niet wordt gevonden.

ik denk nu, bij die foto in de map, kan ik van daaruit iets ondernemen? er staat niet bij of er snelkoppelingen naar die foto zijn maar misschien geeft dat nog een opening?

nou, het helpt niet, er staat niets anders dan op het gewone windows-bureaublad.

ik leer wel nieuwe kunstjes van je en ik waardeer dat je inderdaad deze dingen aftoetst, zo moet het wel.

het is alleen vreemd dat de snelkoppeling niet wordt gevonden.

ik denk nu, bij die foto in de map, kan ik van daaruit iets ondernemen? er staat niet bij of er snelkoppelingen naar die foto zijn maar misschien geeft dat nog een opening?

Bij de foto zelf zal er niets te zien zijn over een snelkoppeling, maar wel bij de snelkoppeling zelf! Klik eens met de rechtermuisknop op de koppeling op de desktop en dan op Eigenschappen.
En dan het tabje Algemeen. Onderin staan opties voor Alleen-Lezen en Verborgen. Dis staat toch niet toevallig aangevinkt?

tabblad algemeen met aan te vinekne verborgen bestanden vind ik niet op bureaublad maar wel bij remuisknop eigenschappen van de foto in de map. helaas, daar is geen van beide aangevinkt.

wel blijkt uit die eigenschappen dat er een snelkoppeling aanwezig is, totaal 132 Kb en in de map alleen 131 Kb.

misschien helpt het als ik zeg hoe ik het gemaakt heb: bij de foto heb ik een snelkoppeling gemaakt, die komt dan in de map. Dan remuisknop kopieren naar Bureaublad, zo is het gegaan. En dan heb ik waarschijnlijk de snelkoppeling inde map weggegooid !

Kun je daar iets mee?

Je MS tooltje heb ik geprobeerd maar doet niets. Het is ook geen lege of foute verbinding, het werkt gewoon, hij is alleen niet te verwijderen.

Ik heb precies dezelfde handelingen op mijn PC geprobeerd: kopie snelkoppeling in de map gemaakt, vervolgens die snelkoppeling naar Desktop gekopieerd en de kopie snelkoppeling weggegooid. Interessant om te zien dat Windows slim genoeg is om dan toch de oorspronkelijke foto te vinden en die op te halen als je op de snelkoppeling drukt ;)

Maar de snelkoppeling op de Desktop was gewoon te verwijderen (rechter muisknop-verwijderen). Daarna hetzelfde maar nu ook de foto zelf verwijderd. Nu kwam de foto natuurlijk niet meer te voorschijn als ik op de snelkoppeling druk, maar ook nu weer is de snelkoppeling gewoon te verwijdern.

Conclusie: er is iets anders aan de hand dat ik vrees ik niet kan oplossen zonder de PC voor mijn neus te hebben. Mee leren leven dus:confused:

you can´t win them all -erg bedankt voor je inspanning! veel groeten Henri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan