pop ups en virusvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkha

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
98
Wie kan deze internetleek helpen??/

Sinds een week krijg ik constant pop ups op mijn scherm terwijl ik via mijn provider deze geblokeerd heb, verder krijg ik de melding wanneer ik aan het zoeken ben de melding dat ik een virus in mijn computer heb met de naam Bloodhound Packed terwijl ik bijna dagelijks Norton antivirus actueel hou.
Ik werk met Windows XP.

Mijn kinderen zitten regelmatig op msn kan dit ook van invloed zijn??
 
Waar wordt het virus gevonden?

En die popups? Zijn dat messenger popups?
 
Bloodhound Packed is zelf geen virus, maar die melding van Norton kán erop duiden dat een nog onbekend virus op je pc is aangetroffen.

Quote uit een ander bericht:

2.2 De virus scanner rapporteert het "Bloodhound" virus

Een virus genaamd "Bloodhound" bestaat niet. "Bloodhound" is de naam van de heuristieke machine van Norton Antivirus (gezien de melding gebruik je waarschijnlijk Norton Antivirus). De heuristieke machine is onderdeel van de virus scanner welke onbekende virussen tracht te ontdekken gebaseerd op waarschijnlijkheden. De Bloodhound waarschuwing geeft aan dat Norton mogelijk een onbekend virus heeft gevonden. Kijk in paragraaf 2.3.

2.3 De virus scanner rapporteert een onbekend virus

Hedendaagse scanners zijn capabel tot het detecteren van sommige onbekende virussen (niet allemaal natuurlijk). Deze technologie heet "heuristiek" en terwijl het heel nuttig kan zijn, slaat dik ook regelmatig vals alarm. Om te bekijken of je met een echt virus of een vals alarm van doen hebt, zijn er een aantal punten het overwegen waard:

Is de virus scanner bijgewerkt?
Een "onbekend" virus gevonden door een scanner die al een aantal maanden oud is, is waarschijnlijk niet meer onbekend. Zorg dat je scanner bijgewerkt is (de scanner software en de virus definitie bestanden) en scan het bestand nogmaals. Met een bekend virus is veel makkelijker om te gaan dan met een niet bekend. Als het een vals alarm is, dan heeft de leverancier het probleem mogelijk al opgelost.
Is de virus scanner te agressief?
Bij sommige scanners kan je het niveau van de heuristieke machine instellen. Hiermee kan je aangeven hoe agressief de virus scanner naar onbekende virussen zoekt. Als het niveau te hoog is, kan je talloze valse alarmen krijgen en is het lastig om de "serieuze" meldingen te vinden. Let op dat het NIET een goed idee is om een bestand virus onbesmet te betitelen als je het niveau verlaagd hebt!
Kan het verdachte bestand virus code bevatten?
Heuristiek gecombineerd met een volledige scan van alle bestanden ongeacht de bestandsextensie is zelden een goed idee. De scanner zal zeker bestanden als besmet rapporteren, terwijl deze geen virus kunnen bevatten (.bmp, .jpg, .wav, etc.).

Met dank aan Jozo, zie dit topic.

Je kunt het bestand dat volgens Norton mogelijkerwijs besmet is laten scannen bij Kaspersky:
http://www.kaspersky.com/remoteviruschk.html
 
hij zit volgens de melding van Norton in windows\system32\1a.dll

Of dit messenger pop ups zijn weet ik niet, wat ik nog vergeten heb te vertellen is dat ze ook gelijk een snelkoppeling op het bureaublad maken, wanneer ik ze verwijder komen ze later even snel weer terug.
 
Ik denk dat je je pc eerst maar eens grondig van spyware moet verlossen; het zou me niet verbazen als de melding van Norton dan ook verdwijnt (toevallig zag ik laatst bij iemand de Bloodhoud melding, waarbij het uiteindelijk bleek te gaan om agressieve CoolWebSearch spyware). Doe het volgende: ga naar het volgende topic en doe precies wat daar in het eerste bericht wordt uitgelegd (dus eerst scannen met AdAware of Spybot en daarna daar een HijackThis-log plaatsen): http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=161468

[EDIT]link gecorrigeerd[/EDIT]
 
Laatst bewerkt:
Als ik op de blauwe tekst druk kom ik weer terug op het veld waar mijn eerste vraag staat????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan