pop3 instellingen wanadoo

Status
Niet open voor verdere reacties.

marionneke

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi ik heb een wanadoo free account. Van juli tot gisteren kon ik daarmee prima (via een wanadoo cable verbinding o.a.) mijn e-mail ophalen via pop3 in outlook express.
Nu ben ik verhuisd en heb ik kabel liggen van chello.
Ineens werkt ook mijn pop3 accountje niet meer.
Voor juli woonde ik ergens anders waar ik internet had via xs4all ADSL.
Wie O wie heeft ook dit probleem en weet wat ik eraan kan doen.

Het gaat dus om de server voor de inkomende e-mail.

Marion

Marion,

ff eenvraagje wanneer ben je nu verhuisd?? en heb je een chello abo??

jah!

ja ik ben verhuisd. (bij vriendje ingetrokken.) Hij heeft een Chello abbo.
Het wanadoo cable abbo bestaat nog op mijn oude adres. Mijn ouders wonen daar en hebben het abbo overgenomen van mij.
Maar het betreffende e-mailadres heeft niets met het wanadoo cable abbo te maken. Het is een wanadoo free adres.
De e-mailadressen die bij het wanadoocable abbo horen zijn niet geactiveerd...
Ik hoop dat ik met mijn wanadoofree e-mail adres nog steeds mijn mail kan ophalen. Eerst (voordat ik weer tijdelijk bij paps en mams introk) kon het wel van buitenaf. Nu dus ineens niet.

Als ik mijn mail ophaal via de server pop.wanadoo.nl vraagt het programma nogmaals om mijn password in te typen.
Dit doe ik (en uiteraard met het juiste password)
maar dan krijg ik vervolgens weer dat schermpje als ik op 'ja' druk. En dan weer en dan weer.... enz...

Klik ik op 'annuleren' dan krijg ik:

Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'pop.wanadoo.nl ', Server: 'pop.wanadoo.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR POP werkt alleen als u via Wanadoo inbelt. Gebruik webmail', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92

Maar deze foutmelding heb ik nog nooit eerder gehad. Ook niet toen ik 1/2 jr geleden nog via de xs4all adsl verbinding de e-mail ophaalde bij pop.wanadoo.nl

Ik heb bovenstaande overigens ookal geprobeerd via pop.cablewanadoo.nl
Maar ook daar krijg ik hetzelfde resultaat. (vraagt nogmaals om wachtwoord.)
Het wachtwoord is gewoon goed. Ik kan er wel mee in de webmail. Maar dus niet via outlook...

Marion

Wanadoo free heeft een modem nodig volgens hun site.
Dat je voorheen met hun abbo het wel kon ophalen klopt dus.
Dus een modem via de telefoon of via webmail is volgens hun de enige mogelijkheid.

Suc6.

Ik heb hetzelfde met een e-mail adres van 12move. Ik kon gelukkig via de webmail van 12move instellen dat de mail doorgestuurd moest worden naar een ander e-mail adres.

Misschien heeft wanadoo ook zo'n optie.

En anders zou je misschien je mail kunnen nakijken via twigger.

De groeten,
Mark

pop3 wanadoofree via chello

Voorheen kon ik dus wel mijn e-mail ophalen via een ander abbo (xs4all DSL) Dus dan zal het wel iets van de laatste tijd zijn. Ik zal eens zien of ik ergens anders een ander e-mailadres kan openen. (niet bij hotmail ofzo) En of ik dan ook mijn e-mail kan doorsturen, daar ga ik nu naar kijken.

Marion.

van account verandert.

Heb inmiddels een free account genomen bij een andere provider, die werkt wel prima bij chello.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan