POP3 instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Worldserver

Banned
Lid geworden
16 feb 2004
geachte,

Ik zou mijn computer willen formateren maar wat gebeurt er dan met mijn pop3 instellingen? Ik ken mijn wachtwoord nietmeer en heb dan schrik dat ik niet meer op het internet kan na dat ik mijn pc heb geformateerd. Gelieve hier wat hulp en uitleg bij mijn probleem.

Hartelijk dank!

Worldserver zei:
geachte,

Ik zou mijn computer willen formateren maar wat gebeurt er dan met mijn pop3 instellingen? Ik ken mijn wachtwoord nietmeer en heb dan schrik dat ik niet meer op het internet kan na dat ik mijn pc heb geformateerd. Gelieve hier wat hulp en uitleg bij mijn probleem.

Hartelijk dank!

Je wachtwoord ophalen bij je provider kan ook natuurlijk als dit mogelijk is! Gebruikersnaam invullen en er wordt een mail naar je gestuurd met je wachtwoord. Tevens voor je gaat formateren je Eigenschappen voor E-mail (POP3/SMTP) opschrijven of uitprinten.

http://web01030.prolocation.net/instellingen/outlook.html

ps: Denk aan je computernaam en werkgroep.

l.slaats. zei:
JGebruikersnaam invullen en er wordt een mail naar je gestuurd met je wachtwoord.

Da's lastig als je je wachtwoord niet weet.:D

Hij kan toch mail ontvangen zonder wachtwoord, of zie ik dat verkeerd?
Daar gaat de vraag juist over.
Dus kan de provider hem wel een mailtje sturen, maar dat kan 'ie niet openen.
Maar providers versturen ook brieven, maar dan moet je dus een paar dagen geduld hebben en een kopie van een identiteitsbewijs opsturen.
Heel gedoe, maar zo werkt het bij Wanadoo bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt:
A.J. zei:
Hij kan toch mail ontvangen zonder wachtwoord, of zie ik dat verkeerd?
Daar gaat de vraag juist over.

Topicstarter is van plan om te gaan formateren! Wil je daarna weer gebruik maken van O.E heb je wel je wachtwoorden, gebruikersnamen e.d weer nodig om alles weer te activeren. Topicstarter is zijn wachtwoord vergeten, dan wordt activeren wel erg moeilijk....;)

Hij weet z'n wachtwoorden van z'n POP3, dus e-mail instellingen niet meer volgens mij.
Dus kan 'ie z'n email niet meer ophalen.

A.J. zei:
Hij weet z'n wachtwoorden van z'n POP3, dus e-mail instellingen niet meer volgens mij.
Dus kan 'ie z'n email niet meer ophalen.

Sinds wanneer hebben POP3..wachtwoorden?:D Hij is alleen zijn wachtwoord vergeten..
Wil hij graag zijn instellingen weten gaat hij naar O.E > Extra > Accounts > Tabblad E.mail en daar staan al zijn gegevens met wachtwoord (gecodeeerd). Topicstarter is alleen zijn wachtwoord kwijt en wilt graag binnenkort zijn pc formateren....

Ik moet bij m'n email instellingen m'n wachtwoord invullen, dat wordt inderdaad gecodeerd.
Wanneer jij dat wachtwoord niet meer weet en je PC gaat formateren, heb je een probleem als je de boel weer gaat installeren.
Toch?

Laatst bewerkt:
A.J. zei:
Ik moet bij m'n email instellingen m'n wachtwoord invullen, dat wordt inderdaad gecodeerd.
Wanneer jij dat wachtwoord niet meer weet en je PC gaat formateren, heb je een probleem als je de boel weer gaat installeren.
Toch?

Dat bedoelt Topicstarter ook....toch?

Volgens mij wel ja.

Dus kan TS niet z'n wachtwoord vragen ontvangen via het internet.

Laatst bewerkt:
Ja.
Daarom moet 'ie dat ook eerst doen voordat 'ie formateert.
Maar aangezien we al een tijdje niets meer gehoord hebben, vrees ik dat TS al aan het formateren is geslagen?

Als ik het goed begrijp (en daar ben ik van overtuigd) kan TS op het moment van plaatsen van zijn openingsposting nog wel bij zijn mail, maar vraagt hij zich af hoe hij te weten komt wat er onder die sterretjes staat. Zodat hij -na formateren- de mail weer correct kan instellen.

Wat ik doe als ik zo'n wachtwoord niet meer weet wat nog wel op de computer staat, is een welicht wat omslachtige aanpak voor de gemiddelde computergebruiker. Maar ik tik het toch even in:
Ik draai Etherreal; een sniffer programma. Dat activeer ik (laat ik het netwerkverkeer opnemen) en direct daarop druk ik op ontvangen/verzenden in Outlook. De wachtwoorden gaan in kale tekst over de netwerklijn, dus als je het netwerkverkeer afvangt, vang je ook je wachtwoorden. Vervolgens zet ik de opneem-functie in Etherreal uit, en daarna zoek ik in de gevonden resultaten het verzenden/ontvangen op. Daar staat ik kale tekst dan letterlijk het wachtwoord wat je zoekt.

Heeft mij al enkele malen 'gered'.

Maar het voert voor sommigen waarschijnlijk iets te ver deze oplossing te benutten. (Toch is het als je het een keer gedaan hebt een kleine moeite :cool: .)

Groetje,
Jasper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan