Popcorn Hour c-200 niet zichtbaar op pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ric
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ric

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2001
Ik heb onlamgs een Popcorn Hour c-200 gekocht. Nu wil ik de HDD van PCH vullen via de computer, maar ik zit al weken uit te vogelen hoe ik de PCH zichtbaar kan maken op mijn pc. Tot op heden is me dat niet gelukt. De zeer summiere handleiding die bij de PCH is geleverd biedt geen uitkomst.
Hopelijk weet een van jullie hoe ik dit voor elkaar kan krijgen!

Mijn pc draait op Windows 7 Ultimate x64. De PCH is met een netwerkkabel verbonden aan de router.

Alvast bedankt.

Ric

Frenkster, bedankt voor je reactie. Ik ben net terug uit Spanje en ben gisteren bezig geweest met de links in jouw bericht.
Het gaat echter al fout op het moment dat ik de PCH ga pingen. Het apparaat wordt niet herkend in het netwerk. Als ik in het configuratiescherm van de Thomson-router kijk, zie ik dat het apparaat daar wel herkend wordt.
Op dit moment zit ik weer vast!!!

Kun je wel vanaf de Popcorn een harde schijf benaderen die gedeeld is op je pc?
Dit om te controleren dat er wel verbinding is tussen die twee, als het lukt, dan is het vreemd waarom ie je ping niet pakt, neem aan dat je IP adres bij de instellingen hebt gecontroleerd ? (als daar niks staat kijk dan even de netwerkkabel na) Controleer ook de firewall, misschien heeft hij problemen met de connectie naar buiten richting de popcorn, als je dan wat terug krijgt, dan weet je dat dat het is, en kun je hem voor het moment weer aanzetten en gaan kijken wat het precies kan zijn.
Zal zelf vanavond ook even kijken maar heb zelf geen hdd erin zitten, doe alles met een gedeelde netwerkschijf in mijn server, maar zal kijken hoe ver ik vanavond kom met een externe harde schijf die ik eraan zal hangen.

Neem aan dat je deze aan hebt staan ?

SMB is one of the most common ways to share files. To use this, the NMT SMB Server App must be turned ON via the Setup>NMT Applications page.

Hoi Ric

Zelf even geprobeerd met methode 1, dus een netwerk pad aanmaken en mijn pc ziet de NMT wel, en kan hem ook gewoon pingen, helaas heb ik zoals aangegeven geen interne harde schijf en loop dus stuk op het aanmaken van de share.
Heb het nu zo ver dat ik de Samba kon installeren(na een firmwareupdate) maar dit kon ik dus alleen op mijn externe harde schijf doen maar zag de software daarna nergens terug. En aangezien je Samba echt nodig hebt om die connectie te maken kom ik niet verder :( . (wijt ik aan het niet hebben van een interne hardeschijf die geformateert is door de Popcorn)
Hoop iig dat ik jou wel wat verder heb geholpen.
Samenvattend:

Kunnen pingen vanaf de pc = 1
Samba installeren op de Popcorn = 2
Netwerkverbinding maken door middel van het stappenplan in het eerder antwoord = 3.

Succes !

Gr,

Frank

Laatst bewerkt:
Hallo Frank

Hartstikke bedankt voor je inzet en meedenken bij dit probleem.

PCH herkent de interne HDD. Deze heb ik aan mijn computer gehangen en toen NTFS geformateerd. IP-adres en Mac-adres zijn gecontroleerd en worden op de juiste manier weergegeven. Ook heb ik de Samba geïnstalleerd op de PCH en myIHOME op de pc. De PCH is voorzien van de recenste firmware. Ik gebruik Symantec Endpoint Protection als firewall en deze heb ik gecheckt of die toevallig de verbinding met de PCH tegenhoud.
De stappen in de link die je gaf heb ik exact gevolgd, gast aangemaakt, delen, etc etc. Totdat ik bij de ping kwam.

Aan de router zitten netwerkkabels voor mijn pc, de printer en natuurlijk de PCH. Er zijn hier een stuk of vier laptops van vrouw en kinderen die gebruik maken van WIFI.

Als je nog iets met deze informatie kan dan hoor ik dat graag van je.

groetjes

Ric

Hallo Frank

Het probleem is opgelost!!!
De fout die ik had gemaakt was dat ik de hdd van PCH geformatteerd had via PC (NTFS). Ik heb de hdd laten formatteren door PCH zelf en deze formatteert in EXT3. De menustructuur van de PCH-hdd werd daardoor veranderd. De map waarin ik de servers kon instellen was er nu wel en na de boel ingesteld te hebben kon ik de hdd van de PCH in het netwerk zien. Nu kan deze hdd via mijn pc vullen en dat was de bedoeling.
Jij bent de enige geweest die gereageerd en meegedacht heeft op mijn vraag en daarvoor wil ik je hartelijk bedanken.

groetjes

Eric

Ik zit volgens mij met hetzelfde probleem...
Misschien kunnen jullie me helpen?

Ik heb de schijf gisteren in het netwerk gehangen en daar werd ie als snel herkend. Ik kan dus via de pc de schijf vullen met films.. Maar.. ik zou zo graag willen dat ik de popcorn ook via een usb kabel aan mijn pc kan hangen. Ik wil m nl meenemen op vakantie en dan op mijn laptop de films kijken. En daar heb ik mijn netwerk niet.. vandaar.. En daar heb ik dus die usb aansluiting echt voor nodig.

Hebben jullie tips? Suggesties?

Kun je daarvoor niet beter een externe behuizing kopen voor je harde schijf(die in de Popcorn zit neem ik aan?) en een paar codecs downloaden op je laptop ?

Graag een eigen topic in aanmaken. Mee liften in iemand / zijn haar topic is niet toegestaan. Daarbij is deze topic van Juni vorig jaar, dus lang niet actueel meer.

slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan