Popcorn hour c200

Status
Niet open voor verdere reacties.

kyller

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2010
Berichten
3
Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig maar ik kom er niet uit.

Ik heb een popcorn hour aangesloten in mijn netwerk. Deze zit in mijn router geprikt Cisco linksys dir wrt610n en hier gaan ook mijn pc's naar toe.

Ik kan kan c200 pingen vanaf mijn pc dus hij staat in het netwerk, ook kan ik radiozenders en dat soort dingen op de c200 afspelen.

Het grote probleem is alleen dat ik vanaf mijn c200 geen gedeelde netwerkmap kan maken. als ik op bladeren klik zie ik alleen de nfs server en niet mijn netwerk.

Als ik het via een nfs server probeer kan ik wel een map delen, alleen is dit alleen maar mogelijk op 1 pc. Ik snap er echt niks van, je moet toch gewoon via de c200 naar je gedeelde mappen op je pc kunnen gaan?

erg fustrerend! Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Re:

Het lijkt er op dat je pch niet in de zelfde werkgroep staat.

Dit kan je instellen bij je netwerk >settings op je pch.

succes
 
Daar had ik ook al aan gedacht, het probleem is alleen als in naar mijn netwerk instelling ga, kan ik alleen het ipadres en de dns gegevens aanpassen maar ik kan nergens instellen in welke werkgroep hij moet staan :(
 
Je moet voor werkgroep niet in de tcp/ip instellingen zijn maar in het identificatie tabblad van de pc.
Bereikbaar via: [Windows-toets]r toetscombinatie -> sysdm.cpl -> tabblad Computernaam (of iets dergelijks).
Je kunt dan de computernaam hetzelfde laten maar een andere werkgroep aangeven.

Succes,

Tijs.
 
Rechtermuisknop op Computer en dan Eigenschappen, wijzigen.. Net zo simpel? :)!
 
Rechtermuisknop op Computer en dan Eigenschappen, wijzigen.. Net zo simpel? :)!

Beide methodes doen hetzelfde, dus de topic-starter kan zijn eigen keuze maken! :)

Tijs.
 
Setup Network share.. Indien samba share setup.. Gewoon op zowel je pc als de popcorn zelfde instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan