popstate-XX.dat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Docwell

Verenigingslid
Lid geworden
2 jan 2001
Besturingssysteem
Win 10 Pro Win 11
Office versie
Office 365
Goedemorgen. Gebruik al tijden Thunderbird in onder meer Win7 Pro. Plotseling maakt de software bij opnieuw starten heel veel popstate-XX.dat mappen (lege mappen overigens)
Verwijderen schijnt onschadelijk te zijn, maar hoe voorkom ik, dat ik dit steeds moet doen ? Het gaat om pop3 accounts (waarbij al jaren standaard de mail niet 2 dagen op de server laat staan)
Wie helpt mij een een popstate loze kerst ? (Thunderbird 31.3.0).
De info die ik hierover vind in de help van Thunderbird helpt mij geen steek verder.

Had ik inderdaad gezien : het verwijderen kan inderdaad geen kwaad. Maar dat wel meer dan 100 keer per dag. Liever de oorzaak !

Oké Jos, ik ging er van uit dat jij bij geopende Thunderbird gewoon die popstate-XX.dat mappen uit je mappenlijst had verwijderd. Dan komen ze steeds terug omdat ze nog in je profiel staan.

Wanneer jij ze bij afgesloten Thunderbird verwijderd hebt uit Users\username\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\xxxxxxxx.default\Mail\pop.xxx.xx\ en ze komen dan toch weer terug in je mappenlijst, dan weet ik helaas geen oplossing voor je.

Alleen ter info: in mijn mappenlijst van Thunderbird komt geen map met de naam popstate.dat voor.
Dat bestand zit natuurlijk wel in mijn profiel. De volledige inhoud van mijn popstate.dat is als volgt:
# POP3 State File
# This is a generated file! Do not edit.

Ik had verwijderd met afgesloten Thunderdbird.

Popstat.dat is geen map, maar een dat-bestand en komt bij mij in elke mailmap voor (wordt na verwijderen opnieuw aangemaakt)

popstate-1 2 enz.dat zijn wél mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan