populatie placeholders niet 1 op 1, na toepassen van nieuwe theme op oude dia - XML

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelppt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2013
Berichten
2
Hallo allemaal,

ben nieuw hier, en meteen maar even met de deur in huis vallen :)

Ik heb een probleem met powerpoint welke alleen opgelost kan worden door middel van in de XML te duiken. (denk ik)
Dmv de XML in te duiken heb ik al een ander probleem opgelost. (volgorde textboxen in de overzicht view)

Mijn probleem nu is:
Het gaat fout tussen het kopieren of slepen van oude dia�s in oude presentaties naar een nieuwe presentie met een geupdate theme.
Als er bij een oude dia een nieuwe indeling wordt toegekend, dan verwisseld hij de images die in de placeholders staan. Deze moeten 1 op 1 worden overgenomen.
Ook het overnemen van een textbox gaat niet goed. Hier haalt hij de bullets bijv weg, en spring hij op de plaatsen in waar de bullets normaliter stonden.

Oplossing 1
De slides opnieuw opbouwen en zoveel mogelijk 1 op 1 te maken. Zorgen dat alle IDs hetzelfde zijn.

De IDs heb ik hetzelfde gemaakt, maar na het aanpassen van de ID values opent powerpoint het bestand niet meer (2x geprobeerd)

Bevindingen
De nieuwe powerpoint heeft twee placeholders meer dan de oude powerpoint waaruit de dias worden gekopieerd of gesleept.
Oude ppt presentatie: 7 placeholders
Nieuwe ppt presentatie: 9 placeholders

Hier ergens ligt ook het probleem denk ik. Maar goed dan nog hetgene in de XML aan te passen om dit te fixen. (ik denk dat dat de ID value is)

nou om een lang verhaal kort te maken,

is er iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad? En zijn er mensen die verstand hebben van het aanpassen van de XML structuur van powerpoint bestanden.. ?

Ik hoor het graag!

groet,

Roel
 
Laatst bewerkt:
het is opgelost!

wat het was is dat de idxen uit de slides die op elkaar lijken, precies hetzelfde moesten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan