popup na afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Bij mij op het werk verschijnt er na elke printopdracht een popup vanuit de taakbalk dat het document naar de printer is verstuurd. hartstikke leuk natuurljik, maar je moet de melding wel elke keer wegklikken. Kan deze melding ook uitgeschakeld worden en zo ja, hoe dan?

onbekend welke printer je hebt maar zou in de instellingen/drivers van je printer moeten zitten.

Klik op printer-icoontje rechts onderin (dubbelklik).
Klik op "advanced"
Klik op "Printing Status"
Klik op "never display the printing status"

Althans zo werkt het bij mij op mijn Dell-computer

probeer het eens zou ik zeggen !!

euromagnet

ik zal eens proberen om het printer-icoon aan te klikken. wordt wel snel klikken, het is meestal binnen een fractie van een seconde weer weg, alleen de popup blijft staan totdat ik die wegklik. het gaat trouwens om alle printers die we hier hebben, waaronder HP printers en OCE kopieermachines/printers.

Via Configuratiescherm - printers en faxapparaten - rechtermuisklik op de betreffende printer en dan via eigenschappen kom je ook bij de printerdrivers (hoef je niet zo snel te reageren.
Als het een bedrijfsnetwerk is kan het zijn dat systeembeheer deze popups dmv policies heeft ingesteld. ga dan even bij hen te rade

Als ik je probleem zo lees dan maken jullie op het werk gebruik van een Novell netwerk.
Het probleem wat je dan hebt is dat jullie Systeembeheerder de Notify standaard heeft aanstaan !
Dit is simpel te verhelpen door bij de eigenschappen van de spooler van het netwerk(zie het als een soort verzamelbak van printopdrachten) deze notify uit te zeggen.
Mocht je hem moeten overtuigen kun je hem vertellen dat het wel enorm netwerk verkeer scheelt.

Elke systeembeheerder heeft namenlijk een hekel aan te veel netwerk verkeer met het oog op langzamer gaan werken van ander software pakketten!

Kijk, dat zal ik de heren systeembeheerders eens even onder de neus wrijven! Dank voor de tip. Nu maar hopen dat ze het van een "simpele" medewerker willen accepteren.

Geplaatst door BulletSmoke
Elke systeembeheerder heeft namenlijk een hekel aan te veel netwerk verkeer met het oog op langzamer gaan werken van ander software pakketten!

Niet alle beheerders over 1 kam scheren he....
er zijn ook minder goede beheerders hoor... :)

Geplaatst door Ellasar

Niet alle beheerders over 1 kam scheren he....
er zijn ook minder goede beheerders hoor... :)

Nee ok, want je hebt ook beheerdeers die denken heel slim te zijn maar ondertussen leggen ze een bedrijf waar bijna 4000 mensen werken plat, waardoor er een Servisedesk weer het voor de kiezen krijgt he ?????
:D ;)

Ach waar fouten gemaakt worden werken ook mensen.... of zoiets... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan