Popup o.i.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gelasoft

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2006
Hallo allemaal.

Ik vraag mij af of het volgende mogelijk is:

Ik heb een bezoekersregistratie gemaakt. Nu wil ik eigenlijk dat wanneer je de gegevens van de bezoeker invoert en je komt aan bij de gastheer/dame, waarbij je de juiste persoon selecteerd, een scherm naar voren "springt" met daarin bijvoorbeeld: toestelnummer, afdeling, gebouw, etage, kamernummer, afdelingshoofd.

Alvast mijn dank. :thumb:

Gerard.

scherm maken met popup op JA

Dan kan je toch een scherm maken waarbij je bij eigenschappen/overige/popup op JA zet?

en waar staan die gegevens dan????
in de .column(1) o.i.d. bij die gastheer/dame???? (dus bijv. een keuzelijst met invoer, opgebouwd met een query)

Als dat zo is kan je na bijwerken van gastheer/dame de code neerzetten met een msgbox

bijv:

Private Sub gastheer/dame _AfterUpdate()

Msgbox "De volgende gegevens bla bla bla: " & me.gastheer/dame.column(1) & ", " & me.gastheer/dame.column(2) & ".",vbokonly,""

End Sub

Zo kan je onbeperkt zaken in beeld laten komen middels een msgbox.

Gr.:thumb:

Hallo Frontier (uiteraard ook de rest van de lezers.

De gegevens van de gastheer/dame komen inderdaad uit een een keuzelijst met invoer, opgebouwd met een query

Ik gebruik de volgende kolommen:

intercampagne_afd (hier staan de gastheer/dame in vermeld)
afdeling
tst
kamernummer
etage
gebouw
verantwoordelijke

De bedoeling is dus dat de tekst in het blauw in een msgbox komt te staan.

Groeten,

Gerard

Laatst bewerkt:
Gerard,

Frontier heeft je al een oplossing aan de hand gedaan.
Heb je die al geprobeerd?

FESTER

Hallo Fester en de rest

Wel geprobeert, maar lukt niet geheel. :(

Ik gebruik het volgende:

MsgBox "Afdeling:" & me.id_intercampagne_afd.column(1) & ", " & me.gastheer/dame.column(2) & ".",vbokonly,""
Nu is het zo dat alleen bij afdeling de juiste gegevens komen te staan, maar de overige gegevens worden niet weer gegeven. (column 2, 3, 4 en 5)

Wanneer ik op Ok klik, verdwijnt de gastheer/dame van mijn lijst. Dit moet juist niet ivm het aanmaken van een bezoekersoverzicht per dag, maand en jaar.
Hoe los ik dit op?

Groet,

Gerard

Laatst bewerkt:
kijk in ontwerpstand naar het aantal kolommen van deze keuzelijst, **** groot etc etc.
column(0) (jawel zo heet hij), zie je in beeld......

Oke, heeft even geduurd maar tot zover is het gelukt. :thumb:

Nu wil ik eigenlijk alles onder elkaar hebben staan. Nu staat alles achter elkaar geplaatst wat ik persoonlijk niet prettig vind lezen.
Is dit mogelijk en zo ja hoe doe ik dit. (of moet ik een nieuwe vraag stellen)

Gerard

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan