• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

popup op datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Beste forumleden.
Een probleem waaraan ik me heb gewaagd maar er niet uit kan komen.
De bedoeling is dat als er een brief is verstuurd tussen 31-12-2021 en 06-01-2022 dat er dan 2 weken de tijd wordt gegeven om te reageren.
Reageert men niet voor die tijd dan komt er een popup melding dat er nog xx dagen zijn voor verstrijken.
Na deze datum wordt er een nieuwe brief verstuurd en krijgt men nogmaals 14 dagen de tijd om te reageren wat weer via een popup zichtbaar wordt elke keer als het bestand wordt opgestart.
Na deze 4 weken tijd moeten de betreffende regels geknipt worden en geplakt in Blad2.
In ThisWorkbook heb ik een poging hiertoe geprobeerd maar kom er niet uit.
Het knippen en plakken heb ik niet meer geprobeerd.
Wie zou ons hierbij kunnen helpen.
Dank bij voorbaat, Rubik.

Bijlagen

Waarom heb je in D11 ">20jan" staan? Daar struikelt hij over.

Geachte OctaFish, bedankt voor uw reactie.
De gegevens in D11 heb ik er in gezet om te laten zien dat daar een tijdverschil van 14 dagen in zit.
Ook de met rood aangegeven letters in beide bladen heb ik aangegeven om te laten zien dat dit zo het idee moet worden.
Als de gegevens in D11-E11 weg zijn gebeurd er wel iets maar is dat wel goed?
Er is geen foutmelding en ik heb verschillende data ingegeven maar telkens is er geen foutmelding en ook geen popup.
Ik vraag me nu af of dit wel is te testen?
De macro moet niet werken op de huidige datum maar op het verschil in dagen van begin en eind datum.
Overigens is het knippen/plakken niet in de macro ingegeven omdat ik niet weet hoe ik dat zou moeten aanpakken.
Mocht u een andere oplossing weten die misschien wel is te testen en ook doet wat hij moet doen is dat welkom.
Ik zie heel graag een reactie tegemoet, Rubik.

Je code een klein beetje aangepast. Wanneer je nu opent komt er een pop-up. De datums heb ik even aangepast om te testen. Misschien kom je er zo wel uit.
Het kopiëren en plakken waar je het over had is voor mij een wat onduidelijk verhaal.

Bijlagen

Geachte JVeer,
Heel hartelijk dank voor uw reactie.
Het knippen en plakken gaat over de rood gemerkte lijnen.
Als er in kolom D en E geen datum staat worden deze regels geknipt en geplakt naar Blad2.

De macro moet net andersom werken.
Als er in kolom D-Ontvangen1 na 7 dagen na de datum in kolom C-Verzending is gereageerd blijven de regels gewoon staan in Blad Tijdlijn.
Als er in kolom E-Ontvangen2 na 14 dagen na de datum in kolom C-Verzending is gereageerd blijven de regels ook staan.
Na deze 14 dagen of geen reactie worden de regels geknipt en geplakt in Blad2.
De popup laat een keer zien welke regels er nog open staan voor een tweede brief.
Hierna is het dus afgelopen als men niet reageert.
Ik hoop dat ik het goed heb verwoord.
Met vriendelijke groet, Rubik.

Geachte JVeer,
Al mijn inspanningen om de vraag op te lossen zijn nu ineens niet meer nodig.
De tijd waarin alles zou moeten worden gevolgd is uitgesmeerd over 2 jaar en in die tijd moet de verantwoordelijke maar zo slim zijn om af en toe in het systeem te kijken naar de wijzigingen. Dus geen mijlpalen meer maar af en toe pijlen hoe de situatie is.
Toch heel hartelijk dank voor uw reacties en misschien nog eens tot een volgende keer. Groeten, Rubik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan