Popup openen door middel van een afbeelding of hotspot

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansie1962

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Goedemorgen,
Ik wil een popup pagina laten verschijnen door op een afbeelding te klikken of nog liever..... door op een stukje tekst te klikken op een afbeelding waar ik een hotspot van gemaakt heb.

Als ik de hotspot probeer te linken dan gaat dal alleen maar als ik link naar een normale pagina.
Ik heb een javascript waarmee ik popups kan openen maar als ik die code als link gebruik in de hotspot werkt het niet.
De code ziet er als volgt uit:

<a href="javascript:NewWindow('assortiment5.htm','popup','624','650','center','front');">

Zou iemand mij kunnen helpen?
Alvast bedankt

Hi,
ik krig de indruk dat je een image map probeert te maken (elk deeltje van een image kan een link zijn)

Is DIT wat je bedoelt?

Hi,
ik krig de indruk dat je een image map probeert te maken (elk deeltje van een image kan een link zijn)

Is DIT wat je bedoelt?

Dit probeelm is opgelost, ik heb de code aan een hotsport gehangen.

Nu heb iik een echte zelfgemaakte button die een popup moet openen.... dit krijg ik dus echt niet voor elkaar.
Is er iemand die mij kan helpen?
Alvast bedankt

Dit probeelm is opgelost, ik heb de code aan een hotsport gehangen.

Nu heb iik een echte zelfgemaakte button die een popup moet openen.... dit krijg ik dus echt niet voor elkaar.
Is er iemand die mij kan helpen?
Alvast bedankt

kun je de code laten zien die je nu gebruikt?

Hoi hansie1962,
Je nu gebruikte code is o.a. (zie startvraag):
HTML:
<a href="javascript:NewWindow('assortiment5.htm','popup','624','650','center','front');">
... waarschijnlijk ontleend aan een andere site. Maar dit is geen "normale" manier om een nieuw venster als pop-up te openen.
Bovenstaande code verwijst naar een functie NewWindow(...parameters...), die dan ergens in een javascript-code moet staan. Laat je dat weg, dan lukt het nooit.
Want een nieuw venster openen gaat met:
window.open(...parameters...), en dat zal ook ergens in dat script verstopt zitten.
Ook w3schools gebruikt trouwens een extra functie, de function open_win(), waarmee alle parameters voor 't formaat van het pop-upje enz. in die aparte functie komen te staan, en je in de html-code met één simpele functie-verwijzing kunt volstaan (zonder al die parameter-gegevens):
onclick="open_win()"

Verder zou ik in de link de script-verwijzing niet opnemen in de href="..." eigenschap. Dat betekent namelijk dat mensen die javascript uit hebben staan (of die met een browser werken die geen javascript kan toepassen, o.a. pure text-browsers) ...
... nooit bij die pop-up pagina kunnen komen. :confused:

Als je dit doet:
HTML:
<a href="http://www.jedomeinnaam.nl/paginas/poppagina.htm"
   onclick="open_win(); return false;" 
   title="Lees aanvullende gegevens">
... krijgen bezoekers met javascript de pop-up voorgeschoteld. Het return false zorgt er in dat geval voor, dat niet naar het adres van de href gegaan wordt, als men op de link klikt.
Bij bezoekers zonder javascript wordt het script-deel overgeslagen (dus ook de return false komt niet in het verhaal voor), het is dus een return true, en de pop-up pagina wordt nu als schermvullende nieuwe pagina geopend.
Iedereen blij! :)

Eventueel is er ook nog de css pop-up als alternatief (verschillende varianten, bv. zo of zo). Dan is hoveren genoeg, en is helemaal geen script nodig.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan