Popup scherm: OK Cancel

• Onderwerp starter Onderwerp starter flbos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Ik heb een pagina waarop ik een bepaalde actie (enkele records bijwerken) laat uitvoeren (via PHP). Nadat deze actie is uitgevoerd wil ik een scherm tonen met OK en Cancel. Bij het drukken op OK wordt de pop-up gesloten en gebeurt er niets. Wanneer er op Cancel wordt gedrukt dan wordt de actie teruggedraaid (records bewerken weer ongedaan gemaakt).

De enige mogelijkheid hiervoor leek me een aparte html pagina met daarop een vraag en de knoppen OK en Cancel. Ik vraag me echter af wat hiervoor de beste aanpak is.

Het lijkt mij dat het het beste is om gebruik te maken van javascript. Als ik echter
window.showModalDialog
gebruik dan wordt de pop-up tegengehouden door een popup-blokker.
Als ik
window.open
gebruik dan krijg wordt de pop-up niet geblokt. Deze laatste lijkt mij dus de voorkeur te hebben?

Bij beiden kan ik echter geen gebruik maken van de knoppen op de pop-up. Als ik op Ok of Cancel klik krijg ik de volgende melding van mijn Apache server (die draai ik hier lokaal op mijn test server):

Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the
URL hier staat de url
--------------------------------------------------------------------------------
Apache/1.3.33

Dit leek mij in het geval van window.showModalDialog te verklaren door het feit dat de pagina die de popup aanvraagt nog niet uitgeladen is (omdat eerst de dialog afgehandeld moet worden voordat deze verder laadt). Ik snap echter totaal niet waarom ik deze melding ook krijg wanneer ik met window.open werk?!

Verder vroeg ik me nog af hoe ik het beste het resultaat terug kan communiceren vanaf de pop-up naar de pagina die de pop-up laat verschijnen. Ik zat te denken aan het zetten van een sessievariabele waarop gecontroleerd wordt bij het laden van de pagina die de pop-up aanvraagt. Deze zou ik dan eventueel kunnen laten herladen via javascript vanaf de pop-up. Dit lijkt mij zelfs niet nodig als ik met een dialog werk en het gedeelte dat op de sessievariabele checkt na de aanvraag van de dialog komt, vat ik dit goed op?

Wellicht dat mijn werkwijze wel helemaal omslachtig, onhandig of zelfs onveilig is, ik heb namelijk geen ervering met pop-ups in html. Alle feedback is dus welkom!!

confirm('Bewaren?'); is dan het handigst in javascript, dat geeft een true of false als je op Ok of Annuleren drukt.

Bijv:
HTML:
<script>
 var b = confirm('Kies een knop!');
 alert(b);
</script>
Ik weet echter niet hoe je dat weer met php kan verbinden.

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
Egel zei:
confirm('Bewaren?'); is dan het handigst in javascript, dat geeft een true of false als je op Ok of Annuleren drukt.

Bijv:
HTML:
<script>
 var b = confirm('Kies een knop!');
 alert(b);
</script>
Ik weet echter niet hoe je dat weer met php kan verbinden.
Een XmlHttp request maken is een optie... :)

En anders kun je ook nog window.location.href = 'bla.php'; gebruiken.
Code:
if( confirm( 'Weet u zeker dat u blabla wil doen?' ) )
{
  window.location.href = 'bla.php?actie=blabladoen';
}

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan