• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Popup scherm uit een macro automatisch laten verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferryvdm

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2012
Goedemorgen,

Ik ben bezig voor het werk om in Excel wat rekenbladen te maken. Ik heb een blad A en via een macro gaat deze allemaal informatie uit blad B kopieren en plakken in blad A.
Als ik echter informatie uit blad laat selecteren en vervolgens Ctrl-C intoets (via een macro) dan komt er bij het verlaten van blad B een popup scherm met de melding "Er is een grote hoeveelheid informatie aanwezig op het klembord. Wilt u deze informatie bewaren?" en dient er op ja geklikt te worden.

Dit op ja klikken moet echter automatisch gebeuren en daar zal vast een regeltje voor zijn.

Bij het verlaten van een blad en er komt een popup scherm "Wilt u de wijzigingen bewaren?" dan kun je in de macro automatisch ja laten klikken via het regeltje

ActiveWindow.Close SaveChanges:=True.

In plaats van het commando SaveChanges zoek ik dus het juiste commando voor de hoeveelheid informatie.

Ik hoop dat ik duidelijk ben.

Groetjes

Ferry

Dit klinkt als een niet erg efficiënte macro. Systeemmeldingen kan je uitzetten dmv

Code:
Application.DisplayAlerts = False

Beste VenA,

Dat het niet de meest efficiente macro is kan ik wel beamen. Het is op dit moment echter het beste wat ik er van kan maken. Dank voor je antwoord, dat zocht ik.

Groetjes,

Ferry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan