popup subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Medical

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2018
Beste mensen,

Ik heb een formulier gemaakt waarin ik klantgegevens kan zetten. Daarnaast heb ik een subformulier waarin ik gegevens van het te controleren materiaal (AED) kan zetten. Ik heb deze twee formulieren gekoppeld dmv een serienummer van het product. Als ik nu voor de tweede keer bij dezelfde klant kom kan ik een nieuw controleformulier aanmaken, de controleformulieren die ik aanmaak blijven gekoppeld aan de klant.

Het is namelijk niet altijd nodig om materiaal te vervangen daarom wil ik graag een popup als ik materiaal toe wil voegen, of later misschien nog een andere popup formulier. Ik heb een knop gemaakt en als ik op deze druk komt er een popup met een invoerlijst voor de gebruikte en/of bestelde materialen.....so far so good.

Het probleem zit namelijk in de popup, de popup krijg ik niet gekoppeld aan het subformulier. Als ik materiaal toevoeg en ik maak een nieuwe controledatum aan en ik klik op materiaal toevoegen staat het "vorige" materiaal er nog in. Ik zou graag willen als ik een nieuwe controle uit ga voeren dat zowel de controlegegevens (dat gebeurt al) én de materialen lijst leeg wordt weergegeven.

Ik hoop dat jullie me kunen helpen

Ik heb 'm twee keer gelezen, maar ik snap niet wat je gemaakt hebt, of wat je wilt. Een subformulier is doorgaans gekoppeld aan het hoofdformulier; dat heb je zo te lezen correct gedaan. Maar wat moet dat dan met popup formulieren? Dat zijn sowieso zelfstandige formulieren die je niet kan koppelen aan een hoofd- of subformulier. En dat hoeft doorgaans ook helemaal niet. Dus ik snap niet waarom je dat zou willen.

Beste OctaFisch,

Bedankt voor uw antwoord. Het klopt inderdaad dat het koppelen van formulier en sub-formulier prima werkt. Omdat ik een overzichtelijk formulier wil hebben dacht ik (verkeerd gedacht dus....:cool:) om te gaan werken met (meer) andere subformulieren. Zo kan ik werken met knoppen om zo andere invulformulieren op te roepen als dit nodig is en blijft het basisformulier "schoon". Ik ga kijken naar een andere oplossing.

Bedankt voor uw uitleg
Vriendelijke groet.

Ik snap je 'probleem' nog steeds niet, en wat je bedoelt met het basisformulier 'schoon' houden? Je kunt best meerdere subformulieren an één hoofdformulier hangen, dat is geen enkel probleem. Dat wordt een ander verhaal als je meerdere subformulieren op dezelfde tabel wilt hebben. Dát is inderdaad een probleem. En dat moet je ook helemaal niet willen. Als je teveel velden in je (hoofd of sub)formulier hebt, dan kun je beter met tabbladen werken om de velden te verdelen. Elke groep (of een paar groepen) zet je dan op een apart tabblad waar je doorheen klikt met tabs of knoppen (kun je zelf kiezen). Dan hou je het formulier overzichtelijk, en kun je toch alles op een correcte manier invullen.

Overigens kun je nog wel een subformulier aan een subformulier hangen, maar de koppeling is wel een beetje lastiger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan