• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

popup venster toevoegen aan formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

taco86

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
ik heb inmiddels een formulier aangemaakt, waarmee excel de ingevoerde gegevens in een lijst wegzet met dit formulier kan ik bestaande gegevens wijzigen, gegevens toevoegen en gegevens verwijderen.

nu wil ik om te voorkomen dat in no-time al mijn gegevens verwijderd kunnen worden graag een pop-up toevoegen, die vraagt of de persoon die de gegevens verwijderd zeker is dat hij de gegevens wil verwijderen. is er een stukje vba-code die zegt dat die popup geopend wordt? ik krijg zelf namelijk alleen een pop-up toegevoegd met valideren.

zie bijlage voor voorbeeldbestandje

Bijlagen

Niet een antwoord op je vraag, maar een tip/toevoeging:

zorg ervoor dat te achterhalen is WIE alles verwijderd heeft, zo voorkom je een hoop ellende.

Niet een antwoord op je vraag, maar een tip/toevoeging:

zorg ervoor dat te achterhalen is WIE alles verwijderd heeft, zo voorkom je een hoop ellende.

eh, er is nog helemaal niets verwijderd, er is gewoon nog niets toegevoegd.

het probleem is dat het heel makkelijk is OM alles te verwijderen en dat wil ik dus alvast voorkomen door een popup te laten opkomen als je iets wilt verwijderen, met de vraag of de persoon die het wil verwijderen zeker is

Ja dat snap ik, maar straks heb je heel veel data en ineens is alles weg.
En iedereen zegt: ja maar dat heb IK niet gedaan hoor....

Dus om te voorkomen dat je de verkeerde de schuld geeft is het makkelijk om ergens bij te houden wie wat doet.

nou, er is een viertal mensen die er gebruik van moeten maken en het is voor henzelf, dus als ze iets verwijderen zal dat ook de bedoeling zijn, ik wil aleen voorkomen dat er onbewust iets verwijderd wordt...

Code:

OK, je weet nu alleen wie het gedaan heeft
Vlgns mij heb je de ellende al gehad want je bent alles al kwijt.
En dat is nu juist de vraag, het waarschuwen voordat je per ongeluk wat verwijderd

Code:

OK, je weet nu alleen wie het gedaan heeft
Vlgns mij heb je de ellende al gehad want je bent alles al kwijt.
En dat is nu juist de vraag, het waarschuwen voordat je per ongeluk wat verwijderd

nee, ik ben helemaal niets kwijt, want is maar voorbeeld bestandje, alleen met het formulier is het heel simpel om op verwijderen te klikken. Dan ben je gelijk de gegevens kwijt uit de op dat moment geselecteerde rij. Daarom zou ik graag willen dat zodra je op verwijderen een pop-up verschijnt met de vraag of die persoon zeker is dat hij die gegevens wil verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan