popup vensters in dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

chuigonzales

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Berichten
103
Dag beste mensen,

weer een vraagje van mij. Ik ben bezig met een vragenlijst c.q. enquête voor een onderzoek. Deze is gemaakt met Dreamweaver. Tot nu toe gaat het prima, ik heb alleen twee dingetjes die me een beetje ergeren.

In de bijlagen heb ik twee venstertjes toegevoegd. Dit zijn popup vensters zodra ik op 'versturen' druk.
Zijn deze popup vensters te veranderen qua tekst of is het zelfs mogelijk om deze te verwijderen?

De testen zijn tot nu toe alleen naar mijzelf gestuurd en die verstuur ik met Microsoft Outlook.
 

Bijlagen

  • popup's.jpg
    popup's.jpg
    35,8 KB · Weergaven: 36
Dat is een beveiligings-instelling die elke gebruik(st)er in zijn/haar standaard e-mail-programma moet veranderen.
Deze "alerts" komen er als je met een mailto link werkt op je website.
Als je niet wilt dat deze er komen, dan gebruik je best een cgi script of php. asp en zo zijn ook goed hiervoor.

Greetz : Jer:cool:en.
 
oke prima dank je wel, dit sloeg echter op het tweede venstertje. Is er niks te doen aan het eerste?

En sorry, maar zo gevorderd ben ik niet. Kan ik iets met cgi of php.asp in Dreamweaver doen?
 
Hey,

Ook het andere venstertje is een beveiligingsinstelling, maar dan van de browser.

En je kan ook php, cgi en asp in dreamweaver maken, maar je server moet het wel ondersteunen.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Hahaha nou bedankt Jeroen, maar dit is denk ik iets te moeilijk voor mij...ik zet de vraag als opgelost tenzij er misschien kant-en-klare scripts zijn om deze wijzigingen door te voeren.
 
Die zijn er.

Hier zal je wel een goeie site tussen vinden waar die te vinden zijn.

Greetz : Jer:cool:en.
 
ik kom er niet echt uit wat ik nou nodig zou moeten hebben...heb je nog ideeën Jeroen?
 
Geplaatst door chuigonzales
ik kom er niet echt uit wat ik nou nodig zou moeten hebben...heb je nog ideeën Jeroen?

Heb je al gekeken op de site van je Host?
Mogelijk dat die kant en klare scripts heeft.

:cool:
 
Geplaatst door JeroenE
Dat is een beveiligings-instelling die elke gebruik(st)er in zijn/haar standaard e-mail-programma moet veranderen.
Deze "alerts" komen er als je met een mailto link werkt op je website.
Als je niet wilt dat deze er komen, dan gebruik je best een cgi script of php. asp en zo zijn ook goed hiervoor.

Greetz : Jer:cool:en.

Zijn deze dan in plaats van de mailto link in mijn formulier? Dit is dan compleet andere taal dan HTML toch, en deze zorgen ervoor dat er geen popup venstertjes komen? begrijp ik dat goed?
 
Een alert is zo'n "popup", eigenlijk niet echt een popup.
Deze alerts verwittigen diegene die via jouw formulier wilt mailen dat er een e-mail zal verzonden worden.
Dit zit ingebakken in windows.
PHP, cgi, asp en zo zijn inderdaad andere talen dan html.
En meestal staat op de server van je host, zoals peter al zei, enkele bruikbare scripts waar je enkel nog hoeft naar te verwijzen in je html.

Greetz : Jer:cool:en.
 
met andere woorden? Is het nou mogelijk of niet...ik ben namelijk al een tijdje aan het googlen maar denk dat ik niks kan vinden. En zoeken op de server van mijn host zegt me ook niet zoveel...sorry dat ik zoveel overlast veroorzaak, maar m'n enquete is nog niet online he....
 
Welke host heb je dan, kunnen we even meezoeken ;)
Of er scripts zijn of een cgi/bin map.

:cool:
 
Overlast? Welke overlast?
We zijn hier toch om te helpen? ;)

Greetz : Jer:cool:en.
 
Dit niet vragen is pas dom ;)
De provider. Waar je je website op plaatst.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Dat weet ik niet zo goed. De technische dienst zit in Frankrijk, daar worden de websites aangemaakt.

Zodra de enquete af is dan krijgt deze een apart kopje en kunnen mensen em invullen of we gaan de enquete via een mailing laten versturen...

Is het mogelijk dat je dat ergens in de bron kan zien?

de website waar we mee werken is

http://www.skihorizon.com/du/index.asp
 
De url zegt al genoeg.
Probeer ergens een kant en klaar asp-script op de kop te tikken.
Dan is het direct opgelost.

Greetz : Jer:cool:en.
 
het is me niet gelukt om de popup vensters te verwijderen. Wat ik nu gedaan heb is zelf een popup maken die de klant informeert dat er popup schermpjes komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan