Popups, pc traag, kan niet meer inloggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

emine

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Hallo ik ben een nieuwe lid. ik heb absoluut geen verstand van spyware etc. ik weet niet wat er met mijn laptop aan de hand is. ik heb sinds 2 dagen internet. mijn computer werd steeds trager en tijdens het internetten kwamen steeds van die pop ups ofzo. en daarna kreeg ik steeds berichten van een of andere spyware opsporingsprogramma. hij ging steeds vanzelf scannen en gaf aan dat er spyware gevonden was en dat ik me moest aanmelden om het te laten verwijderen. en het kost ook nog geld.
ik heb het niet gedaan.
nu is mijn laptop compleet gecrasht. ik kan het wel aanzetten en inloggen,maar verder niets meer.. help me aub wat is er aan de hand en wat kan ik eraan doen?:(

Ga in de veilige modus en scan met AdAware en Search and Destroy.
Dat spyware programma zal wel spyware op zich zijn.

Daarnaast is vermoedelijk ook dit aan de hand, uit een ander topic:

Geplaatst door buffy
Is gewoon de Messenger Service.

Schakel de Messenger Service uit:

Ga naar Start -> Uitvoeren.
Type in de balk: services.msc
Klik OK.
Na een paar tellen verschijnt een nieuw venster met een lijst van services.
Zoek in die lijst naar "Messenger".
Dubbelklik daarop.
Klik op "Stoppen" en kies bij Opstarttype voor "Uitgeschakeld".
Klik Toepassen en OK.

PS: deze Messenger Service heeft niets met MSN Messenger te maken.

Topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=215704&highlight=spyware+and+messenger

Welkom op Helpij.:)

Ik heb de titel van je vraag even aangepast een titel met alleen "Hellup!!" erin zegt niets over je probleem. De volgende keer zelf een betere titel verzinnen.

Zoals eerder aangegeven scan de pc eens op Spyware in veilige modus.
Hier kun je Adaware SE of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Info veilige modus:
http://www.virushelp.nl/veilige_modus.htm

Daarna het volgende doen
Lees dit bericht goed door:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=12

Kijk hier voor uitleg Hijackthis:
http://www.antispywareoffensief.nl/hijackthis/handleiding.html

Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld daar ook je probleem erbij.

Zie ook deze mededeling, waarom je de Hijackthis log op een ander forum moet plaatsen:
http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272

de computer reageert niet

ik kan alles wat jullie zeggen niet uitvoeren omdat de computer helemaal niet meer reageert...

als ik ergens op druk dan komt er een zandloper naast de muisaanwijzer en dat blijft zo.

wat kan ik doen?

Probeer in de veilige modus te gaan.
Regelmatig op F8 drukken tijdens opstarten pc.

hijackthis log plaatsen lukt niet

ik heb de softwares gedownload, maar dat log in de sectie plaatsen lukt niet. en waar is dat eigenlijk voor?

behoort nu mijn computer het nu gewoon te doen.

wat moet ik nog meer doen en waar moet ik op letten?

Echt hartstikke bedankt. ik weet niet wat ik zonder jullie zou moeten.:)

Als eerste zou ik doen wat Gezina je voorstelde.
Die messenger service uitschakelen.

Is het nog niet goed dan Search and Destroy en AdAware gaan draaien. Zij zoeken de spyware op je pc.

Is je pc dan nog niet goed ga dan verder met wat Crash schreef i.v.m. dat hijack log.

Kan virus niet verwijderen

ik kan mijn laptop weer in. maar hij is nogsteeds traag. mijn vriend heeft Norton Antivirus geinstalleerd en die geeft aan dat er veel ad aware is en 9 virussen.
8 virussen heeft hij hersteld of verwijderd. maar er is er een die niet verwijderd kan worden. wat moet ik doen?

En de status van de ad aware scan =

objects removed 586
total ad aware scans 2
objects ignore list 0
objects quarantined 706

is dit goed. wat moet ik doen?

trouwens de programma Spypot die steeds ongevraagd opkomt heeft niets te maken met de messenger want de messenger was al uitgeschakeld.
ik druk hem steeds weg als die komt.

nou alvast bedankt

Jeetje, volgens mij kun je beter redden wat er te redden valt en een lekker een format doen.
Op z'n minst zou ik maar eens wekelijks gaan scannen met AdAware, Search and Destroy en je virusscanner. EN je surfgedrag aanpassen :rolleyes:

Ga in de veilige modus en kijk wat je daar al scannende met AdAware/Search and Destroy en je virusscanner kunt verwijderen.

Heb je daarna nog niet te verwijderen rommel dan moet je gaan doen wat Crash al heeft geschreven.

Jij hebt het over SpyPot??? Maak eens een screentje van dat schermpje.

hoe doe je screenen?

ik heb er echt helemaal geen verstand van..
hoe moet ik spypot screenen?
trouwens die is op het moment nergens te bekennen. hij komt plotseling en gaat daarna weer weg.

ik vind het erg raar hoor dat ik zoveel virussen enz. heb?
ik ging alleen vertrouwde sites binnen. ik meen het.
de sites die ik heb bezocht daar ga ik altijd in. ik ben wel erg lang achterelkaar op het internet geweest. misschien komt het daardoor. waar moet ik op letten als ik aan het surfen ben? ik wil dit nooit meer meemaken.

nou dank je wel Elisa.

Screentje maken:
Op het moment dat je dat schermpje ziet klik je het niet weg maar druk je op CTRL en PrtScr.
Je maakt nu een afbeelding van het beeldscherm.
Start nu Paint op en klik op bewerken en daarna plakken.
Nu zie je dat beeldscherm terug.
Sla het op als JPG op een goed terug te vinden plek en plaats het hier als bijlage.

Virussen kun je ook krijgen als je kennissen hebt die je allerlei rommel opsturen. Of software die je downloadt via het web/Of van iemand krijgt.
Bovendien had jij blijkbaar geen virusscanner. Dat is echt noodzakelijk. Deze zou (volledig bij dan wel) a la minuut gereageerd hebben.
Als Norton dus nog niet bijgewerkt is met updates moet je dat eerst gaan doen.

Daarna ga je in de veilige modus scannen met die 3 programma's. Dat screentje van Spypot komt nog wel.

hoi

het spijt me dat ik steeds vanalles vraag.

maar norton kan 1 virus niet herstellen en verwijderen. hij is Quarantain of zo geplaatst.

moet ik hem van daaruit verwijderen?
wat voor problemen kan het leveren?

de info over de virus:

bestandnaam: orans.sys.
bedreiging: Hacktool Rootkit
oorspr. locatie: C:\WINDOWS\system 32.
grootte: 7.00 kB

en nog een vraag:

ik vond bij norton reservekopie items 62 stuks.
wat is dat en wat moet ik daarmee. volgens mij zijn die virusvrij toch? moet ik ze terugplaatsen?

:o

Vraag gerust! Het is dommer niet te laten blijken dat je het niet snapt.
Je hebt geen lieverdje in huis en in quarantaine.
Weg is weg dus volg onderstaande beschrijving van Norton. Hoe staat het met je Engels?
Lees DIT
Let vooral op hoe je Norton ALLES moet laten scannen.
Doe dit ook in de veilige modus dan zijn de meeste services niet actief.

ik vond bij norton reservekopie items 62 stuks. Geen idee wat dit is. Nooit gezien maar zeker niet terugzetten.
Als je klaar bent met die hacktool laat je hiervan maar een screentje zien.

Laatst bewerkt:
nou, de document die besmet was met de Hacktool virus moest verwijderd worden en dat heb ik gedaan.

hier heb je de bijlage over de reservekopiesu

o dan kan het dus niet. kan ik hem niet kleiner maken of een deel opsturen?

is het de bedoeling dat ik blijf scannen totdat mijn laptop virus en spypot vrij is?

als de spyspotter tevoorschijn komt dan stuur ik het wel op.

Zowel Norton, AdAware en Spyware Blaster horen na het draaien nu 0 op te geven. Dan is het goed.
Hou deze progjes ook uptodate.

Installeer ook SpywareBlaster dit programma voorkomt al een heleboel.

Download MwSnap HIER Daarmee kun je een bepaald gebied afbakenen voordat je knipt. Heel erg handig.

nou het is te ingewikkeld voor mij.
mijn engels is niet zo heel goed.
ik ben bang om een fout te maken en om het te kunnen gebruiken heb je microsoft small business 2000 nodig en die heb ik niet.

Ik scan met spybot en telkens krijg ik te zien dat er 42 problemen zijn gevonden. 40 ervan repareren ze. en de volgende keer dat ik scan krijg ik weer dezelfde veertig te zien.

ze worden blijkbaar niet gerepareerd.
wat moet ik doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan