Popups, pc traag, kan niet meer inloggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

emine

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Hallo ik ben een nieuwe lid. ik heb absoluut geen verstand van spyware etc. ik weet niet wat er met mijn laptop aan de hand is. ik heb sinds 2 dagen internet. mijn computer werd steeds trager en tijdens het internetten kwamen steeds van die pop ups ofzo. en daarna kreeg ik steeds berichten van een of andere spyware opsporingsprogramma. hij ging steeds vanzelf scannen en gaf aan dat er spyware gevonden was en dat ik me moest aanmelden om het te laten verwijderen. en het kost ook nog geld.
ik heb het niet gedaan.
nu is mijn laptop compleet gecrasht. ik kan het wel aanzetten en inloggen,maar verder niets meer.. help me aub wat is er aan de hand en wat kan ik eraan doen?:(

Ga in de veilige modus en scan met AdAware en Search and Destroy.
Dat spyware programma zal wel spyware op zich zijn.

Daarnaast is vermoedelijk ook dit aan de hand, uit een ander topic:

Geplaatst door buffy
Is gewoon de Messenger Service.

Schakel de Messenger Service uit:

Ga naar Start -> Uitvoeren.
Type in de balk: services.msc
Klik OK.
Na een paar tellen verschijnt een nieuw venster met een lijst van services.
Zoek in die lijst naar "Messenger".
Dubbelklik daarop.
Klik op "Stoppen" en kies bij Opstarttype voor "Uitgeschakeld".
Klik Toepassen en OK.

PS: deze Messenger Service heeft niets met MSN Messenger te maken.

Topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=215704&highlight=spyware+and+messenger

Welkom op Helpij.:)

Ik heb de titel van je vraag even aangepast een titel met alleen "Hellup!!" erin zegt niets over je probleem. De volgende keer zelf een betere titel verzinnen.

Zoals eerder aangegeven scan de pc eens op Spyware in veilige modus.
Hier kun je Adaware SE of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Info veilige modus:
http://www.virushelp.nl/veilige_modus.htm