porno op nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
en als je nu een goede advocaat hebt.. en goed kan acteren kan je ze voor duizenden euros aanklagen :P gewoon net doen of je heeeeel erg geschocked was :P
 
hoewel ze vrij snel te bewegen zijn je apparatuur weer terug te nemen.[/QUOTE zei:
Zal wel zijn omdat ze opdracht kregen van de bazen, gewoon terugpakken en doorverkopen naar de rest van de kudde, elke keer weer ;-)
 
Even het vervolg . Wij, mijn man, ik en een vriend, zijn terug gegaan naar de media markt. Toen we zeiden, dat we een gebruikte laptop gekocht hadden voor de prijs van een nieuwe, en dat er veel porno op stond, en dat we ons geld terug wilden hebben, gingen ze meteen akkoord. Ze hoefden niet eens te controleren of wij wel de waarheid spraken. Ze wisten dus wel dat zoiets vaker gebeurt. We hebben wel gezegd, dat we nooit meer iets bij de Media Markt zullen kopen, en dat het bedrog is. etc. De man van de Media Markt zei, dat de schuld bij HP ligt. Media Markt stuurt alle reparaties terug naar de fabriekant, HP dus in dit geval. HP zou de reparatie verricht hebben, en de laptop weer aan hen terug gestuurd hebben. Media Markt wist dus nergens van!! (zei hij!) De schuld lag dus compleet bij HP.
Ik heb een email naar HP verzonden, met het hele verhaal. Hier het antwoord van HP:

Geachte mevrouw ....

Bedankt voor het inschakelen van onze klantenondersteuning.

U schrijft in uw e-mail een notebook als nieuw te hebben aangekocht. Bij de ingebruikneming ervan, bleek het systeem echter al eerder verkocht te zijn geweest.

Wij willen u graag onze oprechte sympathie betuigen. HP betreurt deze situatie ten zeerste. Natuurlijk kunnen wij het ons levendig voorstellen dat u verontwaardigd bent.

Helaas heeft HP geen gerechtelijke mogelijkheden om een winkelier te verplichten een bepaalde service te verlenen, noch te verbieden haar producten te verkopen. Bovendien verloopt de verspreiding van onze producten via een groot aantal logistieke kanalen waarvan wij slechts een klein deel in handen hebben. HP kan daarom weinig actieve controle uitoefenen op de gang van zaken bij een bepaalde winkelier. We vertrouwen op uw begrip.

Vanzelfsprekend willen wij u desondanks zo goed mogelijk van dienst zijn. In het geval dat de winkelier niet aan uw verzoek zou kunnen voldoen, beloven wij u dat de garantieperiode zal beginnen vanaf de datum dat ú de notebook heeft aangekocht. Tevens willen wij u wijzen op deze pagina met uitleg over het uitvoeren van een fabrieksherstel. Met het herstel kunt u de notebook eenvoudig en snel volledig terugbrengen naar de originele fabrieksconfiguratie.

Wij hopen dat u toch met plezier van uw notebook gebruik zult maken en vetrouwen op een prettige voortzetting van onze relatie. Indien u na het lezen van deze e-mail nog vragen of opmerkingen heeft, dan kunt u uiteraard altijd weer contact met ons opnemen. We staan u graag te woord.

Met vriendelijke groeten,




L*lkoek natuurlijk, zo'n antwoord. Alsof ik het accepteer dat ik een gebruikte laptop voor de volle prijs zou kopen!

Ik heb een kopie van mijn email aan HP doorgestuurd naar Radar. Ik zal ook nog het antwoord van HP doorsturen naar Radar. Als ik mijn verhaal doorvertel aan anderen, blijkt dat veel mensen slechte ervaringen hebben gehad met Media Markt. Hoe meer mensen het weten, hoe beter. Het is gewoon bedrog!! Ik denk dat het wettelijk verboden is, gebruikte goederen als nieuw en voor de nieuwprijs door te verkopen.
Ik ga natuurlijk NOOIT MEER iets kopen bij de Media Markt!!!

Groeten van Ria
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Humor om te zien hoe Mediamarkt in mijn ogen terecht de schuld bij HP legt. Ik denk dat HP schuld heeft want je hebt na het opstarten van de laptop het Windows installatie-gebeuren gekregen, dat is bij een door Mediamarkt ingeleverde gebruikte laptop niet waarschijnlijk dat dat zou gebeuren.

En dan grappig dat HP de schuld bij zijn afzetkanaal legt (i.c. Mediamarkt), volstrekt negerend wat jij HP voor de voeten hebt geworpen.

Nogmaals: In mijn beleving is hier niet Mediamarkt schuld, maar HP. Een apart verhaal is het allemaal wel.

Tijs.
 
Nou zeg, Mediamarkt geeft toch zonder morren het aankoopbedrag terug? Wat wil je nou, Geld toe?
Ik vind het prima service van Mediamarkt, en snap niet dat je je zo druk maakt.
 
diegiebeet:

Ik vind het een schande dat een zaak goederen als nieuw verkoopt, die al gebruikt en/of gerepareerd zijn!! Wie weet hoe lang die laptop al gebruikt is door de voige eigenaar??
Wil jij ook voor een 2e hands auto de volledige nieuwprijs betalen???
 
@sweetsugarbaby: Dat er porno op staat kan Mediamarkt niet weten. Voorzover hun kennis reikt is/was het gewoon een nieuwe laptop.

HP heeft de laptop in die staat via Mediamarkt verkocht. Leg de schuld dus bij HP, en niet bij Mediamarkt, want die zijn m.i. van goeder trouw.

Interessant is (als je er zin in hebt), om contact op te nemen met Mediamarkt en te vragen hoe zij HP hebben aangepakt voor het aan Mediamarkt leveren van een 'gebruikte' laptop danwel een nieuwe laptop maar met een 'gebruikte' harde schijf! :)

Tijs.
 
is een beetje paraplueffekt
ik denk dat overal een beetje gebeurd,ook in de automobiel sector

maar rare is ik heb ooit een hp gehad en daar scheelde iets aan de usb en kreeg hem geformateerd weer van hp,dus denk dat de schuld bij mediamarkt lig

maar goed je wou geld terug,en dat heb je dus goede service zeg maar;)
 
mediamarkt neemt ze zoiezo gewoon terug hoor. niet omdat ze er bij jou zogenaamd vanaf wisten... Als je zegt ik breng hem terug willen ze de reden weten of er wat kapot is of dat je gewoon een andere wilt en dan is het goed. Doen ze er helemaal niet moeilijk meer over. zoiezo geeft mediamarkt geld terug als je binnen 14 dagen terugkomt ALTIJD.
 
Humor om te zien hoe Mediamarkt in mijn ogen terecht de schuld bij HP legt. Ik denk dat HP schuld heeft want je hebt na het opstarten van de laptop het Windows installatie-gebeuren gekregen, dat is bij een door Mediamarkt ingeleverde gebruikte laptop niet waarschijnlijk dat dat zou gebeuren.

En dan grappig dat HP de schuld bij zijn afzetkanaal legt (i.c. Mediamarkt), volstrekt negerend wat jij HP voor de voeten hebt geworpen.

Nogmaals: In mijn beleving is hier niet Mediamarkt schuld, maar HP. Een apart verhaal is het allemaal wel.

Tijs.

Vraagje Tijs: hoe weet jij zo zeker dat de oorzaak bij HP ligt.
Heb je de hiervoor aangegeven reacties wat betreft andere producten van Mediamarkt wel gelezen .... die van jou incluis!!!!!
Ook het verhaal van Mediamarkt 'rammelt', want ze geven aan een defecte laptop te hebben teruggestuurd ..... en vervolgens 'voor nieuw' terug gekregen .... en JIJ gelooft dat?
De voorbeelden met 'heringepakte' produkten (helemaal niks 'defect', maar gewoon teruggebracht - z.g. service van Mediamarkt ...... ?? - en opnieuw ingepakt door Mediamarkt) liegen er niet om.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat HP Nederland een defect produkt repareert en vervolgens verpakt 'als nieuw' retour zendt aan de reseller, zoals kennelijk bij de Mediamarkt wordt beweert.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je op basis van de informatie indeze draad niet kan zeggen waar de schuld ligt.

Of het nou bij de MM is waar een handige jongen de recovery procedure redelijk kent maar niet helemaal goed uitgevoerd heeft of dat het een defecte machine die bij HP refurbished is en weer terug gestuurd is naar MM is niet bekend.

Zonder bewijs van 1 van beide bedrijven dat de laptop bij de ander lag in september (en ja bij ruil acties zijn dat soort onvangst/verzend brieven altijd aanwezig) kun je dat niet zeggen.

Het kan zelfs nog de vorige eigenaar zijn geweest die de laptop gerecoverd heeft (ging fout) en terugbracht als "niet gebruikt". MM figuur start op, ziet initiele boot en denkt oh, ok. en stop hem weer netjes in de doos.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je op basis van de informatie indeze draad niet kan zeggen waar de schuld ligt.

Of het nou bij de MM is waar een handige jongen de recovery procedure redelijk kent maar niet helemaal goed uitgevoerd heeft of dat het een defecte machine die bij HP refurbished is en weer terug gestuurd is naar MM is niet bekend.

Zonder bewijs van 1 van beide bedrijven dat de laptop bij de ander lag in september (en ja bij ruil acties zijn dat soort onvangst/verzend brieven altijd aanwezig) kun je dat niet zeggen.

Het kan zelfs nog de vorige eigenaar zijn geweest die de laptop gerecoverd heeft (ging fout) en terugbracht als "niet gebruikt". MM figuur start op, ziet initiele boot en denkt oh, ok. en stop hem weer netjes in de doos.

Tja ... en dus gaat in jouw verhaal Mediamarkt weer mank, want een gebruikt produkt weer 'voor nieuw' verkocht ..... da's dus ook het raadsel bij Mediamarkt. Ze zijn dan wel zo 'makkelijk' bij het terugbrengen van produkten, maar dat betekent voor mij als consument dus, dat ik alle kans loop bij hen een produkt te kopen 'voor nieuw' dat uiteindelijk al eerder verkocht en gebruikt is door een ander ..... lekker!
 
dat ik alle kans loop bij hen een produkt te kopen 'voor nieuw' dat uiteindelijk al eerder verkocht en gebruikt is door een ander ..... lekker!

Die kans loop je bij elk bedrijf. Alle RMA zaken worden gewoon gerefurbished teruggestuurd als nieuw.
 
Even het vervolg . .......
Ik heb een kopie van mijn email aan HP doorgestuurd naar Radar. Ik zal ook nog het antwoord van HP doorsturen naar Radar. Als ik mijn verhaal doorvertel aan anderen, blijkt dat veel mensen slechte ervaringen hebben gehad met Media Markt. Hoe meer mensen het weten, hoe beter. Het is gewoon bedrog!! Ik denk dat het wettelijk verboden is, gebruikte goederen als nieuw en voor de nieuwprijs door te verkopen.
Ik ga natuurlijk NOOIT MEER iets kopen bij de Media Markt!!!

Groeten van Ria

Hoi Sweet......
Ik hoop dat je ons 'hier' nog op de hoogte houdt van een mogelijk vervolg.
Vooral of radar hier nog iets mee doet.
Nou ja, altijd de mogelijkheid om hier nog eens 'terug' te kijken:

http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/serie2?serID=1417&md5=f67d8327b0cacf9549fdd83db91dfc95 of hier http://www.trosradar.nl/index.php?id=radarhome
 
Nooit iets kopen bij de Mediamarkt :mad: heb er ooit twee spellen voor op de playstation 2 gekocht en ze waren allebei kapot gegaan buiten mijn schuld om. :mad: op eentje waren zelfs krassen te zien en ik heb 'm nieuw gekocht (blijkbaar gebruikt).

Is inmiddels een paar jaar geleden, maar sindsdien koop ik echt niets meer bij Mediamarkt. Mediamarkt is net zo ruk als IKEA :mad:
 
Om nog even hier op terug te komen, ik heb van radar een standaard email ontvangen met het bericht dat ze niet op elke email persoonlijk kunnen reageren. Dus waarschijnlijk hoor ik hier niets meer van.
Allemaal bedankt voor de reacties. :thumb:

groet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan