Port 80

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomcat50

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Na een virusscan op mijn pc merk ik dat ik niet meer bij mijn email-provider kan inloggen. Ik krijg de mededeling
The requestd URL/sgi-bin/openwebmail.pl was not found on this server.
Apache/1.3.34 Server at webmail.(naam).nl Port 80
Bij mij moet dus port 80 open staan. Hoe krijg ik deze weer open?

Na een virusscan op mijn pc merk ik dat ik niet meer bij mijn email-provider kan inloggen. Ik krijg de mededeling
The requestd URL/sgi-bin/openwebmail.pl was not found on this server.
Apache/1.3.34 Server at webmail.(naam).nl Port 80
Bij mij moet dus port 80 open staan. Hoe krijg ik deze weer open?

ga naar je firewall dan het tweede tabblad en klik dan op poort toevoegen en voeg poort 80 toe (als je xp hebt moet dit zo)

ga naar je firewall dan het tweede tabblad en klik dan op poort toevoegen en voeg poort 80 toe (als je xp hebt moet dit zo)

Fijn dat je me wilt helpen, Alleen de verwijzing is voor mij iets te snel. Waar vind ik wat. Ik ging naar: config center; beveiligingscentr; naar Windows firewall; en zie daar Uitgeschakeld.
Nu dacht ik eraan dat ik Comodo gebruik als firewall. Daar heb ik poort 80 aanstaan,
Maar toch wil het niet

Fijn dat je me wilt helpen, Alleen de verwijzing is voor mij iets te snel. Waar vind ik wat. Ik ging naar: config center; beveiligingscentr; naar Windows firewall; en zie daar Uitgeschakeld.
Nu dacht ik eraan dat ik Comodo gebruik als firewall. Daar heb ik poort 80 aanstaan,
Maar toch wil het niet

zet alle firewalls uit en dan naar de windows firewall en bij het tweede tabblad poort 80 toevoegen

Ik denk eerder dat er een probleem is met de webmail van de provider. Of men gebruikt een speciale applet ofzo die misschien verwijderd is. Maar gok op het eerste.

Deze poort 80 staat altijd open, omdat het een website op een externe server is, als deze namelijk dicht was geweest had je ook niet naar helpmij.nl kunnen surfen ;)

De genoemde melding komt overigens ook van de webserver af, die geeft aan dat het opgevraagde bestand niet aanwezig is, misschien is de url van de webmail veranderd?

Ik denk eerder dat er een probleem is met de webmail van de provider. Of men gebruikt een speciale applet ofzo die misschien verwijderd is. Maar gok op het eerste.

Deze poort 80 staat altijd open, omdat het een website op een externe server is, als deze namelijk dicht was geweest had je ook niet naar helpmij.nl kunnen surfen ;)

De genoemde melding komt overigens ook van de webserver af, die geeft aan dat het opgevraagde bestand niet aanwezig is, misschien is de url van de webmail veranderd?

Ha, probleem gevonden. Inderdaad is deze fout bij de server van de ´andere kant´. Ik had dit probleem ook bij een andere site waar iki steeds mee moet werken. Daardoor werd ik op het verkeerde been gezet. Dit was weer eens zo´n Murphy geval. Beide sites waren toevallig gelijktijdig bezig met het vernieuwen en veranderen van e.e.a.
Probleee ligt dus elders.
Bedankt voor de tip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan