Port already in use

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
14-8-2003 22:33:50 SERVER: Unable to start server, port 21 may already be in use.
Vreemd, want het heeft altijd gewerkt...

Wat kan ik nog meer kiezen, wat veilig is? En als ik direct mijn IP gewoon intyp gaat 'ie dan wel naar de FTP, ook met een andere poort?

En hoe kom ik erachter wat op 21 zit :8-0: , dat tooltje van Saldos werkte niet.
 
Ja, klopt. Maar aangezien het altijd wel werkte ging ik ervanuit dat er iets opzat.

Ja, weet ik ook (waarom vraag ik het dan), maar ik wilde weten of ik mijn PC dan niet open zet voor hackers/virussen.

Volgens jou pagina is 20 ook voor FTP zie ik.
 
14-8-2003 23:08:11 - FTP Server On-line : IP(s) 212.***.***.105, on port 20

Deze doet het:D.
Bedankt.

En ik kan echt veilig ALLE poorten gebruiken?
 
Hey, dat is vreemd. Om het moment dat ik ga FTP-en vraagt niet bulletproof (huidige FTPserver) maar WS_FTP server om rechten! Ik denk dat hij de poort in beslag neemt.
Betekend dus ook dat deze altijd draait :eek:?

Maar ik zie hem niet bij bv. msconfig...
Zelfs als ik bullet uitzet werkt mijn FTP nog, dat is het dus... Maar dat kan toch niet? Hij start niet op, zit dit "vast" bij andere instellingen ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door nteusink
start ie toenvallig niet als service?

Ey, niet aan gedacht. Waar stond dat ook alweer, bij systeembeheer he?

Edit: Ja hoor, daar staat 'ie. Ipswitch WS_FTP server.
ohoh:D.

Maar nu:
Hoe komt hij daar?
Hoe vaal ik hem (veilig) weg?
Hoe zorg ik ervoor dat dit soort dingen voorkomen worden?
Hoe zorg ik ervoor dat ik, als ik dit wil, zelf services toe kan voegen hieraan?
 
Bij de eigenschappen van de service kan je hem uitschakelen of zorgen dat hij niet meer automatisch wordt opgestart. De service daar helemaal weghalen kan je het beste doen door ws_ftp te deinstalleren, die heeft hem daar waarschijnlijk toegevoegd bij de installatie. Je zou ook kunnen zoeken naar een optie in WS_FTP zelf (run as service oid?) Zelf services toevoegen kan je met een programma als firedaemon doen: http://www.firedaemon.com/
 
Net als je defragmenteren regelmatig doet, ook je systeem configuratie controleren.
 
Geplaatst door nteusink
Bij de eigenschappen van de service kan je hem uitschakelen of zorgen dat hij niet meer automatisch wordt opgestart. De service daar helemaal weghalen kan je het beste doen door ws_ftp te deinstalleren, die heeft hem daar waarschijnlijk toegevoegd bij de installatie. Je zou ook kunnen zoeken naar een optie in WS_FTP zelf (run as service oid?) Zelf services toevoegen kan je met een programma als firedaemon doen: http://www.firedaemon.com/
Aha. Want ik heb namelijk een programma dat de opstartmappen in mijn register in de gaten houdt. Maar als er services bij komen...

Aha, ok :D.

En ik kan ze niet gewoon zelf toevoegen? Of is dat "gevaarlijk"?

Geplaatst door caveman
Net als je defragmenteren regelmatig doet, ook je systeem configuratie controleren.
Doe ik niet regelmatig (nee, ik niet:D). Maar ik houd mn systeem redelijk goed in de gaten al zeg ik het zelf.
Bedankt voor de tip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan