Port Checker

Status
Niet open voor verdere reacties.

MatthiWare

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Hallo allemaal!

Voor school moeten we een tooltje zoeken & voorstellen dat iets specifieks doet bv, een bestand verwijderen dat anders niet verwijderd kan worden, een port checker, ...
En ik dacht van laat ik het dan maar zelf maken (:

Dus ik zou graag hebben dat jullie dit testen en me nog een aantal dingetjes vertellen wat beter kan, spellingsfouten, ...

Hier is de link naar het programma: Download [https]

Hier is ook nog even een screenshot:
7R0GRFj.png

Open Port Checker op Softpedia:

Wat kan je nu doen?
Je kan een of meerdere (in een bepaalde range) poorten van lokale of externe ip's checken.

Je kan je resultaat exporteren naar een xml bestand.

Bij settings kan je je ip voor die gebruikt word bij de range scan aanpassen en ook je extern IP verkrijgen.

Dan heb je ook nog Check port dat is gewoon voor 1 port van een ip te scannen.

Mvg,
Matthias van MatthiWare

Laatst bewerkt:
Hallo,

Wat mij al gelijk aan je screenshot opvalt is dat het helemaal engels is behalve bij de closed ports. Ik heb een vermoeden van hoe dat komt, maar het zou toch netter zijn om alles in het engels of in het nederlands te doen. Je zou natuurlijk ook met vertalingen kunnen werken.

Dan nog een opmerking: Je hebt nu staan "Port: 110: ...". Op zich zou de eerste : (dubbele punt) wel weg mogen. Maar het maakt niet zo heel veel uit.

Je bent vergeten de text van de button in het CheckPortDialog te veranderen. Ik zou daar ook no even de text van het form aanpassen. Er mogen best spaties in.

Verder ziet het er goed uit! (Ik zou alleen je naam er nog iets prominenter in zetten zodat je leraar het goed ziet :D)

MartinJM

Ziet er goed uit.
Kan je de chack niet versnellen?
Ik probeer 0 tot 80 te lezen maar dat duurt wel wat lang.

@MartinJM Oh de tekst van de button was ik bijna vergeten. En de nederlandse tekst is gedaan door het .Net framework als je pc in het engels staat dan zou het wel volledig engels zijn :)
@nuclear314 Ik heb men best gedaan om het zo snel mogelijk te maken maar 0-80 in minder dan 5 seconden is toch niet zo lang of wel?

En de nieuwe versie 0.1.0.3 is uit die de UI fouten oplost :)

Mvg
Matthias van MatthiWare

Mooi gemaakt. In het about scherm staat twee keer copyright. Dit dus: Copyright Copyright © Matthias Beerens 2013. Ook zou het handig zijn als je in de textbox waar je een getal invoert voor het checken gelijk op enter kon drukken en niet op de knop hoeft te drukken.

Pim

[EDIT]Ik zie dat het in Visual Basic is gemaakt aan het standaard logo. Het zou mooi zijn als je dat verandert.[/EDIT]

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat vermoeden had ik al :)

Verder heb ik nog 1 opmerking bovenop die van Pim15:
Je moet nog even kijken naar de tabindex. Op dit moment zit dat niet echt handig.

MartinJM

Laatst bewerkt:
@Pim15 het is gemaakt in C# en dat gebruikt ook het zelfde standaard logo als VB, en voor de rest zou ik totaal niet weten in welk logo ik het zou moeten aanpassen ideeën zijn altijd welkom (:

Voor de rest heb ik de copyright aangepast en je kan nu met enter zoeken ipv op de knop te moeten duwen.
Ook heb ik er een Dns resolver ingestoken om gemakkelijk URL's naar IPs om te zetten, staat bij Settings.

Mvg,
Matthias van MatthiWare

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bij mij is de snelheid trouwens prima. Port 0 tot 1108 in 6 seconden. Maar het is wel raar dat hij niet verder gaat dan 1108...

Het zou nog wel handig zijn om aan te geven of hij nog bezig is of niet.

MartinJM

En als ik bij 'Check Single Port!' bij de poort neerzet 0 krijg ik een foutmelding. Het zou handig zijn als je zorgt dat het niet onder de 0 mag. En dat schermpje kan groter worden en kleiner, maar de controls bewegen niet mee...

Pim

[EDIT]
Hoi,

Bij mij is de snelheid trouwens prima. Port 0 tot 1108 in 6 seconden. Maar het is wel raar dat hij niet verder gaat dan 1108...

Het zou nog wel handig zijn om aan te geven of hij nog bezig is of niet.

MartinJM

En als je de applicatie afsluit zegt ie dat ie nog wel bezig is... En bij mij stopt ie bij poort 17036.[/EDIT]

[OFFTOPIC]Met de volgende reactie erbij zijn er 7 reacties binnen 10 minuten geplaats!![/OFFTOPIC]

Laatst bewerkt:
Als je op het kruisje drukt terwijl hij bezig is, staat er een beetje vage melding. Gaat hij dan juist wel door, of worden alle threads afgesloten?

En een leuke toevoeging zou zijn om ook nog te laten zien welke poort wat is.

MartinJM

[edit]
Nu gaat ie bij mij tot 1109...

Ohja, soms staan de poorten niet van laag naar hoog. Soms staat er 1 verkeerd...

[OFFTOPIC]Met de volgende reactie erbij zijn er 7 reacties binnen 10 minuten geplaats!![/OFFTOPIC]
Haha, veel feedback :thumb:
[/edit]

Laatst bewerkt:
Oke nu is de laaste update die wat langer duurde er, sorry voor de vertraging (:
Heb ondertussen ook al de status erbij gezet zoals MartinJM voorstelde.

En ik zie dat ik weer al wat werk heb :D

Mvg,
Matthias van MatthiWare

Hoi,

Je kan ook nog de textboxen readonly maken als hij bezig is. En een abort knop zou wel handig zijn.

En je bent vergeten om de formborderstyle van de single port checker te veranderen (of de anchor van de controls).

MartinJM

[edit]
Hij blijft nog wel bij 1109 hangen... Status = "Waiting for answer..."
[/edit]

Nog even de niet opgeloste fouten op een rijtje:
Dan nog een opmerking: Je hebt nu staan "Port: 110: ...". Op zich zou de eerste : (dubbele punt) wel weg mogen. Maar het maakt niet zo heel veel uit.

In het about scherm staat twee keer copyright. Dit dus: Copyright Copyright © Matthias Beerens 2013.
[EDIT]Ik zie dat het in Visual Basic is gemaakt aan het standaard logo. Het zou mooi zijn als je dat verandert.[/EDIT]

En als ik bij 'Check Single Port!' bij de poort neerzet 0 krijg ik een foutmelding. Het zou handig zijn als je zorgt dat het niet onder de 0 mag. En dat schermpje kan groter worden en kleiner, maar de controls bewegen niet mee...
En het 'Dns Resolver' schermpje kan je ook bewegen, maar de controls bewegen ook niet mee.

Pim

[EDIT]Als logo kan je een internet stekker gebruiken. Dat doet mij wel denken aan een poort. Maar gebruik GEEN afbeelding van het internet waar auteursrecht op rust. Dat kan je een hoop problemen besparen...[/EDIT]

Laatst bewerkt:
@Pim15 Ik heb de dubbele punten beetje aangepast, de copyright is ook aangepast en bij mij kon ik het schermpje niet vergroten of verkleinen maar ik heb het dan toch maar aangepast voor alle zekerheid. En de fout bij 0 ga ik laten staan aangezien ik dat nog op school ga nodig hebben ;)

En ik zal ook is naar een logo zoeken + ik heb ook nog abort knop toegevoegd maar die stopt niet direct aangezien de verzoeken die al gestuurd zijn gaat hij nog steeds toevoegen in het lijstje van open en gesloten maar hij stopt wel met verder te versturen

Mvg,
Matthias van MatthiWare

Ik heb nu versie 0.1.0.5, maar het copyright is niet opgelost. De rest wel. De abort knop werkt ook niet, want als je hem gebruikt gaat ie nog een keer scannen... En het is ook goed als je al iets maakt dat nog op school behandelt moet worden;). Je kan dan dit gebruiken: http://msdn.microsoft.com/en-us/lib...?cs-save-lang=1&cs-lang=csharp#code-snippet-1. Je kan ook de If Else structuur gebruiken, maar dit is beter. Dat vangt dan gelijk alle soortgelijke fouten op.

Pim

Ik heb nu versie 0.1.0.5, maar het copyright is niet opgelost.
Bij mij is de copyright probleem wel opgelost bij v 0.1.0.5

De abort knop werkt ook niet, want als je hem gebruikt gaat ie nog een keer scannen... En het is ook goed als je al iets maakt dat nog op school behandelt moet worden;). Je kan dan dit gebruiken: http://msdn.microsoft.com/en-us/lib...?cs-save-lang=1&cs-lang=csharp#code-snippet-1. Je kan ook de If Else structuur gebruiken, maar dit is beter. Dat vangt dan gelijk alle soortgelijke fouten op.
Over de abort button lees dit:
ik heb ook nog abort knop toegevoegd maar die stopt niet direct aangezien de verzoeken die al gestuurd zijn gaat hij nog steeds toevoegen in het lijstje van open en gesloten maar hij stopt wel met verder te versturen

En voor de rest begrijp ik niet wat je bedoelt.

Mvg,
Matthias van MatthiWare

Versie 0.1.1 is uit!

Men leerkracht had me aangeraden om een nog meer informatie over de poorten te geven dus dat heb ik proberen te doen.

Je kan extra info verkrijgen door te dubbel klikken op de poort in the eindresultaat van de range scan of je ziet het direct met de Check Port.

Hier is een directe link: Open Port Checker v0.1.1 [HTTPS]

Mvg,
Matthias van MatthiWare

Mooi, maar een iets uitgebreidere omschrijving zou handiger zijn.

Pim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan