Port Forward in firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

ittimous

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Berichten
161
Ik wil dus mijn eigen teamspeak opstarten op homehost,

alleen 1 probleem

Ik moet mijn ......:51234 en nog 1tje toestaan op me router alleen in win xp kan je gewoon port toevoegen maa rin win7 firewall kan dat niet of wel??

Maar waar kan ik dus een port toevoegen in me firewall in win7?

En als dat niet kan maar via een progamma toevoegen moet doen. welk progamma dan>
 
Je zult een inbound rule (en misschien ook een outbound) rule moeten maken.
Kijk even hier voor een soort handleiding.
Daarnaast kun je het ook niet-grafisch doen m.b.v. het netsh advfirewall commando op een CMD venster die je met met Administratieve rechten geopend hebt. hier kun je zien hoe je de firewall in kunt richten op die manier.

Succes,

Tijs.
 
In iedergeval als ik ze in me modem heb ingevoerd en wil wil met zijn prog kijken of ze open staan krijg ik dit: krijg ik gewoon de melding dat hij niet open is terwijl hij wel in me modem open staat.

Ik ga nu eten en kijk zo wel of dat werkt


Ook nog 1 probleem

Ik wou ipconfig openen alleen waarneer ik die open sluit hij gelijk weer af:S

Misschien ook iets met firewall?
 
Ook nog 1 probleem

Ik wou ipconfig openen alleen waarneer ik die open sluit hij gelijk weer af:S

Misschien ook iets met firewall?

Nee, je moet een CMD venster openen om ipconfig uitvoer te kunnen zien. Voer je het in in Start -> Uitvoeren, dan komt de uitvoer, maar daarmee is de kous af, en daarom sluit die ook direct weer.

Doe even het volgende (zul je ook nodig hebben als je met netsh advfirewall commando's zou willen gaan werken):
Maak een snelkoppeling op je bureaublad naar cmd.exe
Rechtsklik daarop, en kies "Als Administrator uitvoeren"
In het dan geopende cmd-venster kun je dan (o.a.) die ipconfig opdracht en ook die netsh advfirewall commando's ingeven.

Tijs.
 
Fijn dat het gelukt is!

Heb je het in de grafische omgeving ingesteld of via netsh advfirewall?

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan