Port Forwarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul_United

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2003
Hallo,

Ik heb een Sitecom DC-202-V2 router en ik zou graag een port wille forwarde zodat ik mn eigen Counter-Strike server kan opstarten. Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet doen dus kan iemand dit makkelijk voor mij uitleggen?

Alvast Bedankt

Nee, ik ben nogal een leek en mn engels is niet van het hoogste niveau, kunt u stap voor stap uitleggen hoe ik het moet doen?
BVD

Mja ik ken de sitecom zelf niet, misschien kun je het webadres in http://babelfish.altavista.com/ invullen en vertalen naar het nederlands.

Veel duidelijker dan de site kan ik het niet uitleggen, elke optie is wel uitgelegd volgensmij. Als een optie je niet duidelijk is of je komt er niet uit vraag je het maar, daar zijn we hier voor.

Bedankt, ik kom nu tot het Virtual servers menu nadat ik 192.168.0.1. in heb gevoerd. Maar stap 5 snap ik niet, als dat me is uitgelegd is het me duidelijk :)

Laatst bewerkt:
Kom je al een heel eindje. :)
Dit is mijn idee over de virtual server tab van sitecom:

1. Dit laat de al reed aangemaakte regels zien. Als je hier door heen browsed dan zie je de eigenschappen van de regel in het eigenschappen gedeelte (7) veranderen.

Wanneer je een nieuwere regel wilt aanmaken hoef je hier verder niets mee te doen. (dit is voorals je de eigenschappen van een bestaande regel wilt bekijken en/of aanpassen, b.v. meerdere poorten opgeven etc.)

2. Het gehele server gedeelte laten we voor wat het is en we gaan verder in het properties gedeelte (7) bij 2.
    Hier geven we de naam op waaraan we de nieuwe regel mogen herkennnen in het servermenu (1).

De mogelijkheid om enabled uit te vinken is vooral als de je de regel wilt bewaren, maar tijdelijk niet wilt gebruiken.
    Daar we nieuwe regel willen gaan aanmaken, moet ie op enabled staan.

3. Pc server(3) is om het ip adres van de pc op te geven waar de regel naar geforward moet worden. Als je CS op pc 1 wilt hosten, dan geef je hier het ip adres van pc 1 op.
    (een pc zijn ip adres kun je zien door ipconfig in te geven in een dos menu)

4. Gaan we verder bij protocol. Hier vul je gewoon het type protocol waarvan de regel gebruik van moet maken. Dit moet je in het geval van CS even nazoeken.

5. Gaan we verder bij het poortenbereik, waar je de poorten op geeft die CS moet gebruiken, ook dit zul je even moeten nazoeken.
    Over het algemeen moet je voor WAN(buitenkant v.d. router) en LAN(buitenkant van de ethernetkaart; en dus de software op je pc) dezelfde poortenbereik opgeven, tenzij je weet wat je doet.

6. Aan het einde aangekomen van deze toer de router, gebruiken we nummer 6 om de regel toe te voegen aan de al bestaande regels.(1)
    Nummer 8 hebben we niet nodig; die is er als je een bestaande regel (te selecteren in 1) na een aanpassing wilt opslaan.
    [/list=1]

attachment.php

Ik hoop dat het zo een stukkie duidelijker is geworden.

Bijlagen

• dc202-virtualserversv2.jpg
    dc202-virtualserversv2.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan