Port forwarden Belkin router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het adres van me belkin router is 192.XXX.X.X

En het adres van me provider begint op 84......

Maar als ik dus inlog naar een andere computer binne mijn net werk doet hij het wel.

Maar als ik t adres van mijn provider gebruik krijg ik de volgende melding

(zie Bijlage)

Bijlagen

• extern.JPG
    extern.JPG
    31,5 KB · Weergaven: 17
Hoi,

Ik bedoel de vraag iets anders. Je router heeft altijd een WAN-poort waarop het modem is aangesloten, en één of meerdere LAN-poorten waarop pc's kunnen worden aangesloten. Op de LAN-poort van je router is het adres 192.x.x.x. Dat is het adres waar je hem mee kunt beheren vanuit je internet-explorer.
Maar als je erop inlogt, kun je ook (via status of WAN-settings of iets dergelijks) zien wat het WAN-ipadres van de router is.
De grote vraag is of of op deze plek het 84.x adres staat of een ander adres, dus op de WAN-zijde van de router.
Zoek dat even uit, dan kunnen we verder kijken!
Als je er niet uitkomt, post dan even een printscreen van de statuspagina van je router of zoiets.
Ik hoor wel.

JA ik kom net ergens Wan IP tegen op mijn router schermpie en dan het ip adres is gewoon het adres van mijn provider.

Dus daar heb je denk ik ook niet veel aan ik heb in ieder geval een print screen van me router erbij gedaan als bijlage.

Hoi,

Ik heb even de handleiding van jouw router bekeken.
Als je de volgende stappen volgt zou het moeten werken.
Stel het ip-adres van je computer handmatig in op het ip-adres dat hij momenteel heeft.

Hieronder staat beschreven hoe dat ongeveer moet, voor het geval je dat niet weet:
Check eerst je huidige adres door via 'Start' naar 'Uitvoeren' te gaan en dan 'cmd' in te typen en 'OK' aan te klikken. Je krijgt dan een dos-box (zwart schermpje).
Typ daarin 'ipconfig /all'
Noteer je ip-adres, je subnet-mask, je standaard-gateway, en je dns-server(s)

Ga naar het configuratiescherm van je computer en open 'Netwerkverbindingen'.
Klik met je rechtermuisknop op 'LAN-verbinding' en kies voor 'Eigenschappen'.
Dubbelklik op 'Internet Protocol (TCP/IP)'.
Zet de keuzerondjes voor 'gebruik het volgende adres' en 'gebruik de volgende dns-server adressen'.
Vul in ieder veld de genoteerde adressen in en klik op OK. Je hebt nu een vast ip-adres, nodig voor de statische poort-mapping die je aangemaakt hebt (/aan gaat maken).

Ga nu naar de beheerpagina van je router.
Ga naar het menu 'Virtual Servers' onder firewall.
Er moet hier 1 regel worden ingesteld (waarschijnlijk de regel die al had)
(Zet een vinkje voor enable, zet bij description een leuke naam, zet bij de twee vakjes onder inbound port '3389', bij type 'TCP', bij private ip-adres het ip-adres van jouw pc (het ip-adres dat je zojuist genoteerd hebt). Zet in de twee vakjes onder private port ook '3389'.

Klik dan op 'Save'

De firewall van je router ziet er (volgens de handleiding tenminste) niet naar uit dat je eigen regels kunt toevoegen. Deze zouden via de 'Virtual Servers' instelling automatisch mee aangepast moeten worden.

Start je router opnieuw.
In principe is dit hetzelfde verhaal als dat je al gedaan hebt.
Als het dan nog niet werkt, moet je eens proberen de firewall helemaal uit te schakelen. Dit kun je doen door de menu-kop 'Firewall' aan te klikken. Daar zet je het keuzerondje achter 'Firewall Enable / Disable >' op 'Disable'.
Mocht het nog niet werken dan kun je de upnp optie nog proberen aan te zetten. Hiermee vertelt jouw pc aan de router welke services er op hem draaien, en welke poorten er opengezet moeten worden. Er kunnen hiermee echter wel poorten worden opengezet die je zelf niet zou willen, dus gebruik het alleen om te testen.

Als laatste redmiddel kun je de firmware van de router proberen bij te werken (als er een nieuwe versie beschikbaar is).

Ook kun je je pc (alleen ter test) even in de DMZ plaatsen (zie handleiding), om te proberen of het dan werkt.

Succes en sorry voor het langdradige verhaal.

Hey Top bedankt.

Het maakt niet uit hoelang het verhaal is het moet gewoon opgelost worden.

Ik ga dit morgen ochtend uitzoeken en dan vertel ik het je hoe het gegaan is...

Groeten,

Steur

Ik heb dit nu zo verandert maar nu is mijn vraag hoe kan ik dit testen moet ik dan van een computer buiten mijn huis proberen of kan ik ook met n andere pc van binne mijn huis proberen wat ook is aangesloten op die router?

Groeten,

Steur

Nee, je moet het wel vanaf buiten proberen.
Als je bijvoorbeeld nog ergens een laptop hebt, kun je hem loskoppelen van je netwerk, en het dan via je telefoonlijntje proberen. Wel traag, maar dan werkt het wel.
Of je moet mij in een PM je publieke ip-adres geven, dan wil ik het wel testen. Je hoeft natuurlijk niet je wachtwoord te geven, als ik het inlogscherm zie, weten we genoeg. Zie maar. Je kunt het ook gewoon bij een vriend ofzo proberen, of iemand bellen die het voor je probeert...
Succes...

Ja ik ga er morgen ochtend even acheraan zodat ik het ken proberen maar waar kan ik mijn publieke adres nou eigenlijk precies vinden? is dat gewoon mijn normale IP adres?

groeten,

Steur

Mocht het nog niet werken dan kun je de upnp optie nog proberen aan te zetten. Hiermee vertelt jouw pc aan de router welke services er op hem draaien, en welke poorten er opengezet moeten worden. Er kunnen hiermee echter wel poorten worden opengezet die je zelf niet zou willen, dus gebruik het alleen om te testen.

Als laatste redmiddel kun je de firmware van de router proberen bij te werken (als er een nieuwe versie beschikbaar is).

Ook kun je je pc (alleen ter test) even in de DMZ plaatsen (zie handleiding), om te proberen of het dan werkt.

Firmware heb ik geupdated. Heeft ook niet geholpen.

Dan heb ik de firewall uitgeschakeld doet ie ook niet...

Dan die laatste van DMZ snap ik niet ik zie wel iets staan op me router van

IP Address of Virtual DMZ Host >

Mijnn ip adres staat hier dan > 192.168.2.X (X) enable

Bij die X kan ik dus mijn computer zetten en ik kan hem aan of uitvinken bij enable.

En die optie van Upnp kan ik helemaal nergens vinden want ik wilde dat ook graag testen.

Nou ik hoor het wel wat je er verder op weet alvast bedankt.

Groeten,

Steur

Hoi,

Welk adres typ je in bij 'Verbinding met extern Bureaublad' als je bij een vriend zit?
Het moet namelijk je 'WAN-adres' zijn (publieke adres van je provider).
Het is dus niet het adres dat je in je eigen netwerk ook gebruikt.
Misschien zit hem daar het hele probleem, zou grappig zijn ;)

DMZ en Virtual server zou ik niet tegelijk instellen. Ik weet nl. niet of hij daar niet van in de war raakt.

Ik toets gewoon dat ip adres van me provider in dus dat is het ook niet.

En toch krijg ik die stomme melding.

En DMZ heb ik al geprobeerd maar heeft niets geholpen ik weet het nu echt niet meer.

Groeten,

Steur

Sorry Steur, ik weet het ook niet meer verder. Als het niet lukt, moet er iets anders aan de hand zijn.
Probeer nog eens van voren af aan het hele stappenplan als je wilt (eerst zoveel mogelijk alle instellingen terugzetten naar de beginwaarden).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan