Port forwarden, ik loop vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Topgear

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
Hee,

ik wil de (of een) port forwarden voor mijn spel Vietcong, zodat ik zelf servers kan maken waar mensen in kunnen spelen.

Ik weet het volgende:

- Mijn router is een Thomason Alcatel 510 V4.0
- In mijn spel staat er: Port number: 5425 . Ik denk dus dat ik die moet forwarden?

Ik kom tot zover:

- http://10.0.0.38/

Als ik naar www.portforward.com ga dan moet je na het selecteren van je router, het programma selecteren waarvoor je de porten wilt forwarden. Vietcong staat er niet bij. Ik heb andere programma's geprobeerd (zoals Need for Speed). Gewoon dat volgen maar dan de port numer van Vietcong (5425) invullen in plaats van die van Need for Speed. Helaas is voor mij als computerleek de uitleg niet echt volledig genoeg.

Ik zou het erg waarderen als iemand mij kon helpen!

Mvg,

Victor

Hier nog wat screenshots die jullie wellicht kunnen helpen met het helpen van mij. Op de eerste het NAPT menu, ik dacht dat ik daar moest wezen:

43z5xch.jpg

Laatst bewerkt:
Als je deze link volgt, dan moet het UDP verkeer op poort 5425 zijn, en niet TCP zoals jij hebt ingesteld. En er moeten nog veel meer poorten opengezet worden ook...

Vergeet niet op Save All te drukken, anders mag je het na een stroomstoring etc. weer opnieuw gaan instellen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hee,

ik heb ook een UPD aangemaakt nu. Maar hoe forward ik de andere poorten dan? Want ik weet niet wat bij het instellen een port nu open of dicht doet zijn..

Bedankt!

Heel simpel: Een poort is van buiten dicht, tenzij je hem openzet door:
1. Zelf te gaan browsen/msn'en etc. Er gaan dan vanzelf poorten 'open' via welke de communicatie met jouw pc plaatsvindt.
2. Portforwarding in te stellen. Voor succesvolle verbindingen van buitenaf moet er dan op jouw pc een programma zijn dat 'luistert' op de poorten die open zijn gezet. In jouw geval zal dus die Vietcong server dat gaan doen.

Je zult dus m.b.v. de keuze New dus ook nog de andere aangegeven poorten moeten gaan 'openen', van het soort (UDP of TCP) en poortnummer dat genoemd wordt in de link die ik je gegeven heb.

TCP: 29900
TCP: 29901
TCP: 47624

TCP: 2300
TCP: 2301
etc.
t/m
TCP: 2400

UDP: 5425
UDP: 15425

UDP: 27010
UDP: 27011
etc.
t/m
UDP: 27015

UDP: 6667
UDP: 3783
UDP: 27900
UDP: 1339
UDP: 6515

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt. Toch gaat er dan iets fout. Ik doe het als volgt:

- Start
- Uitvoeren
- cmd
- ipconfig
- Dan zie ik mijn inside ip staan (10.0.0.138)
- Die vul ik in de browser in
- Dan naar menu NAPT
- New
- udp
- Inside IP: 10.0.0.138
- Outside IP: op 0.0.0.0 laten staan
- En dan beide porten op 5425

Zo zou die toch moeten?

Alvast bedankt!:thumb:

Dat doe je verkeerd. Kijk eens naar het volgende voorbeeld:
Je klopt in ipconfig. Je krijgt (bijv.) het volgende:

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: local
IP-adres. . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.150
Subnetmasker. . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138

Dan vul je in je browser in: Http://10.0.0.138
- NAPT
- New
- udp
- Inside IP: 10.0.0.150
- Outside IP: op 0.0.0.0 laten staan
- En dan beide porten op 5425

Je vult dus bij Inside IP het adres in dat ipconfig jou laat zien bij IP-adres, niet het adres dat wordt getoond bij Standaardgateway.

Succes,

Tijs.

Ik probeer het uit. Moet ik de ''foute'' poorten dan weer wissen?

Ik probeer het uit. Moet ik de ''foute'' poorten dan weer wissen?

Dat zal je wel MOETEN doen, omdat de poorten maar aan 1 inside ip-adres kunnen worden geforward/open gezet...

Dus eerst de 'foute' poorten wegdoen en dan nieuwe NAPT regels met het juist inside ip-adres toevoegen.

Je kunt ze eventueel ook wijzigen naar het juiste inside ip-adres.

Tijs.

Ik maak wel een screen van de huidige situatie voordat ik iets verkeerds wis.

Dit is het nu. Er staat ook een port 500 tussen zoals je kan zien. Zonder die zegt het spel als ik een server start: Connection time out. Met kan ik ze dus wel maken, alleen kan niemand ze zien in de serverlist.

2ret6qf.jpg

Prima, je bent goed op weg, die van 5425 staat nu goed. Nu dus nog de poorten uit deze link toevoegen...

Tijs.

Al die (20 poorten ongeveer) poorten toevoegen:shocked: Dus:

- NAT menu
- upd of tcp afhankelijk van portnumber
- inside ip: 10.0.0.151
- outside ip: op 0.0.0.0 laten staan
- beide poorten hetzelfde nummer

Je vergist je: Het zijn er meer dan 100:

TCP poorten: 2300 t/m 2400, 29900, 29901, 47624
zijn in totaal 104 poorten

UDP poorten: 1339, 3783, 5425, 6515, 6667, 15425, 27010 t/m 27015, 27900
zijn in totaal 13 poorten

Alles bij elkaar opgeteld 117 poorten.

Tijs.

Dus alle 117 poorten stuk voor stuk toevoegen zoals ik in mijn vorige bericht deed? Schop ik dan niets in de war? En is het zeker dat het dan werkt, anders doe ik dat voor niets:(

Je poort 2358 TCP staat geopend in Inside ip (regel 6 van je schermuitdraai), dat kan dus niet gaan werken met de poorten die ik je gegeven heb. Die regel moet je dus nog weghalen.

Verder lijkt het me gewoon in orde, dus aanmaken die hap.

Vergeet niet op Save All te drukken... :)

Tijs.

Je poort 2358 TCP staat geopend in Inside ip (regel 6 van je schermuitdraai), dat kan dus niet gaan werken met de poorten die ik je gegeven heb. Die regel moet je dus nog weghalen.

Verder lijkt het me gewoon in orde, dus aanmaken die hap.

Vergeet niet op Save All te drukken... :)

Tijs.

Moet ik nog iets doen dan met die poort 2358? Is dat fout dat mijn inside IP daar staat?

Ik ga beginnen aan de poorten aanmaken.

Moet ik nog iets doen dan met die poort 2358? Is dat fout dat mijn inside IP daar staat?

Ik ga beginnen aan de poorten aanmaken.

Ik snap die regel 6 eerlijk gezegd niet. Waarom heb je die erin staan, eigenlijk?

Je forward daar poort 41219 van de router naar poort 2358 van je pc... waarom staat die regel daar??

Tijs.

Ik heb geen idee, ik heb hem niet toegevoegd. Alleen die 5425.

Bij alle 177 poorten bij inside IP 10.0.0.151 invoeren?

Bedankt voor de hulp:)

Haal die regel met 2358 erin maar gewoon weg. Ik ken geen thuisgebruikerssoftware die poorten vraagt die aan de routerkant afwijkt van de pc-kant, zoals in die regel aan de hand is.

Veel succes verder met het aanmaken van de regels en het inrichten van je Vietcong server.

Inderdaad overal dat 10.0.0.151 als inside ip invullen.

Tijs.

Dankje, als ik op problemen stuit laat ik het weten in dit topic! Bedakt voor de hulp tot nu toe!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan