Port forwarden lukt, maar ports zijn niet open?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ugattie1611

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hallo:

Ik heb sinds kort een nieuwe router gekocht, in de hoop dat het port forwarden makkenlijker gaat.
Dit is ook zo, maar gek genoeg, als ik alles heb ingevuld (enz) zijn de ports nog steeds closed?
Ook bij mn modem had ik hier al gedoe mee, maar hij werkt ook alleen bij minecraft, zodra ik een server start.
Maar als ik op een site ga kijken of ze open zijn, nee hoor?
Mijn vraag is nu, waarom zijn alle ports nog closed, en de NAT types strict? En niet open?

Alvast bedankt:

PS: Ik heb het al geprobeert met simple port forwarding.
PS: Mn router is een TP-LINK TL-WR841N, en mn modem een Thomson TG-712

2x portforwarden:
1x op de Thomson naar het WAN ip-adres van de TP-link [dus eerst even op de TP-link nakijken welk WAN/Internet ip-adres die van de TG-712 gekregen heeft]
1x op de TP-link naar het ip-adres van de MC-server

Dan nog 2 dingen:
a. Je kunt niet zelf testen, je moet het extern laten doen. Enige wat je vanaf je eigen netwerk kunt laten testen is via http://www.canyouseeme.org te laten testen op poort 25565 [Natuurlijk moet dan je MC server opgestart zijn.]
b. Er mag geen firewall(-component) op de MC server inkomend TCP verkeer op poort 25565 en inkomend UDP verkeer op poort 25565 in de weg zitten.

Tijs.

ding.jpg

Of ik snap je niet, of ik doe het fout:
Ik heb de firewall uitstaan, op de modem + router geportforward etc. Maar werkt nog steeds niet?

Ding 2.jpg

Hier zijn nog andere securety's dinge....
Ik weet er niet ongeloofelijk veel van, dus ik voeg het gewoon toe.

Hier zijn nog overige screenshots:
Ding 4.jpgDing 3.jpgDing 5.jpg

Zegguh..... Voor Minecraft wordt standaard poort 25565 TCP en poort 25565 UDP gebruikt.
Geen van jouw portforwarding schermen geven die poorten aan!

Portforward je wel de juiste poorten?????

Tijs.

Nee, maar ik wilde als voorbeeld minecraft doen, omdat die makkenlijk is.
Maar ik wilde mw3 NAT openen, minecraft heb ik al een host voor gekocht :P

Linksom of rechtsom: Ik zie zo snel geen problemen in jouw schermafdrukken.
Blijft voor jou de taak om uit te zoeken of je juist portforward:
a. De TP-link lijkt 192.168.1.77 te hebben als WAN/Internet ip-adres. Daar moet dus in de TG naar geportfward worden
b. Ik weet niet of het ip-adres van de MW3-pc klopt in de portforwarding van de TP-Link
c. Ik weet niet of op de MW3-pc wel alle firewall(s) uit staan.

Tijs.

Ik heb alles goed geportforward, maar het werkt nog steeds niet.
Sowiezo heb ik altijd al mn firewall uitstaan, maarja.
Ik vraag nog wel even op een ander (buitenlands : P) forum, toch bedankt voor de hulp (;

PS: Als ik de oplossing heb, dan meld ik dat ;)

Dus je mw3-pc heeft (nu nog steeds) ip-adres 192.168.0.172 ?
En "TP-Link" in je vijfde schermafdruk heeft (in de Speedtouch) inderdaad 192.168.1.77 ?

Meer kan ik zo snel niet halen uit de schermafdrukken. ;) Succes met je vraag bij dat andere forum.

Tijs.

Zelfde probleem

Hallo

Ik zit met hetzelfde probleem.
Ben sinds kort in het bezirt van UPC Horizon, en wil mijn bewakingscamera op internet zichtbaar maken.
Binnen het eigen net werk werkt het prima, maar via mijn mobiel is hij niet te zien.
Ik ben al bezig geweest met port forwarding, maar helaas zonder sucses.
Mogelijk kan iemand mij helpen!!!

bvd:(

@rkievit:
a. Het is bepaald niet de bedoeling dat je inbreekt in de vraag van iemand anders.
b. Je moet dit altijd testen van buiten je eigen netwerk, dus via Mobiel Internet of zo, maar NIET via je eigen (draadloze) thuisnetwerk
c. Het zou kunnen zijn dat je de bewakingscamera een vast ip-adres hebt gegeven, maar de Standaardgateway / Default gateway verkeerd (of niet) hebt aangegeven daarbij.

Tijs.

Sorry

:o
Sorry dat ik op de verkeerde manier gebruik heb gemaakt van je diensten, is voor mij de eerste keer hier, zal niet meer gebeuren.

Excuses

Maar mag ik nu wel met de door mij gestelde vraag verder gaan?

bvd

Rinus

@rkievit: Tsja, je loopt altijd het risico dat de moderatoren een nieuwe vraag voor je maken.
Verder:
- Je had wel even kunnen reageren op punt b. en c. van mijn vorige posting
- Je geeft totaal niet aan of je (net zoals de originele vragensteller) een situatie hebt van router-na-router(-modem). Indien dat het geval is, dan gelden de instructies die ik in posting #2 gezet heb.

Tijs.

Forwarding

Hallo

Zoals ik al zei ben ik in het bezit van UPC Horizon.
Voor de camera gebruik ik port 80, deze heb ik in de mediabox bij forwarding aangemeld samen met het ip adres van de camera.
Verder gebruik ik geen router.
Het is toch de bedoeling dat er in de router bij IP adres het adres van de camera wordt opgegeven, of doe ik hier iets verkeerd?

bvd

Dat laaste klopt.
Waar ik het in mijn eerste posting over had is dat je in de ip-camera moet nakijken of die een vast ingesteld ip-adres heeft, en zo ja, dat daar ook het juiste Standaardgateway / Default gateway adres is ingevuld.
Dat adres moet overeenkomen met het ip-adres van de Horizonbox (dus hetzelfde standaardgateway adres dat je ook op je pc/laptop hebt).

Tijs.

Camera

Hallo
Allereerst bedankt voor de snelle reaktie!!!!

De camera heeft een vast IP Adres, dat is dus ook het adres wat ik in de router heb ingegeven.
Met het IP Adres van de Gateway hoef ik toch niets te doen?
UPC werkt wel met DHCP, moet ik hier misschien iets mee?

bvd

Rinus

Met het IP Adres van de Gateway hoef ik toch niets te doen?

Ik heb het nu twee keer gezegd wat je daarmee moet doen. Zonder juist ingevuld standaard gateway adres gaat er niets richting het Internet.
Ben ietwat gepikeerd over je opmerking in dit stadium tenzij je bedoelde te zeggen dat de standaard gateway al goed stond ingevuld.

Tijs.

Gateway

Thijs

Ik ben mij er niet van bewust dat ik iets heb gezegd waardoor jij wat gepikeerd bent, als dit wel zo is, sorry dan.
Waarschijnlijk wat dom, maar ik begrijp nog steeds niet waar ik he IP adres van de gateway in moet vullen!!!

Begrijp mij niet verkeerd, je hebt alles goed uitgelegd, maar aan deze kant wil het kwartje nog niet vallen.

bvd

Rinus

In de ip-cam, op dezelfde plek waar je het vaste ip-adres hebt ingesteld moet ook een vakje zijn voor de standaardgateway. Daar moet (komen te) staan het ip-adres van je router, dus hetzelfde adres dat je in je webbrowser geopend hebt toen je de portforwarding instelde.

Elk apparaat op jouw thuisnetwerk heeft dezelfde standaardgateway-instelling.

Tijs.

Cam

Thijs

Dit is duidelijk, ik kon even de link naar de camera niet liggen.
Ik ga bij de instellingen van de camera kijken waar ik dit IP Adres in kan vullen, je hoort z.s.m. van mij.

Bedankt

Rinus

Gevonden

Tijs

Ik heb het venster gevonden met de volgende instellingen.

IP Adres : 192.168.192.8 IP adres van de camera
Subnet Mask : 255.255.255.0
Gateway : 192.168.192.1 IP adres computer
DNS Server : 192.168.192.1 ?

Volgens mij is dit allemaal goed, maar hij werkt nog steeds niet.

Rinus
:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan