port forwarden met 2 routers voor utorrent

Status
Niet open voor verdere reacties.

redmarvdh

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een beetje problemen om mijn port te forwarden voor utorrent, en dit is niet weer een handleidinkje op www.portforward.com volgen, want mijn desktop is verbonden met mijn accespoint (router ingesteld als accespoint) op zolder die weer verbonden is met mijn echte router beneden.

Wat ik ongeveer heb begrepen is dat ik in mijn accespoint/router (192.168.0.250) port 10000 (die gebruik ik in utorrent) moet forwarden naar mijn computer (192.168.0.133) en mijn echte router beneden (192.168.0.1) port 10000 moet forwarden naar mijn AP.

Dit heb ik toen gedaan, maar alsnog zegt http://www.utorrent.com/testport.php?port=10000 dat hij gesloten is, dit heb ik natuurlijk ook met andere poorten geprobeerd met hetzelfde resultaat. Ik heb geen firewall aanstaan trouwens, want mijn router fungeert als een firewall.

Het gaat trouwens om een sitecom WL-153 beneden en een ouwe sweex router boven.

mvg redmar

Als ik jou IP adressen zo zie ziet het er naar uit dat je de routing functionaliteit van je accesspoint niet gebruikt. (ik ga er van uit dat je als subnetmask op je hele netwerk 255.255.255.0 gebruikt)

Denk je niet gewoon te moeilijk en is een forward in je router beneden naar 192.168.0.133 al voldoende?

Ik heb inderdaad alle functionaliteit van mijn accespoint uitgezet, behalve het doorgeven van signalen natuurlijk en het subnetmask is inderdaad 255.255.255.0

Ik had al geprobeerd om hem direct te forwarden, maar dan houdt kennelijk mijn accespoint het signaal tegen. Ik heb tot nu toe zo goed als alles geprobeerd, maar hij wilt niet :/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan