Port forwarden naar meerdere pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

orofor

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2001
Berichten
95
Misschien maak ik een denkfout, kunnen jullie meedenken?

Stel dat ik een spel wil spelen waarvoor een specifieke poort beschikbaar moet zijn, wil ik in de router de betreffende poort forwarden. Dat lukt voor één pc. Maar wat als je meerdere pc's achter die router hebt staan die elk ook zo'n programma willen kunnen draaien? Zou toch moeten kunnen, lijkt mij?

In portforwarding kun je naar slechts 1 IP-adres forwarden. Als je voor een andere pc dezelfde poort forwardt, krijg je een melding dat de poort als bestaat. Bovendien is het aantal regels om in te stellen ook beperkt.

Kan je in 1 regel voor het hele netwerk een specifieke poort forwarden? Of moet je wat anders doen? Ik kom hier, vreemd genoeg, niets over tegen en het lijkt mij dat gezinnen hier vaker mee te maken hebben. Hoe zouden anders (bv.) 2 kinderen in een netwerk hetzelfde spel kunnen spelen of kunnen downloaden met dezelfde applicatie?

Router: Linksys WRT150N
 
1 poort kan maar naar 1 pc geforward worden, als je meerdere pc's met bijvoorbeeld download programma wil laten werken heeft elke pc zijn eigen poort of range aan poorten nodig wat vaak in de settings prima in te stellen is.

voor de meeste spellen kun je dat ook instellen zodra dat voor een spel benodigd is.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel voor je snelle antwoord!
Eigenlijk best logisch en ik ga het uitproberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan