port forwarden op zyxel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmaarrkk

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2006
Hoi allemaal,

Laatst heb ik Call of Duty Modern Warfare 2 geinstalleerd om dat spel online te spelen moet je daarvoor enkele poorten forwarden. Nu ben ik hier echt een leek in maar ik heb een hoop gelezen op bv poortforwarding.com maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

Ik gebruik Windows 7 en heb een ZyXel P-2602R-D1A. Bijgevoegd enkele screendumps van wat ik allemaal al gedaan heb.

- In de ZyXel router heb ik bij port forwarding de benodigde poorten geforward naar mijn statisch ipadres.

- In de windows firewall heb ik op new rule gedrukt om de poorten ook door mijn firewall te laten.

Echter wil het niet werken. Als ik op een site check of ze open zijn staat er dat ze nog steeds closed zijn. http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Verder staat er ingame ook dat mijn nattype strict is en niet open.

Ook wil ik nog zeggen dat ik een optie upnp kon aanvinken en daarmee had ik heel even een open nattype maar de volgende keer toen ik het spel opstartte stond hij weer op strict. Nu heb ik begrepen dat upnp automatisch de poorten forward en dat het niet nodig is al je manueel alles forward.

Weet iemand waar mijn probleem ligt?

Groeten,

Mark Molina

Bijlagen

• check.png
    check.png
    98,8 KB · Weergaven: 34
  • firewall.png
    firewall.png
    75,9 KB · Weergaven: 40
  • router.jpg
    router.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 46
Je zult in de firewall-instellingen van de zyxel router enkele WAN-to-LAN regels moeten aanmaken die die poorten doorlaten naar je pc.

Pak de handleiding van de Zyxel erbij (hier te downloaden), ga naar pagina 164 en zet in jouw zyxel (tijdelijk) de WAN to LAN standaard-regel op Permit en druk op Apply. Kijk of je dan verbinding krijgt.

Werkt dat, dan kun je aan de slag met het maken van specifieke WAN to LAN firewall regels, zodat je daarna weer evt. de standaard-regel op Drop kunt zetten bij WAN to LAN. Je zult in dit proces enkele zgn. 'services' aan moeten maken waar de poortnummers (en UDP of TCP of TCP/UDP (=beiden)) bij aangegeven worden. Zie vanaf pagina 165 dat je die 'services' aanmaakt via het maken van een regel en daar dan te klikken op "Edit customized services" (schermafdruk op pagina 168).

Succes,

Tijs.

hoi dnties,

Ten eerste bedankt voor de snelle reactie:)
maar zelfs als ik WAN to LAN op Permit zet zegt de site http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ dat poort 1500 closed is (en overigens alle andere poorten die open horen te staan ook).
Ik neem aan dat ik ook niet hoef te proberen om regels aan te maken zodat de zyxel router die poorten doorlaat?

[EDIT]

Ik weet niet of het uit maakt maar misschien is het handig om te weten dat ik in een studentenhuis zit en wij gebruik maken van een server.

Laatst bewerkt:
Als de server alleen voor bestands- en/of printerdeling wordt gebruikt speelt die geen rol. Belangrijk is te vernemen of er vóór de Zyxel nog een ander internet-apparaat staat (oftewel dat je de zyxel alleen als draadloos toegangspunt gebruikt) of dat die ook de hele Internettoegang regelt. Meld ons eens de Status van de zyxel.
Meldt ook de uitvoer van de ip-instellingen van de pc: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all
(je hoeft alleen de gegevens van de actieve netwerkverbinding te melden).

Natuurlijk moet het spel ook gestart zijn vóórdat de poorten als 'open' worden gemeld door die website die je gebruikt om de verbinding te testen...

Tijs.

ik weet niet precies hoe het zit maar volgens mij wordt de server alleen voor bestanden gebruikt echter zal ik het vanavond gelijk even navragen.
hier verder nog wat info.

Bijlagen

• sd.jpg
    sd.jpg
    112,2 KB · Weergaven: 28
  • cmd.png
    cmd.png
    57,3 KB · Weergaven: 26
Ok, als ik het goed zie doet de zyxel alle internet-verkeer en ben je rechtstreeks (via het lokale netwerk) met de zyxel verbonden. Dit zou betekenen dat de server geen rol speelt in je probleem.

Kijk nog eens goed de portforwarding na (kijk of daar het juiste ip-adres staat genoemd, zou 192.168.1.10 moeten zijn).
Check ook of de instelling van de firewall nog steeds staat als Lan-to-Wan: Permit
Kijk ook het 'tabblad' ernaast na of daar nog specifieke firewall regels staan. Indien ja, doe daar dan ook een duidelijk leesbare schermafdruk van.

Tijs.

Alles nagelopen en volgens mij staat het zoals het moet. Bijgevoegd nog een sd van de firewall rules en info van een port die geforward wordt.

Zou het misschien toch nog bij mijn windows firewall kunnen liggen? Niet goed toegevoegd?

Bijlagen

• rules.jpg
    rules.jpg
    97,9 KB · Weergaven: 43
  • eg.jpg
    eg.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 28
Gevoelsmatig zou ik denken dat alles goed staat, maar kijk nog even in deze discussiedraad. Misschien heb je die patch nodig waarover geschreven wordt, of kun je de daar genoemde poortnummers nog een keer nakijken in de portforwarding van je router etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan