Port forwarden probleem (KPN)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0148

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
Hallo,
ik heb een klein probleem over het port forwarden met kpn experiabox.
Ik open de ports meestal voor games.

Probleem:
Na 1 of 2 dagen of soms meer, veranderd de gebruiker voor wie ik het openzet (meestal voor mezelf, en op het mac address) naar een ip.
terwijl ik het wil houden op het mac address. als ik het dan weer wil wijzigen van ip naar mac adr. dan staat er <gedifineerd door gebruiker...>.
Ik wil weten waarom dit automatisch word veranderd, en dit heb ik zowat bij alle games die ik er in zet.
Waarom blijft het niet gewoon voor mijn mac address.

Bedankt,

Laatst bewerkt door een moderator:
als het goed is (ik weet niet zeker hoe het zit met zon experiabox), zijn er mogelijkheden om een ip adres te koppelen (oftewel vast te zetten) aan een device. op deze manier kan je dus gewoon porten forwarden naar een ip adres die dus gekoppeld zijn aan je devices.

als het goed is (ik weet niet zeker hoe het zit met zon experiabox), zijn er mogelijkheden om een ip adres te koppelen (oftewel vast te zetten) aan een device. op deze manier kan je dus gewoon porten forwarden naar een ip adres die dus gekoppeld zijn aan je devices.
bedankt voor het posten, wanneer ik een port forward, staat er de optie om aan te geven waaraan je het vast zet, meestal doe ik dit gewoon aan mijn eigen mac address. ook staan er IP's tussen die lijst, en ook gedefineerd door gebruiker. Maar alleen MAC address koppelen werkt. als ik iets anders kiest werkt het niet.
Ik vind het raar waarom dat telkens veranderd naar "gedefineerd door gebruiker" inplaats van dat het gewoon op het mac address blijft staan.
waardoor gebeurt dit telkens?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan