port forwarden shareaze

Status
Niet open voor verdere reacties.

docock

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Ik heb geprobeerd om poort 6346 te forwarden omdat shareaze telkens de mededeling:

'waarschuwing - je hebt een slecht ingestelde router of firewall'
'Shareaza heeft gemerkt dat je achter een NAT router of firewall zit, en niet in staat bent om verbindingen te ontvangen via internet. Dit kan leiden tot slechte downloadprestaties

Nu ligt het niet aan de firewall, want ik krijg de foutmelding ook als ik de firewall uitzet.
Ik heb een modem+router (edimax router) en aan de router hangen 2 pc's.

In de routersetup heb ik onder het NAT gedeelte:
mijn eigen IP adres opgegeven
type: TCP+UDP
Range: 6346-6346

Ook als ik het ip adres van de andere computer gebruik krijg ik nog de foutmelding in shareaza en

ook de verbindingstest op http://test.atomo64.puffinhost.com/ mislukt:
TCP: De TCP verbinding heeft de wachttijd overschreden Mogelijke oorzaken zijn een 'stealth' firewall, of een slecht ingestelde router.
UDP: Geen antwoord werd ontvangen van je client. Dit kan verschillende redenen hebben, zoals een slecht ingestelde router of firewall, of Shareaza loopt niet op deze poort, of is niet verbonden met de netwerken.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Want mijn downloads zijn supertraag :S

Wat gebruik je Kabel of ADSL.

Bij ADSL zit er vaak in het modem ook al een routerfunctie. Dit moet je dan ook nakijken.

Tevens dien je als je dit wilt je PC te voorzien van een vast-ip adres. In je router kun je dit meestal instellen door het MAC adres van je netwerkaart in te vullen en dit te koppelen aan een ip-adres.

Zo krijgt je PC altijd hetzelfde ip-adres van de router. Dit is beter zodat je altijd zeker weer dat de poortforward goed blijft werken naar het betreffende ip-adres.

Probeer ook eens een andere poortnummer. Pas dit aan in zowel Shareaze en de Router.
Pas Range ook eens aan naar alleen het poortnummer ipv 2x hetzelfde poortnummer in te voeren. Mogelijk dat dat niet goed werkt.
Kijk eens of je voor UPD en TCP aparte forwards kan instellen. Normaal maakt je een aparte portforward aan voor zowel TPC als UDP

Dus
UDP: 6346
TCP: 6347

Sommige providers blokkeren soms bepaalde poortnummers.
Zorg dat je na de aanpassing in je router deze ook altijd herstart anders werkt het niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan