port forwarden zonder dat de provider dit ondersteund

Status
Niet open voor verdere reacties.

huiskesmartijn

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Dag allemaal,

Ik ben sinds kort naar Suriname verhuisd en zit met een probleem, ik moet wat ports open zetten om verbinding met nederland te krijgen en bijvoorbeeld torrents te downloaden. nu zit ik dus met het probleem dat mijn provider (TeleI) portforwarden niet ondersteund tenzij je er 300 euro per maand voor gaat betalen. is er een andere manier hoe ik deze ports open kan krijgen?

Wat voor aansluiting heeft de router op het internet? ADSL/COAX/telefoonlijn? In het eerste geval zou je gewoon een router kunnen kopen van 40EUR en die gebruiken om poorten mee door te sturen... In het 2e geval zal ik je moeten teleurstellen: dat is niet mogelijk (tenzij je 300EUR investeert in een router).

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb een router met ADSL en deze kan poorten doorsturen (linksys E1000). als ik hier poorten open zet in de settings, blijft de poort op een of andere manier toch dicht (volgens canyouseeme.org) en de verbindingen werken niet. ik weet echt wel hoe je moet portforwarden dus daar kan het niet aan liggen. de router staat trouwens wel op een modemrouter van m'n provider aangesloten waar ik de login niet van heb, dit is ook niet te kraken doordat deze logs via een security port naar de provider stuurt

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je op de provider routermodem geen portforwarding kunt instellen, dan houdt het op. Want in jouw setup moet er 2x worden geportforward:
a. 1x vanaf de provider routermodem naar het WAN ip-adres van jouw eigen router
b. 1x vanaf jouw eigen router naar de pc waar die torrents op gedownload worden.

[Provider router] -> portforwarding naar -> [ip-adres van jouw router op het netwerk van de provider router, dus het WAN ip-adres van jouw router]
[Jouw router] -> portforwarding naar -> [ip-adres van de pc op het netwerk van jouw router waar die torrents op draaien]

Ik kan me niet voorstellen dat je portforwarding niet zou mogen instellen op de provider routermodem. Ga eens informeren bij de provider of dat echt zo is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hmm, jammer. Ik ga nog wel een keer informeren, maar ze hebben mij al eerder gezegd dat portforwarden alleen maar kan als je het zakelijke abonnement neemt van 300 euro per maand. Het gekke is dat torrents nu perfect downloaden, maar de poort in mijn instellingen staat niet open volgens canyouseeme.org .

Martijn

Zou mogelijk nu zo kunnen zijn o.b.v. UPnP, wat een andere manier is van poorten openen. Wellicht staat dat aan in je torrent-programma en in beide routers.

Tijs.

Nope, werkt ook niet.. Ik heb gezien dat je via (betaalde) vpn verbindingen ook poorten kunt open zetten zoals met een premium account van proxpn. Heb nog geen gratis alternatief gevonden, weet jij er mischien een?

Het is niet nodig te citeren als je direct reageert. De topics worden anders zo lang, met dezelfde tekst.

Je zegt dat het toch werkt, ik geef een mogelijke verklaring waarom en dan kom je met een melding: Nope, werrkt ook niet?

Gegeven wat jouw mogelijkheden zijn op het providerapparaat etc. trek ik me terug.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan