Port Forwarding Cisco EPC3925

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marvinguich

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2012
Hallo,

Ik ben bezig geweest met de router van een kennis. Dit is de Cisco EPC3925.
Ik heb 2 poorten opengezet.. Allebei op dezelfde manier.

Poort 1221 is WEL open.
Poort 3306 is NIET open.

Ze staan op de zelfde manier ingesteld in de router.. Hoe kan dit?
Hogere poorten etc willen ook niet open..

Provider is UPC.

Groet Marvin

Let erop dat er wél geluisterd moet worden op de poorten die opengezet zijn. Dus (even dat 3306 (=(my-)SQL poort)): Daarvoor moet wel op de server waarnaar geportforward is (my-)SQL draaien en de firewall op die server moet die poort inkomend niet blokkeren én (lijkt mij) moet er een database zijn gedefinieerd in (my-)SQL die ook nog eens extern te benaderen moet zijn (in geval van Mysql ingesteld via authorizaties in (bijv.) phpMyAdmin).

Tijs.

Hoi,

Dat snap ik, maar een poort checker geeft aan dat hij dicht zit.. database alles is ingesteld maar gaat erom dat ik de mysql server niet kan bereiken omdat hij dicht zit.

Groet Marvin

Ik heb nog een tip gegeven: Firewall op de mysql server! Zorg ervoor dat poort 3306 TCP inkomend is toegestaan vanaf alle ip-adressen.

Verder nog een mogelijke reden waarom het niet werkt: (heb jij het niet over gehad): Is de mysql server rechtstreeks verbonden met de EPC of staat er nóg een (draadloze/bedrade) router tussen. Indien het laatste, dan moet je 2x portforwarden: in de EPC naar het WAN/Internet ip-adres van de eigen router en op de eigen router naar het ip-adres van je mysql server.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan