Port forwarding IP camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Hallo,
Ik heb een draadloze IP camera. Die doet het prima. Ik heb via de leverancier een website waarop ik de camera ook van ergens anders kan bekijken. Ik moet hiervoor een port openzetten in mijn router. Nu weet ik zo ongeveer wel waar dat zit in mijn router. maar ik alle combinaties geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om de camera van buiten mijn thuisnetwerk te benaderen. Ik heb ook no-ip.com een account gemaakt maar daar lukt het ook niet.
handleiding bood wel uitkomst maar ik begreep het niet :)
Misschien helpt Helpmij.nl taal wel :)

In de bijlage staan een aantal plaatjes
Ik heb daar port nummers ingevuld, opgeslagen enz. het werkt niet.
Mijn router is een 300M Wireless N Gigabit Router Model No. TL-WR1043ND
De IP camera is een Foscam FI2891W

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg

als voorbeeld niet op de cijfertjes letten. Kan ook 85 zijn

Oke je zou misschien beide poorten open moeten zetten voor je apparaat. Let wel op dat je de camera een statisch ip geeft mocht dit veranderen dan werkt het misschien niet, omdat je camera niet hetzelfde ip heeft als je router op gaat zoeken.

Tx
...en moet dat dan bij " port triggering" of virtual server? UnPNP met ik daar nog wat mee?

Port triggering. Virtual server hoe je naar mijn weten niks mee te doen. UPNP kun je aanzetten maar is niet nodig dacht ik zo.

Laatst bewerkt:
HUH? Welke optie moet ik dan nemen bij plaatje 1 om een port open te zetten?

Sorry mijn excuus een punt vergeten hoop dat die extra punt een hoop duidelijk maakt. Je moet wel port triggering hebben.

oke, bij port triggering open ik de port die open moet.

ID Trigger Port Trigger Protocol Incoming Port Incoming Protocol Status
1 85 ALL 85 ALL Enabled

moet tcp of udp nog geselecteerd zijn bij trigger protocol??

Laatst bewerkt:
Staat er niet in de handleiding welke poorten je specifiek nodig hebt?
en of hier ook tcp en udp bij staat.

Als de site van het bedrijf aanklik nadat ik de port " open gezet heb" krijg ik deze fout melding.
•Controleer of het webadres http://bh9217.myfoscam.org:85 juist is.
•Zoek de pagina met een zoekmachine.
•Vernieuw de pagina na een paar minuten.

dit zijn de instellingen van de camera
6.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo,
@contrazoom ik heb gelezen maar niet vee wijzer geworden. Toch bedankt. Ik heb nu het IP adres van het ziggo modem gevonden. Ik heb daar deeze gegevens ingevoerd. (poorten van de ip camera zijn media poort 888 http poort 88) klopt dit dan? werkt overigens ook niet niet Moet ik dan nog steeds mijn router ook configureren?
8.jpg

Je hebt eerst de Ziggo modem/router, daarop is je TP-link verbonden, veronderstel ik? De draadloze camera maakt verbinding met de TP-link (of dat is de bedoeling). De draadloze camera kan je best een vast ip-adres geven dat buiten de DHCP-reeks ligt die de TP-link uitdeelt. Ik blijf normaal een beetje weg van portforwarding vragen omdat ik dat zelf nog nooit nodig heb gehad maar volgens mij zal je 2 keer moeten portforwarden nl. 1 keer bij de Ziggo en dan ook bij de TP-link.
Edit: je kan de HTTP-poort instellen in de beheersinterface vd camera. Als voorbeeld geeft Foscam HTTP poort 8090
(http://foscam.us/blog/index.php?p=28?)

Laatst bewerkt:
Nou ik heb alles zoals op alle sites staat ingesteld. en jou advies opgevolgd (waarvoor dank) maar..... het blijft stil......
Ik ben alleen even kwijt og ik nu wel of niet port triggering moet instellen. Ik van alle instellingen een screenshot gemaakt.
a.jpgb.jpgc.jpgd.jpge.jpg

Het werkt!
op mijn TL-WR1043ND volgende instellingen:
DHCP Address Reservation ingesteld op het IP adres van de camera (192.168.1.103)
Forwarding: Virtual Servers >> Service Port 80 Internal Port 80 IP Address 192.168.1.103 Protocol TCP
Port Triggering niet gebruikt
Upnp: Aan (werkte ook toen het uitstond)
DMZ: uitgeschakeld

Op mijn ziggo wifi modem van UBee
Port triggering
Start Port End Port Start Port End Port Prot Description Enabled
80 80 80 80 BOTH cam Yes

Local External
IP Address Start Port End Port IP Address Start Port End Port Prot Description Enabled
192.168.1.1 80 80 192.168.1.1 80 80 TCP camera1 Yes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan