Port Forwarding lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast3913

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2006
Hallo mensen.

Ik heb 2 routers en ik krijg de ports niet goed geforward. ik wil een webservertje draaien. xampp. mijn configuratie:

mijn ip adres is 86.84.27.194 (WAN)
router/modem 1 waar wan op komt is een speedtouch 510 met IP 10.0.0138. die is bedraad verbonden met een Sitecom WL-114v2 draadloze router met ip 192.168.0.1.
2 pcs zijn draadloos verbonden met de sitecom (192.168.0.172 en 192.168.0.173).
de pc waar ik webserver op draai is 192.168.0.173.
ik draai op beide pc's windows xp proffesional.

ik heb in de routers de ports geforward maar wanneer ik mijn webserver wil bezoeken via mn wan ip word hij niet gevonden. het is een static ip adres. ik weet niet wat ik fout doe. en ik heb gelezen en gedaan wat op portforwarding.com stond maar het lukt gewoon niet. kunnen jullie me helpen? :D

(...) maar wanneer ik mijn webserver wil bezoeken via mn wan ip word hij niet gevonden. het is een static ip adres.
Weet je zeker dat dit gaat werken? Probeer voor de zekerheid eens iemand te vragen om te connecten, bij mij werkt deze methode in ieder geval niet.
Ik heb 2 routers en ik krijg de ports niet goed geforward. ik wil een webservertje draaien. xampp. mijn configuratie:

router/modem 1 waar wan op komt is een speedtouch 510 met IP 10.0.0138. die is bedraad verbonden met een Sitecom WL-114v2 draadloze router met ip.192.168.0.1.
Ik zie nu dat je twee routers gebruikt, dat is meestal niet aan te raden in dit soort situaties.
Wat er in ieder geval aan schort is de range van je netwerk, breng de modem eens naar de range van 192.168.0.xxx omdat de rest van je netwerk ook onder die range ligt.
Misschien dat het dan lukt.

Laatst bewerkt:
maaruh hoe doe ik ip van router verandere? ben bang dat ik weer iets fout doe. want laatst deed ik ook iets met de router en toen moest ik alles opnieuw installe. ik weet zeker dat de webserver correct geconfigureerd is want ik kan hem bezoeken via localhost. nou bedankt voor de tips alvast :thumb:

Laatst bewerkt:
Probeer eerst eens één router te gebruiken (de speedtouch) om het probleem te voorkomen dat meer dan één router dwars gaat liggen met forwarden.
Zorg er dan voor dat al je ip-adressen in dezelfde range (bereik) ligt.
Dus breng de Speedtouch naar 192.168.0.xxx (gelijk aan de rest van je netwerk), of -indien de het adres van Speedtouch niet te veranderen is, de rest van je netwerk gelijk met de Speedtouch (10.0.0.xxx).
Voor wat betreft het instellen van het ip-adres moet je de handleiding even nasnuffelen, als het goed staat alles daar in vermeld.

Nuttige info.

Ik heb iets in me speedtouch gevonden:
een ip adress table. ik neem aan dat ik dan goed zit?
ik moet kiezen tussen een interface:eth0 of PPPoA_1
ik moet ook nog een adress/mask invulle. en dan heb ik er nog translation staan en daar kan ik kiezen uit none of napt. help???? :)

na dit alles gedaan te hebben wil het nog niet lukken. volgens mij is het ip van speedtouch niet te veranderen dus daarom deed ik dat met de sitecom (192.168.0.1 -> 10.0.0.39)

Laatst bewerkt:
Als het ip-adres niet te veranderen is zul je de rest van je netwerk onder dezelfde range moeten brengen zoals eerder beschreven.
ik moet kiezen tussen een interface:eth0 of PPPoA_1
Instellingen die je hier aangeeft zijn niet van toepassing dus daar zou ik niet aankomen.

Dus je hebt even de Sitecom uit je netwerk gehaald om problemen met forwarden te voorkomen?
Doe dat eerst eens en forward je Speedtouch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan