port forwarding met modem upc en sitecom 300n

Status
Niet open voor verdere reacties.

jason666

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hoi,

Ik heb een nieuwe router gekocht (sitecom 300N X2) en wil deze nu aanslijten icm de modem van upc (arris TM402B).
Het probleem is dat het me niet lukt om een poort te forwarden voor het gebruik van torrents

Ik het menu van de sitecom, in tabblad port forwarding voer ik de betreffende poort en het ipadres van de dreambox. Maar op een of ander manier werkt het niet.
Met de router die ik voorheen had, was het geen probleem (SMC).

Wie weet wat ik misschien over het hoofd zie????

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hallo,

Je moet het ip van je device invullen;) en niet van je modem.

Verder wens ik je succes.

Groeten,
Nic

Bovendien kan je beter de PC/Ethernetkaart waarvan je poorten wilt forwarden een fixed IP-adres geven. Doe je dat niet dan loop je de kans dan na een reset van de router de betreffende PC een ander IP-nummer heeft gekregen en dan klopt de port forwarding niet meer.

het ip van waar de poort geforward moet worden staat vast. Deze voer ik ook in in de tabblad port forwarding.
Heb met de vorige router geen problemen gehad. Dus denk dat er iets extra's is bij deze router.

Zou niet kunnen. Dat er iets extra's is. Wat is de melding of het probleem?

het probleem is dat de poort die ik forward niet word geforward.
En voorheen had ik nooit problemen met de router die ik had.
Nu met deze sitecom 300n krijg ik het niet voor elkaar.

het ip adres van waar het ip naar geforward moet worden.
Zo heb ik het altijd gedaan.

Hallo,

Kijk eens wat de poorten van de dreambox + type nummer zijn op "www.google.nl"

In dit schema:

1st stap: Ik wil een server van iets gaan hosten dus zoekt het poortnummer op google.nl.

2de stap: Je geeft je pc een IP dat vooraltijd aan die pc gebonden is. m.b.v van de router-interface

3de stap: Je gaat naar de router zijn interface vult bij portforwarding poortnummer in. vult bij IP bijvoorbeeld: 192.168.0.5. verwijst na de computer die service vervult.

3de stap: ga naar "www.canyouseeme.org"

4de stap: Je krijgt nu je ip en je vult het geforwarde poort nummer in en zorgt dat de server applicatie draait.

SMC wbr 14G router + UPC modem / poort 5060

Als ik mijn Grandstream voip device rechtstreeks op het UPC modem aansluit werkt de telefoon prima.. zodra ik de SMC router er tussen zet and de poort 5060 (UDP) in de vertuele server open doe.. werkt de grandstream niet meer en dus de telefoon ook niet meer.

Wat doe ik fout en of ben ik vergeten?

IP grandstream: 192.168.2.100
IP SMC : 192.168.2.1

BVD
Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan