PORT FORWARDING P-2602HW-D1A Help

Status
Niet open voor verdere reacties.

l3efamousz

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2010
Berichten
225
Beste,


Gegevens:

Windows 7 Home 64 bit
Router: Zyxel P-2602HW-D1A
Type: (ADSL) Weet niet wat het is, maar staat in de router.
Netwerk kaart: Heb ik niet, ik heb een adapter: Gigaset usb adapter 108 (Siemens)

Probleem: Mijn poorten staan niet open voor het spel WarRock

Heb dit al geprobeerd: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/P-2602HW-D1A/Warrock.htm

Helaas lukt dit niet,

Ik weet hoe ipconfig werkt, dus heb het waarschijnlijk ook goed gedaan.

Zou iemand mij kunnen helpen?


Met vriendelijke groet,

Bas
 
Laatst bewerkt:
ADSL is een verbinding via een telefoonlijn.
 
a. Ik vermoed dat in de Windows firewall nog een poort-regel moet worden aangemaakt (in de de sectie INKOMEND) die poorten 5340 TCP, 5340 UDP, 5350 TCP en 5350 UDP aangezet moet worden. Levert dat niet het resultaat, kijk dan ook nog even bij b. hieronder.
b. Als bij het Firewall gedeelte van de Zyxel router het WAN-to-LAN gedeelte aanstaat, dan zul je (naast portforwarding) ook nog WAN-to-LAN regels moeten maken die de poorten van a. toestaan richting het ip-adres dat je ook al hebt ingevuld om naar te portforwarden.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Moet ik bij protocol willekeurig doen, of moet ik 1x TCP in en 1x UDP in, en 1x TCP uit en 1x UDP uit?

Is het goed zoals nu?router2.png
 
Laatst bewerkt:
Als je in je schermafdruk laat zien welke instellingen er zijn voor inkomende verbindingen waarbij je het warrock programma hebt aangegeven, dan lijkt het me dat dit al helemaal goed staat, want alle poorten (zowel TCP als UDP) mogen gebruikt worden door Warrock, als ik het zo goed zie in je schermafdruk.

Tijs.
 
ja, ik heb nu alles 1x gedaan, met alle poorten,

Uitgaand:

UDP= alles - warrock.exe
TCP= alles - warrock.exe

Binnenkomend:

UDP= alles - warrock.exe
TCP= alles - warrock.exe

Verder niks aan AVG 2011 (gratis) gebruiken?
 
Nog gekeken naar de firewall in de Zyxel?? Verhaal b. in posting #4.

Tijs.
 
Je leest slecht wat ik schrijf over die firewall in de zyxel: Jij laat in je schermafdruk zien hoe de portforwarding staat in de zyxel, maar ik heb het over het firewall gedeelte van de zyxel.

Standaard is WAN-to-LAN geblokkeerd in de Zyxel-firewall, dus vandaar dat ik je erop wijs dat je ook daar moet kijken.

WAN = Internet
LAN = je thuisnetwerk, waar ook jouw pc in staat (het 192.168.1.x netwerk).

Tijs.
 
General

Active Firewall
Bypass Triangle Route

Caution:
When Bypass Triangle Route is checked, all LAN to LAN and WAN to WAN packets will bypass the Firewall check.

Packet Direction Default Action Log
WAN to LAN permitted
LAN to WAN permitted
 
Ok, als WAN-to-LAN op permitted staat (net zoals LAN-to-WAN), dan is er op de zyxel geen firewall probleem. Zover ik kan zien is je portforwarding ook goed, dus zou het op je pc moeten liggen (als je pc tenminste 192.168.1.33 als ip-adres heeft).

Tijs.
 
Mooi dat de tips je geholpen hebben! :)

Graag nog even de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan