Port Forwarding probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cigoth

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Berichten
8
Hoi :cool:

Ik zit met een klein probleempje met mijn router (port forwarding).

Voor het spelen van een aantal games, het hosten van een server, snellere torrent downloads, enz. moet je vaak ports forwarden.
Ik snap goed hoe dat moet en het port forwarden is tot nu toe altijd goed verlopen.

Een tijd geleden merkte ik dat ik geen 'game server' meer kon hosten en geen snellere downloads had. Bij mijn Router options zijn alle ports toch correct ge-forward.
De firewalls laten alle poorten toe... Voordat het forwarden het ineens niet meer deed, had ik niets varanderd aan de internet-/router instellingen.

Ik vraag me nu dus af: Wat is er aan de hand? Waarom werkt het forwarde niet meer?

Kan iemand hier bij helpen?

Alvast bedankt :thumb:
 
Het kan heel wel zijn dat in je router alles nog goed staat, maar dat je eigen ip-adres anders is dan ingesteld om naar te forwarden.

Kijk dat even na:
[Windows-toets]R -> cmd /k ipconfig

Kijk welk ip-adres je hebt, en leg dat naast het ip-adres waar je naar forward in de router. Kijk of ze wel gelijk zijn.

Overigens kan een firewall op je pc het verkeer ook tegenhouden natuurlijk, dus kijk ook daarnaar.

Tijs.
 
erg bedankt! :thumb:

Ik heb ipconfig gedaan, en ik zie nu dat het IPv4-adres anders is dan het
IPv4-adres die ik bij een vorige ipconfig kreeg. (toen het port-forwarden het nog wel deed).

Hoe verander ik nu het IPv4-adres veilig naar het oude IPv4-adres?


btw. Subnetmasker, Standaardgateway en DSN servers zijn nog gewoon hetzelfde
 
Je hoeft maar 1 ding te veranderen.
[Windows-toetst]R -> ncpa.cpl
Rechtklik op je draadloze danwel bedrade netwerkkaart, en kies Eigenschappen.
Blader in het venstertje met de vinkjes naar beneden totdat je komt bij Internet Protocol (TCP/IP). Dubbelklik erop.
Vul dan in het tabblad Algemeen de juiste informatie in die hoorde bij je 'oude' IPv4 configuratie: Goede ip-adres, goede subnetmask, goede standaard-gateway, juiste DNS-server(s).

NB: Let wel op dat er op je netwerk geen andere pc's zijn die vanuit de router dit ip-adres toegewezen hebben gekregen, anders krijg je netwerkconflicten.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt, het werkt om het te veranderen, en in de ipconfig staat alles nu weer hoe het eerst was, alleen nu blijkt het dat ik met die settings ineens geen verbinding met internet heb :confused:
Ik heb alles nu dus terug veranderd naar hoe het eerst was zodat ik dit bericht terug kon posten.
Nog andere oplossingen, of kan het aan iets anders liggen? :(

Groeten, en bedankt

Cigoth
 
NB: Let wel op dat er op je netwerk geen andere pc's zijn die vanuit de router dit ip-adres toegewezen hebben gekregen, anders krijg je netwerkconflicten.

Bovenstaande had ik je al voor gewaarschuwd. Ik vermoed dat dat nu aan de hand is: Een ip-conflict met een andere gebruiker.

Post anders de gegevens die je had ingevoerd en de gegevens die nu geldig zijn (achterhaal die met [Windows-toets]R -> cmd /k ipconfig /all

Beste optie (snel klaar ook) is het aanpassen van de portforwarding in de router naar het ip-adres die je nu automatisch toegewezen hebt gekregen (zie ipconfig /all voor je huidige ip-adres).

Tijs.
 
Hoe de IP-configuratie er nu uitziet:

Code:
Windows IP-configuratie

   IP-routering ingeschakeld . . . . : nee

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

   Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
   Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::5454:fcc7:9ca3:7add%10
   IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.2<voorkeur>
   Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1

vroeger was dit:

Code:
Windows IP-configuratie


Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

   Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

   IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.6
   Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1


...................

Beste optie (snel klaar ook) is het aanpassen van de portforwarding in de router naar het ip-adres die je nu automatisch toegewezen hebt gekregen (zie ipconfig /all voor je huidige ip-adres).

Ik forward mijn ports nu naar mijn huidige IPv4 adres (192.168.2.2), wat nu dus niet werkt.
Dit werkte vroeger dus wel. (toen ik forwarde naar 192.168.2.2, en mijn IPv4 192.168.2.6 was.)

Router wireless network status: (bij router settings is niets veranderd)

Wireless clients:
************* 192.168.2.7
************* 192.168.2.2 <- mijn IP in netwerk
************* 192.168.2.3


Ook op andere computers in het netwerk gaat het port-forwarden niet meer.

Doordat het IPv4 is veranderd blijkt mijn connectie met andere verbindigen ook nog is veel langzamer te zijn. :confused:

Cigoth
 
Laatst bewerkt:
Interessante vraag is nu wat voor apparaat bij jou de Internet toegang regelt. Dat is dus het apparaat vóór de draadloze router.

Geef me daar eens de fabrikant en het typenummer van?

Tijs.
 
Apparaat voor internet: KPN experia box. of anders Gigaset USB adapter 108

Router model: Gigaset SX551 WLAN dsl van Siemens
 
Laatst bewerkt:
Vertel me dus nog even, voor de duidelijkheid:
1. Doet de Experiabox je draadloze netwerk én Internet, of
2. Heb je achter de Experiabox nog een apart apparaat dat je draadloze netwerk verzorgt?

Indien 2. van toepassing, dan kan het zijn dat je 2x portforwarding moet doen.
Vertel dus duidelijk welke van de 2 genoemde van toepassing is.

Tijs.
 
1. Mijn Experia Box regelt direct mijn internet en draadloze netwerk
Daarvoor zijn geen apparaten meer verbonden, dat is 100% zeker.

Cigoth
 
Ik heb er gekeken, en die links zullen me helaas niet kunnen helpen.. :confused:
alles geprobeert wat om andere sites stond om te probleem op te lossen, maar niets helpt... :( Ik zal nog wat verder zoeken enz. ik hoop dat ik er nog uit kom.

Bedankt voor je hulp hoe dan ook. :thumb:

Cigoth
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan