port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Om een bepaalde torrent te kunnen downloaden moet het p2p programma ingesteld worden op poort 6881. Dat lukt, maar nu moet ook de firewall (Sygate Personal Firewal) zo ingesteld worden dat dat programma niet wordt tegengehouden. Helaas is mijn engels niet zodanig dat ik dat allemaal even makkelijk doe. Ik heb al gekeken maar kan niet ontdekken hoe ik dat in moet stellen.
Wie kan helpen?

Geplaatst door bekking
Dat lukt, maar nu moet ook de firewall (Sygate Personal Firewal) zo ingesteld worden dat dat programma niet wordt tegengehouden.
Ik gebruik zelf de pro versie, deze zal niet veel verschillen denk ik met de personal versie.
Als het goed is wordt er door Sygate gevraagt of het betreffende programma contact mag hebben met het internet.
Geef toestemming en vink aan dat Sygate het niet weer hoeft te vragen.

Gebeurd dit niet dubbelklik dan op het op Sygate pictogram naast de klok en ga naar Tools --> Applications.
Zet hier een vinkje voor het programma welke toestemming moet krijgen.
Klik er maar een paar keer op dan zul je zien dat de optie steeds veranderd in resp. vragen-toestemming-geen toestemming.

En nu maar hopen dat de pro en de personal versie zover gelijk zijn. :)

sorry effe te rap gelezen
heb je soms geen router

Sygate vraagt niet of het programma contact mag maken omdat het al meer dan een jaar draait maar dan via poort 6346. Nu moet in Shareaza de inkomende poort veranderd worden in 6881 omdat dat de poort voor torrents is. Dus als ik nu die poort verandert komt Sygate wel met de mededeling: Shareaza has been blocked from acces the internet.
Kijk ik nu bij Applications dan staat er al een vinkje en Allow maar dat zal wel op de oude poort betrekking hebben.
Dus ik moet ergens veranderen dat het nu toestemming heeft via een andere poort.

Je zult het met een 'advanced rule' moeten regelen.

Tools/Advanced rules, kies hier voor 'Add'.

Ga naar het tabblad Ports en Protocols en kies in het dropdownmenu voor TCP. Tik bij Local in 6881.
Ga naar het tabblad General en kies hiervoor Allow this traffic. Op OK klikken, als het goed is moet het p2p-progje toestemming hebben.:)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door ikself
Je zult het met een 'advanced rule' moeten regelen.

Tools/Advanced rules, kies hier voor 'Add'.

Ga naar het tabblad Ports en Protocols en kies in het dropdownmenu voor TCP. Tik bij Local in 6881.
Ga naar het tabblad General en kies hiervoor Allow this traffic. Op OK klikken, als het goed is moet het p2p-progje toestemming hebben.:)
Sorry, het is iets uitgebreider:

Je zult nóg een rule als de bovenstaande moeten maken, maar dan moet je in het dropdownmenu kiezen voor UDP.
Voor allebei de rules die je hebt aangemaakt, moet je ook nog onder het tabblad 'Applications' even naar beneden scrollen totdat je Shareaza ziet en deze aanvinken.:)

Laatst bewerkt:
Ga morgen eerst maar eens Azureus of ABC downloaden en het daarmee proberen. Uiteindelijk draait Shareaza al meer dan een jaar naar volle tevredenheid met de huidige instellingen. Hopenlijk kan een ander programma dan overweg met deze torrent. Lukt dat niet dan ga ik alsnog proberen om Sygate goed in te stellen voor nieuwe poorten.

Gelukt met Azureus. Dit programma gedownload en zonder problemen binnen 1 dag klaar!
Hopenlijk leer ik ooit nog eens hoe ik de poorten van Sygate kan instellen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Geplaatst door bekking

Hopenlijk leer ik ooit nog eens hoe ik de poorten van Sygate kan instellen.
Niet zo moeilijk hoor.
Zelfs ik ben er achter gekomen. :D :D
Mooi dat het verder gelukt is. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan