Port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk1710

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Hallo,

Ik heb een probleem met Utorrent. Dit probleem moet opgelost met het forwarden van de poorten. Mij is verteld om dit te doen met PFConfig. Ik heb dit ook geinstalleerd en gebruikt maar mijn probleem is dat ik elke keer bij het updaten van de router een foutmelding krijg.(zie bijlage.) Weet iemand hoe ik deze foutmelding niet meer krijg?

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 126
Een beetje weinig info om daar zo antwoord op te geven. als je poorten wilt forwarden raad ik je aan hier naar toe te gaan, je router merk en type op te zoeken en de verschillende stappen te volgen. Werkt over het algemeen prima.

Ja, via deze site ging het ook fout. Ik heb een Netgear WGR614v9 router en ik wil de poorten van Utorrent forwarden. Als ik het dan volgens de site doe kan ik niet inloggen op via mijn IP-Adres van mijn router. Ik weet het wachtwoord niet meer. En ik weet ook niet hoe ik deze terug kan krijgen. Daarom gebruik ik nu een programma dat PFConfig heet en daarmee krijg ik een foutmelding namelijk die in de bijlage.

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 62
Als je gewoon het wachtwoord kwijt bent: waarom reset je de router dan niet naar de default settings? Uit de handleiding:

Restoring the Default Configuration and Password
This section explains how to restore the factory default configuration settings, changing the
router’s administration password to password and the IP address to 192.168.1.1. You can erase the
current configuration and restore factory defaults in two ways:
• Use the Erase function of the router (see “Erasing the Configuration” on page 5-7).
• Use the Default Reset button on the rear panel of the router. Use this method for cases when
the administration password or IP address is not known
.
To restore the factory default configuration settings without knowing the administration password
or IP address, you must use the Default Reset button on the rear panel of the router.
1. Press and hold the Default Reset button until the power light blinks on (about 10 seconds).
2. Release the Default Reset button and wait for the router to reboot.

If the wireless router fails to restart or the power light continues to blink or turns solid amber,
the unit may be defective. If the error persists, you might have a hardware problem and should
contact technical support.

Dan kun je zelf de instellingen weer goed zetten inclusief de Port Forwarding van je uTorrent.

Heel erg bedankt! Het resetten is me gelukt en nu kan ik er gewoon in met het standaard wachtwoord. Ik heb nu de stappen van portfoward.com netjes uitgevoerd maar als ik bij Utorrent op Test if port is forwarded properly druk dan krijg ik nog steeds dat mijn poort niet geforwarded is. In de bijlage staat hoe ik mijn poort heb geforwarded:

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    102,7 KB · Weergaven: 108
Heel erg bedankt! Het resetten is me gelukt en nu kan ik er gewoon in met het standaard wachtwoord. Ik heb nu de stappen van portfoward.com netjes uitgevoerd maar als ik bij Utorrent op Test if port is forwarded properly druk dan krijg ik nog steeds dat mijn poort niet geforwarded is. In de bijlage staat hoe ik mijn poort heb geforwarded:

No prob. Even kijken nu.., 192.168.1.8 is je lokale IP adres wat aan jouw machine hangt waarop je uTorrent draait? En in uTorrent staat de poort ook op poort19081? Als beide vragen met ja worden beantwoord zou het volgens mij moeten werken :confused:

@ Digger:

Mijn IP-adres kun je zien in de bijlage. En ik heb wel dezelfde poorten staan als die ik geforwarded heb.

@ Maikel:

Volgens mij heb ik alleen windows firewall, die uit staat en heb ik Northon 360 maar daarvan is heb abonnement verlopen dus ik weet niet of dat nog invloed heeft. Voor de rest kan ik geen andere firewalls of antivirus programma's vinden...

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    49,8 KB · Weergaven: 67
check eerst ff in utorrent>opties>voorkeuren>verbinding windows firewall uitzondering toevoegen.(vinkje plaatsen.

Dan zou ik die norton 360 vervangen door bijv:Avast >gratis antivirusprogramma.(hoef je verder niks te doen alleen windows firewall weer aanzetten)
Doe je dit niet dan in norton 360 instellen:

1. Click "Tasks and Settings" on the top in the N360 main window.
2. In the new window, click "Change Advanced Settings" on the right of your screen.
3. In the new window, click "Firewall Protection Settings".
4. Next, click the "Firewall General Rules" tab.
5. Press the "Add" button on the bottom of the window.
6. Next follow in this order to forward your port: i) Allow: Allow connections to match this rule
ii) Connections from other computers
iii) Any Computer
iv) The protocol you want to allow : TCP and UDP
v) On the same screen, click "Only communications
that match all types of ports listed below.
vi) Press "Add" on the same window. Filter By:
Individually specified ports. Locality : Local
On the box, enter your port number.
vii) Click next, next and next to add the port and
now you should have the green tick in utorrent.

Nu moet het toch echt werken.:)

Laatst bewerkt:
Ik heb Northon verwijderd maar het probleem blijft nog steeds. Ik heb ook een uitzondering toegevoegd en ik heb nu zelfs de Windows firewall uit staan maar het heeft geen zin:(

Moet je in de router links naast utorrent dat bolletje niet aanvinken en dan add drukken?
En als je add gedrukt hebt krijg je dan nog een schermpje zoja laat die eens ff zien.

Laatst bewerkt:
hier:
attachment.php

en links bij servicename maak daar eens utorrent van.

wanneer je add custom service drukt onderaan krijg je dan nog een schermpje waar je iets moet invullen?

Laatst bewerkt:
Nee dit had geen zin. Het is namelijk alleen bedoeld om je instellingen aan te passen.

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    101,8 KB · Weergaven: 69
Alles nog eens bekeken hie en op portforward en je hebt alles goed staan volgens mij...
probeer eens een hogere poort bijv, 55555 tot 55560 dan heb je 5 poorten om even te testen in utorrent.
Heb je voor de netgear nog een modem staan mischien?

Met een hogere poort krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding.
Ik heb een Genexis modem volgens mij. Dat staat in ieder geval op de voorkant van de modem.:o

Ik heb Utorrent is op een andere account geinstalleerd en toen kreeg ik een andere foutmelding in Utorrent dan op mijn eigen account(zie bijlage). In de log zie je dat er een foutmelding staat over de firewall. Weet iemand wat deze foutmelding betekent en hoe je die kan verhelpen?

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    87,3 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan