port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

112remco112

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
hallo ik wil een minecraft-classic server met mcforge starten,
alleen telkens als ik heb start lees ik dit:

!!!Error! See logs/errors/2011-04-26error.log for more information.

dan ga ik daar heen:

Type: MySqlException
Source: MCForge_
Message: Unable to connect to any of the specified MySQL hosts.
Target: executeQuery
Trace: bij MCForge.MySQL.executeQuery(String queryString, Boolean createDB) in C:\Documents and Settings\216958\My Documents\Dropbox\MCForge\MCForge Classic\OFFICIAL MCFORGE SOURCE\MySQL.cs:regel 52
bij MCForge.Server.Start() in C:\Documents and Settings\216958\My Documents\Dropbox\MCForge\MCForge Classic\OFFICIAL MCFORGE SOURCE\Server.cs:regel 289

Type: SocketException
Source: System
Message: Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd 127.0.0.1:3306
Target: EndConnect
Trace: bij System.Net.Sockets.Socket.EndConnect(IAsyncResult asyncResult)
bij MySql.Data.Common.StreamCreator.CreateSocketStream(IPAddress ip, Boolean unix)
bij MySql.Data.Common.StreamCreator.GetStream(UInt32 timeout)
bij MySql.Data.MySqlClient.NativeDriver.Open()

mijn router is:

belkin F5D8233-4v3(01)

ik heb via portforwarding alles geprobeert alleen het lukt niet telkens lees ik "the port is NOT open!"

help mij!

ik heb dit gedownload etc. maar ik kan niet de minecraftserver of iets wat er op lijkt vinden waar moet ik op kliken??

Heb je al eens in je router gezeten of met de normale app gedaan van minecraft.net?, want ik heb ook server maar dan bukkit.

Ik heb een simpele router dus dat is me geluk, ik weet niet hoe jou interface eruit ziet van de router, ik geef je een advies forwarden moet je na de pc doen waar de app draait en het poortnummer van de server weten die invullen forwarden na je pc, en een dynamisch DNS te pakken zodat niet iedereen je ip hoeft geven van je wan!!

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    16,3 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Via Teamviewer MySql geïnstalleerd en een database aangemaakt voor de Minecraft server.

Portforwarding op de Sitecom router ingesteld. Er staat echter nog een router vóór (een Zyxel), en daarin moet portforwarding ook nog worden ingesteld:
Poort 25565 TCP en poort 25565 UDP naar 192.168.1.33
[192.168.1.33 is het Internet/WAN ip-adres van de Sitecom]

Als die Zyxel een firewall heeft, dan moet daar ook nog een WAN-to-LAN firewall regel worden ingesteld, die poort 25565 TCP toestaat naar 192.168.1.33

Tijs.

oke mooi om te horen dat jou wel gelukt is!!

Het is nog niet helemaal klaar: de portforwarding in die Zyxel moet nog geregeld worden (zie mijn vorige posting), maar het moet goed kunnen komen, lijkt me... :D

Stel dat het een P-2602H-D1A Zyxel router is, dan staat hier hoe die portforwarding kan worden ingesteld.

Tijs.

hoe moet ik die poort noemen??

ik kijk morgen wel voor het antwoord. (ik ga slapen...ZZzzz)

ik geef morgen middag/avond het antwoord.

en echtbedankt en alvast bedankt.

remco

Je kunt zelf een naam bedenken als service-naam.
Noem hem bijv. MineCraftServer

Succes,

Tijs.

yeeaayaaahhh

hij doet het!!:D:D

hartelijk bedankt!!!

als je wilt joinen hij heet:

Fladland-Freebuild 24/7 sjoulbak server:shocked::shocked:

best wel een lange naam mar nog....:p:p:P

hij is iedere dag (dat probeer ik) van 16:00 tot 21:00 (22:00) open...

ik hoop jullie hier nog te zien

grz

remco

Mooi dat het gelukt is en werkt. :)

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

@112remco: Het is niet de bedoeling dat je mij vragen gaat stellen via e-mail.
M.b.t. MySql en MineCraft:
a. Stop eerst het MineCraft server programma (doe dit op een moment dat niemand verbonden is of op een rustig moment)
b. Stop de MySql service, vanuit [Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc
Ga naar de MySql service, rechtsklik erop en kies voor Stoppen.
c. Wijzig het bestand Server.properties dat hoort bij jouw MineCraft server, en wijzig daar de regel
data-source=mysql
naar
data-source=flatfile
Sla Server.properties op.
d. Start het MineCraft server programma opnieuw, en kijk of die start en geen meldingen geeft te maken zouden kunnen hebben dat we zojuist MySql uitgeschakeld hebben. Zie je daar geen problemen, laat anderen testen (of test zelf) vanuit het Minecraft spel of je server het goed doet.

Blijft het goed werken (oftewel: Ook zonder MySql werkt alles), dan (weer in Services.msc) dubbelklikken op de MySql service, en het Opstarttype op Uitgeschakeld zetten. MySql blijft dan wel geïnstalleerd (voor als je het ooit weer nodig zou hebben), maar het start niet op, en kost/gebruikt dus geen processorcapaciteit.

Werkt het niet goed (dus je hebt MySql wel nodig), stop weer je MineCraft server programma, pas Server.Config aan dat er weer staat: data-source=mysql
Start weer de MySql service en start daarna het MineCraft server programma.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan