Port openen problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk12345

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
323
Beste allemaal,

Tijdens het opzetten van een eigen COD4 server stuit ik op een aantal problemen. Een van deze problemen is dat mijn port (28960) niet wil openen.

Ik heb een static ip ingesteld, op mijn router (Linksys wrt54GL) de nieuwste firmware geïnstalleerd en in single port forward en port range forward 28960 TCP en UDP enabled op mijn ingestelde static ip. Het programma PFPortChecker geeft aan: we were not able to ping your router & your port is NOT OPEN or not reachable!

Hoe kan ik er voor zorgen dat ze wel open en bereikbaar zijn?

Bij voorbaat dank!

Luuk
 
Ahum...

Ik neem aan dat de router van je provider nog vóór de WRT54GL staat, dus ook daar moet je portforwarden!
Log in op de WRT54GL en kijk bij Status welk ip-adres die van je provider-router hebt gekregen. Schrijf dat op.

Verbind daarna met de provider-router, log erop in en portforward daar dezelfde poorten, maar dan naar het ip-adres van de WRT54GL dat je hebt opgeschreven.

Werkt het dan nóg niet, zorg er in ieder geval voor dat je COD4 server aanstaat. Is dat het geval, dan zal een firewall op je pc de zaak nog blokkeren. Zet dan alle firewall componenten af en kijk of het dan wel werkt. Indien ja, dan die firewall componenten zodanig configureren dat de poorten die je portforward inkomend niet meer worden geblokkeerd. Je kunt de firewall dan weer aanzetten en opnieuw testen.

Tijs.
 
Meteen na het typen van het bericht kreeg ik de zelfde ingeving! Ben nu bezig met forwarding in de geleverde ziggo moder/router en dan kijk ik of het werkt!
Wat bedoel je precies met: "maar dan naar het ip-adres van de WRT54GL dat je hebt opgeschreven"

Welk ip moet ik nu invullen bij: Local ip

Dit kan ik instellen:
Local IP
Local Start Port (1~65535)
Local End Port (1~65535)
External IP
External Start Port (1~65535)
External End Port (1~65535)
Protocol
Description
Enabled
 
Bij Local ip het ip-adres dat je hebt opgeschreven (dus het WAN ip-adres van je WRT54GL).
[Ik neem aan dat je External IP niet verplicht bent het publieke ip-adres van je Ziggo router in te vullen, maar mocht dat toch nodig zijn, ga dan even naar http://www.watismijnip.nl om het publieke ip-adres van je Internet-verbinding te achterhalen. Overigens neem ik aan dat PFPortChecker je dat publieke ip-adres ook geeft.]

Tijs.
 
Nu raak ik verward :confused:

Dit staat er bij de status van mijn WRT54GL router:
Login Type: Automatic Configuration - DHCP
IP Address: 192.168.178.10
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.178.1
etc.

Op op mijn WRT54GL in te loggen gebruik ik: 192.168.1.1 en om op de providerrouter in te loggen gebruik ik: 192.168.178.1
Wat moet ik nu invoeren Local Ip
 
Heb alles geprobeerd, maar krijg nog steeds de melding: we were not able to ping your router & your port is NOT OPEN or not reachable!
Heb dit bij de ziggo modem/router portforwarding ingevuld

IP Address Start Port End Port IP Address Start Port End Port Prot Description Enabled
192.168.178.10 28960 28960 --.--.---.--- 28960 28960 TCP COD4 Yes
192.168.178.10 28960 28960 --.--.---.--- 28960 28960 UDP COD4 Yes
192.168.1.108 28960 28960 --.--.---.--- 28960 28960 TCP COD4 Yes
192.168.1.108 28960 28960 --.--.---.--- 28960 28960 UDP COD4 Yes
192.168.1.1 28960 28960 --.--.---.--- 28960 28960 TCP COD4 Yes
192.168.1.1 28960 28960 --.--.---.--- 28960 28960 UDP COD4 Yes
 
Zeg, als je tips niet navolgt, vraag die dan niet!

192.168.1.108 28960 28960 --.--.---.--- 28960 28960 TCP COD4 Yes
192.168.1.108 28960 28960 --.--.---.--- 28960 28960 UDP COD4 Yes
192.168.1.1 28960 28960 --.--.---.--- 28960 28960 TCP COD4 Yes
192.168.1.1 28960 28960 --.--.---.--- 28960 28960 UDP COD4 Yes

Die horen er NIET. Dus eruit halen. Je moet alleen de portforwarding naar 192.168.178.10 laten staan, zoals ik eerder al aangaf.

Werkt het dan nog niet, dan dus checken:
a. Staat je COD4 server software wel aan?
b. Zet firewalls UIT op je COD4 server.
c. [Voor de zekerheid:] Check ook of er mogelijk een firewall op je Ziggo provider-router in werking is, en stel die dan zo af dat de verbindingen niet worden geblokkeerd.

Tijs.
 
Die andere heb ik er bijgevoegd omdat hetgeen wat jij zei de poortstatus niet veranderde.
Maar heb het nu gezet zoals jij zegt, maar PFPortChecker blijft dezelfde status geven. Ben inmiddels wel een stukje verder met de server, maar vrienden van buitenaf kunnen nog steeds niet joinen.
Ben je in de gelegenheid om met teamviewer misschien het een en ander te controleren?
 
Het is me gelukt om de poort zowel TCP als UDP open te krijgen! Althans, dat geeft PFPortChecker aan. Binnenkort even testen of mensen ook werkelijk kunnen 'joinen'.
 
Ik geloof die software niet zo. Als ik het zo goed zag vanmiddag gaat PFPortchecker zélf liggen luisteren op de poorten die je ermee wilt testen. Dat toont dan 2 dingen aan:
a. Je portforwarding klopt
b. Je firewall blokkeert de zaak niet.

Echter, zoals we vanmiddag zagen ziet het er naar uit dat de COD4 software niet op beide poorten luistert maar slechts op 1 daarvan (de UDP poort), dus niet op de TCP poort.
Dus ténzij je ook daar wat aan hebt kunnen doen zie ik het somber in met je test.

Tijs.
 
Het is gelukt.
Door de ziggo modem/router goed in te stellen met de poorten zoals jij zei (had mijn eigen ip bij external ip ingevuld waardoor alleen ikzelf op de server kon) is het gelukt om de TCP poort open te krijgen. Blijkbaar waren alle UDP poorten sowieso bereikbaaar. Inmiddels spelen we met zijn allen :)

Bedankt voor je hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan