PortaDial deurtelefoon en kabelmodem Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koopie1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2010
Beste Moderator,

Graag je advies. Momenteel ontvang ik telefoon en Internet via een Zyxel modem. Hierop zijn bekabeld aangesloten de telefoon en mijn router (Airport van Apple). Tussen de telefoon en het modem zit een interface, de PortaDial deurtelefoon (interface type 4). Het signaal van mijn deurbel loopt via deze interface naar mijn huistelefoon en andersom. Wanneer iemand aanbelt gaat via de interface de telefoon over in huis en kan ik aannemen, vragen wie er aan de deur staat en de deur openen (# indrukken). Werkt fantastisch.
Aan het type ringtone van de telefoon is te horen of de deur belt of dat iemand mij telefonisch wil bereiken.

Ik ben geïnteresseerd in telefonie, Internet en televisie via de kabel van Ziggo zodat alles bij 1 provider is ondergebracht. Voor de overstap wordt een nieuw modem geleverd, het kabelmodem van Ziggo. De vraag is nu: kan deze PortaDial interface ook worden aangesloten op het kabelmodem van Ziggo?
Ziggo heb ik hier over gebeld maar zij kunnen me geen duidelijk antwoord geven en al helemaal geen garantie (maximaal indekken).

Zie voor specificaties van de PortaDial deurtelefoon: www.bereikbaar.nl of de bijlage.

Met groet,
Koopie1

Bijlagen

• PortaDial interface 4.jpg
    PortaDial interface 4.jpg
    96,7 KB · Weergaven: 87
Hallo,

Ik ben zelf werkzaam in de telecom en in DENK dat het geen enkel probleem zal geven.
De portodial zal gewoon werken op de modem van ziggo.

Even een korte uitleg van de werking van Telefoon apperatuur in het algemeen.
Op het netwerk van KPN staat op de analoge lijn een spanning van 50 volt.
De europese voorschrift is 25 volt.
Simpel rekensommetje, 25 volt verschil, dit houd dus in dat apperatuur wat volgens de europese richtlijn is gemaakt wel werkt op de 50 volt van kpn.
Maar apperatuur die volgens KPN norm is gemaakt werkt niet altijd op een lagere spanning.

Nu kan ik mededelen dat de portodial wel werkt op de europese norm want een Panasonic centrale levert ook 25 volt en daar werkt de portodial ook op.

Maar voor de zekerheid volgt hier de site van de leverancier van de portodial.
Advitronics.nl
Zij kunnen uw vraag vast en zeker beantwoorden.

Groeten,

Emil

Beste Emil,

Dank voor je bericht en advies. Ik ga eens bellen met het bedrijf.
Groeten
Jan Pieter

Graag gedaan.

Vergeet niet de Topic op opgelost te zetten als alles werkt :thumb:

PortaDial en Kabelmodem

Inmiddels contact gehad met Advitronics.nl
Volgens hen kan de PortaDial zonder problemen worden aangesloten op een kabelmodem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan