Porten worden ontzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nuraino

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
ik download best veel met utorrent, maar nu gebeurt het steeds dat er in de router mijn porten verdwijnen die ik heb open gezet hiervoor. ik moet deze regelmatig veranderen want er komen vaak nieuwe verbindingen bij (pc's waarop recovery is uitgevoerd, internet-stick die in een ander slot word gedaan) en dan veranderd mijn locale ip dus steeds. de porten blijven wel gewoon open, en als ik nieuwe porten aan de lijst wil toevoegen, gaan ze wel open, maar komen ze er niet bij te staan in de lijst. ik ben bang dat ik binnenkort geen porten meer kan toevoegen of wijzigen. ik heb er nog drie over maar ik ben bang dat deze voor eind van de week ook verdwenen zijn, wat moet ik doen en wat kan ik er aan doen?

mijn router is een Netgear WPN824v2.
is het trouwens gevaarlijk om zoveel porten open te hebben? Kan ik mijn porten niet resetten zodat ik mijn porten weer opnieuw kan toevoegen?

Nuraino dit is best wel een vreemd verhaal.

Met een ander p2p programma wist mijn provider me te vertellen dat ik over de 200GIG per maand zat ,vond het zelf wel meevallen maar ja wat is veel.

Dat er poorten onzichbaar worden in je router klinkt vreemd maar zal best wel meevallen.

Maar dat je iedere keer poorten moet open zetten omdat je vaak een recovery op je pc moet uitvoeren en er zo doende er nog 3 over heb ,van de 65536 poorten is toch wel sterk.

Op de vraag ,wat moet ik doen en wat kan ik er aan doen?
Is antwoord heel erg veel ,bijvoorbeeld bij mij draait dezelfde windows installatie al vele jaren en dat was nog omdat de hd kapot ging.

Je router resetten zal meschien wel gaan maar dan ben je alles en als upc heb vergeet dan je mac adress niet.
Gewoon alle poorten die je heb geforward weer terug zetten door de opdracht te verwijderen kan ook.
Als je dat heb gedaan dan forward maar 2 poorten voor utorrent.
Daarna ga je naar de dos prompt (start - uitvoeren en type je cmd) in de dos prompt type je ipconfig en schrijf het op wat er achter ip adress staat.
Van dat ip-adress (jou ip-adress op dat moment) ga je een vast ip-adress maken.
Dat kun je doen bij configuraties scherm - netwerkverbindingen - Lan verbinding - eigenschappen - Internet protocol [TCP/IP] - eigenschappen.
Daar vul bij ip-adress dat ip-adress in subnetmasker komt er vanzelf te en bij standaard-gateway het ip-adress van je router en dat ip-adress vul je ook in bij voorkeurs DNS.
Dat is alles.

Nu zijn je poorten altijd geforward en je heb altijd hetzelfde ip-adress ook als je weer een recovery op je pc moet uit voeren hoef je alleen maar op die manier je pc dat ip-adress te geven en je heb weer de geforwarde poorten tot je beschikking.

Je poorten zo het nu is verdwijnen niet maar omdat de DHCP-server op je router je pc om de zoveel tijd je pc een ander ip-adress gaat geven zijn op dat nieuwe ip-adress je poorten niet geforward.
En meschien is het persoonlijks maar ik vind dat een betere manier dan je DHCP-server op je router uit te zetten.

Op de vraag of al die poorten open niet goed is ,tja je router heeft dan eigenlijk geen zin meer je poorten zijn niet meer gefilterd en zichtbaar op het internet scriptkiddies kunnen ze zien en ga zo maar door.

bedankt voor deze reactie. ik heb alle instellingen gereset, alles is nu weer normaal, waarschijnlijk heb ik iets fout gedaan met instellingen.

Dat heb je vlot gedaan.:thumb:
Ik had eigenlijk wel vragen verwacht.

En wil je nog een tip geven omdat veel je met utorrent download dat normaal voor jou niet goed genoeg is en let goed op de security.
Je loopt een risico dat je pc in de gaten word gehouden en meschien wel eens een mail van riaa of brein zal krijgen.
Om je te helpen dat niet iedereen zomaar kan meekijken wat je download met een programma als utorrent is er een programma protowall ,dat is een ip filter (ip blocker).
En met het programma blocklist manager kun je zelf de ip lijst maken voor protowall en verschillende p2p programma's wat goed werkt tegen kwaadwillende ip-adressen die malware op je pc willen zetten.
Die ip-adresssen worden steeds weer bijgewerkt zodat je ook steeds een bijgewerkte lijst kunt maken.
http://www.bluetack.co.uk/forums/index.php

Veel plezier met het downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan