portfolio site

Status
Niet open voor verdere reacties.

pepernoot

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Beste lezer,

Ik ben bezig met het maken van mijn portfolio site, een site waar al mijn werk op moet komen te staan.
Al snel loop ik tegen het probleem aan dat het ontzettend veel werk is om voor elk project dat ik gedaan heb een eigen HTML bestand te maken.

Ik wil bijvoorbeeld een pagina met Thumbnails die doorlinken naar een pagina met het werk(afbeelding/filmpje) met een beschrijving.
En als ik dan iets upload (thumbnail, afbeelding/filmpje en beschrijving) moet hij automatisch de pagina's en links aanmaken.

Hoe kan ik dit realiseren?

bedankt voor het lezen!

Zo heel veel werk is het tog niet?

Je kunt een soort menu maken met SSI. Dan hoef je alleen het menu 1 keer te updaten en dan worden automatisch alle pagina's bijgewerkt.

De manier waarop ik het gedaan heb is als volgt

3 website delen

1 het menu. Dit wordt geladen van een apart document met SSI
2 content (elk item heeft dus een aparte .html pagina)
3 footer. Snel links naar verschillende onderdelen uit de site. Ookk dit wordt geladen via SSI.

Op deze manier kan je alle info die op elke pagina hetzelfde is (of moet zijn) simpel in 1 keer bijwerken.
neem gerust een een kijke op www.mi-soft.nl[\url]

Includes zijn zeer waarschijnlijk nodig als ik dit systeem wil bouwen, het probleem is dat ik alleen niet weet hoe ik het upload-systeem kan automatiseren.

CMS: Ik heb zelf een beetje een hekel aan een CMS omdat je vaak gebonden bent aan het ontwerp en systeem van de maker, met alle problemen van dien.

Wat wil je precies automatiseren dan?

Je kan gewoon een html file uploaden in een map en 1 link aan je ssi menu toevoegen.

Dat is een manier maar dan moet alles handmatig gebeuren,
En dat systeem laat het niet toe om bijvoorbeeld een "laatst gepost" op de homepage te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan