Portforwarden Alice ADSL + router

Status
Niet open voor verdere reacties.

larana

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2008
Hallo, ik sinds kort een abo op ADSL van Alice. Daar krijg je het modem Copperjet 1616 bij. Nu wil ik mijn Shoutcast servertje bereiken vanaf een andere PC, maar dat lukte dus niet nu heb ik portforwarden gedaan in de Copperjet 1616 geen probleem allemaal, kan mijn Shoutcast bereiken. Maar nu komt het probleem, wil ik mijn router (Eminent EM4450) er tussen zetten zit alles potdicht en heb nou net de router nodig voor mijn laptop. Heb ook al daar geprobeerd om de port te forwarden maar dat heeft totaal geen zin omdat of ik niet weet wat ik moet forwarden of het gewoon niet wil, ook weet ik niet of ik de router kan omzetten naar een switch en of dan de wireless dan nog werkt. Alle truukjes die ik op internet gevonden heb hielpen tot nog toe niet. Wie kan mij helpen of heeft hetzelfde probleem. Als ik niet een oplossing vind ga ik weer terug naar Ziggo want ik wil meer dan alleen maar internetten.

Groetjes,

Dirk

Hij staat helaas niet op portforward.com, maar aangezien ik aardig wat weet over forwarden dan weet ik wel waar je in je router alles moet invullen ongeveer, ik weet niet of ik je hulp op afstand kan aanbieden?
En anders moet het via dit forum, via screenshots
Doe eerst het volgende even

GA EVEN NAAR JE ROUTER MENU, OM VANAF DAAR EEN AANTAL SCREENSHOTS TE MAKEN

om in je router menu te komen doe je het volgende

Ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
vul nu het adres dat bij "Standaardgateway" staat in in je browser, en
vul het wachtwoord gebruikersnaam
in (meestal is gebruikersnaam en wachtwoord admin)
dan moet je normaal een pagina van je router krijgen

MAAK EVEN EEN AANTAL SCREENSHOTS, VAN DE STARTPAGINA VAN DE ROUTER. ZIE JE MISCHIEN OOK VIRTUEL SERVERS STAAN ERGENS? OF POORT FORWARDEN? MAAK EVEN EEN PAAR SCREENSHOTS IEDERGEVAL, ZO KAN IK TOCH EVEN ZIEN WELKE OPTIES JE HEBT.

Screenshot:
Ga naar de betreffende pagina.
Druk op je toetsenbord op het knopje Print screen.
Ga vervolgens naar Paint, druk daar op control + v.
Sla het bestandje op als een JPG bestand.
En upload hem hier http://www.tinypic.com/

Em4450

Hallo,

Sorry dat ik zo laat reageer op je vraag om wat screenshots te maken ben net terug van vakantie.

Ik heb wat screenshots gemaakt van de EM4450 en die staan hier op deze link Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Heb zelf ook al aan forwarding gedaan op deze router maar kreeg het niet voorelkaar. Ik kan mijn shoutcast server alleen online hebben als ik de router er tussen uit haal, maar dan kan ik weer niks met mijn laptop. Ook heb ik met Alice gebeld maar die ondersteunen geen routers. En aan de instellingen van de Copperjet kun je ook bijna niks veranderen bahalve dat je daar ook een poort kunt forwarden.

Misschien weten jullie een oplossing.

Alvast bedankt voor de moeite....

Dirk

Okee,

Allereerst even de poort in je firewall van windows open maken:

(Heb je XP)
Ga naar start / mijn netwerklocaties zie je staan, klik met rechtermuisknop erop dan eigenschappen / je ziet een pctje / klik met rechtermuisknop op pctje / eigenschappen / geavanceerd / instellingen / uitzonderingen / poort toevoegen .

(Heb je vista)
Kijk even hoe je er komt bij deze link,,, wel gewoon de info invullen die hieronder staan http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-NL/help/4da18300-9044-47b6-9038-595c78db81ab1043.mspx )

bij naam: gewoon wat neerzetten

poortnummer: de poort van het programma dat je nodig hebt.

en dan TCP en dan oke

Nu doe je nog keer poort toevoegen, alles gewoon hetzelfde maar nu doe je UDP aanvinken en dan oke

Nu herstart je je pc

Ga naar Virtuel server
Druk op Add new

Bij service port: de poort die je wilt openen
Ip adress: ga weer naar start / uitvoeren / cmd / ipconfig. Wat nu bij IP adress staat moet je daar invullen
Protocol: All
Status: Enabled
Ik weet niet wat modify betekent, dus weet niet wat daar moet.

Druk op Save ofzo als dat er staat, en anders op next

Nu even je pc herstarten en kijk of die het doet.

Staat de poort nog steeds niet open kijk dan of je ergens in je routerpagina Firewall kan vinden (staat vaak onder security), dan zet je die uit.

Mocht die hierna nog steeds niet doen dan kan je bij het kopje Upnp enabled ofzo iets aanvinken.

Mocht die het nog niet doen, dan is de vraag heb je naast de standaard windows firewall nog een firewall op je pc staan?

Laatst bewerkt:
hoi, ik heb alles gedaan wat je voorstelde maar krijg nog steeds dit error (<01/15/09@10:01:24> [yp_add] yp.shoutcast.com gave extended error (Cannot see your station/computer (IP: 78.27.23.251:8000) from the Internet, disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache (Connection refused).) Ik denk dat het niet aan de em4450 ligt maar aan de modem van alice de copperjet 1616-2p ook daar heb ik de port in geforward maar ook geen succes. Ik heb gelezen dat de copperjet ook als een router werkt en dus niet met een andere router samen kan, als ik de em4450 er tussen uit haal ben ik wel te zien met mijn server dus denk ik dat de copperjet de em4450 tegenhoud. Toen ik bij ziggo zat had ik geen last van dit probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan